Joriz Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Gister is BETA test 12 geweest. Meer info kan je lezen in het MTA SA Blog op http://www.mtavc.com/blog Volgensmij begint MTA SA steeds beter te werken. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Ja geleest. op dat blog. octhend Beta 13? of realease de volgonde? Reageren
M.Toreno Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Volgensmij begint MTA SA steeds beter te werken. ja, of juist niet. in tegenstelling tot wat er beweert werd in een van de blog updates; worden er toch nog nieuwe dingen toegevoegd( misschien horen die volgens t mta team niet thuis in t rijtje van de map editor; t houdt wel flink de release op); en juist die nieuwe elementen brengen tientallen nieuwe bugs met zich mee(dus t zijn geen kleine toevoegingen, neem ik aan). er wordt dan wel beweerd dat de meesten niet ernstig zijn; als ik de blog updates moet geloven zijn er in totaal toch wel bijna 1000 bugs opgelost, en dat is geen overdrijving( check t archief maar). kun je je ook afvragen wat nou erger is: zoveel bugs die al zijn opgelost ( terwijl t slechts gaat om een 'voorproefje', de 'echte' versie bevat o.a. deathmatch en de o zo geweldige sdk( ja t wordt gewoon teveel de hemel in geprezen ) of t feit dat er bij die nieuwe toevoegingen steeds weer nieuwe problemen opduiken, met de bijbehorende bugs(tientallen). en er werd ook aangegeven dat de ontwikkeling van mta sa voornamelijk wordt voortgezet door slechts een paar programmeurs( zoals verwacht, de rest heeft wat 'kleinere' taken; geeft ook aan waarom sinds de komst van ChrML de core voor de 3e keer is herschreven). geeft ook weer de kwetsbaarheid van t mta team aan( is op zich niet erg, maar is alleen ff een hint voor degenen die t mta team de lucht in prijzen. begrijp me niet verkeerd, maar die grappen over de releasedatum van een op de blue core gebaseerde mta versie lijkt steeds meer werkelijkheid te worden. als de inhoud maar goed is, is dat niet erg, maar t gaat hier nog steeds over de 1e versie, waarbij je je voertuig niet kunt verlaten(de patch zal hier niets aan veranderen, en die komt voorlopig nog niet; laat staan de deathmatch versie). ik zit daar op zich niet mee, want ik ben nooit een echte mta fan geweest. ik vind t wel leuk dat t mta team als het ware zich voornamelijk richt op de verpakking, ipv. de inhoud die blog updates, hebben soms helemaal niets toe te voegen aan de ontwikkeling van mtasa; dus kun je duidelijk merken dat er soms geprobeert wordt de aandacht van de fans erbij te houden. sommige fans ervaren dit als ' er wordt me een worst voorgehouden', wat natuurlijk hilarisch is aan de ene kant neemt dus de hype af, en aan de andere kant komen er meer klachten. de mta community, john de mol zou er zo een soap van kunnen maken om maar een voorbeeld te noemen, de affaire met oli, een mta teamlid( in het door hem geschreven GRS bleek een functie te zitten die alle admin wachtwoorden van server hosters stuurde naar een bepaald email adres); dit leidde tot grote wantrouwen, prachtig van mij mogen er nog 20 beta versies gereleased worden aan t test team, levert leuke situaties op Reageren
Azer Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Idd deze nieuwe blogpost is niet vernieuwend, heb al 11 posts eerder gezien met dat erweer een Beta af is Grappig is trouwens heb ooit in de blog gepost van zijn zoveel functies niet een beetje veel voor maar een previewrelease, maarja heb daar niet enige reactie opgekregen...handig he zo'n blog @Toreno: Oli kan mooi liegen he , leuke dat die ook het admingedeelte van blauw maakt ...Trouwens tussen een nu en een 1e en/of 2e release kan je nog wel 20 beta's verwachten hoor Reageren
M.Toreno Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 (bewerkt) Grappig is trouwens heb ooit in de blog gepost van zijn zoveel functies niet een beetje veel voor maar een previewrelease, maarja heb daar niet enige reactie opgekregen...handig he zo'n blog crazy.gif wat dacht je dan van de uitspraak: Community input has always been vital to the Multi Theft Auto development process, ironischer kan t eigenlijk niet? die blog heb je niks aan; hoewel, misschien dient t als klaagmuur ofzo. Toreno: Oli kan mooi liegen he knipoog.gif, leuke dat die ook het admingedeelte van blauw maakt ja oli is een acteur in een slechte film die marc bestaat niet, dat is duidelijk. en terecht dat ie nu afgekat wordt t komt ook allemaal zo geloofwaardig over he \ en dat blauw de kleur is van de interface, is natuurlijk ook zelfspot de komende 1 april grap van hun kan wel eens geen echte 1 april grap meer zijn als je weet wat ik bedoel maarja, misschien zijn we gewoon te nuchter, blijkbaar kunnen we door de propaganda heen prikken Bewerkt: 14 november 2005 door M.Toreno Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 20 november 2005 Rapport Geplaatst: 20 november 2005 Beta 13 is nu geweest ? Beta 14 of Realease? Reageren
Joriz Geplaatst: 20 november 2005 Rapport Geplaatst: 20 november 2005 In tegenstelling tot MTA:VC wil het MTA Team nu echt een goede release hebben zonder bugs (die soms in VC voorkwamen). In principe hadden ze versie 10 ofzo al lang op het web kunnen gooien (en deze ook). Echter zijn ze nu (zoals je in hun blog kan lezen) Ook alle kleine bugs en onopvallende grotere bugs aan het fixen die bij elke BETA test weer worden ontdekt. Ze werken nu steeds meer als een professioneel games ontwikkeling bedrijf waardoor het er op lijkt dat de officiële release zowat zonder bugs uit komt. Voor de wat technischere informatie kan je zeker hun blog in de gaten houden. Ik verwacht dat MTA SA dit jaar zeker nog uit komt. Waarschijnlijk voor de kerst. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 20 november 2005 Rapport Geplaatst: 20 november 2005 (bewerkt) Ik heb geduld Ik hoop zeker dat ie voor 24december uitkomt. EDIT:Beta 14 is geweest Beta 15 of Release? Bewerkt: 22 november 2005 door AmsterdamBoy Reageren
Joriz Geplaatst: 22 november 2005 Rapport Geplaatst: 22 november 2005 Vannacht was het weer zo ver. Het MTA QA Beta team mocht weer beta testen (versie 14). Zoals je in de blog kan lezen kan je echt tegen elkaar praten met een headset. Je hebt dus geen teamspeak ofzo meer nodig! Ook waren er weer wat bugs gefixt en helaas ook nog wat bugs tevoorschijn gekomen. Zoals je in de blog kan lezen komt de release datum steeds dichter bij. Helaas hebben ze nog geen releasedatum vast gesteld. Want zoals ze al zeggen in de blog willen ze een echt goed draaiende versie zonder (irriterende) bugs. Reageren
M.Toreno Geplaatst: 22 november 2005 Rapport Geplaatst: 22 november 2005 ja ze zullen zeker wel weer het een en ander verbeterd hebben; maar als je dingen gaat toevoegen zoals gtat dat heeft( alleen de objecten 'plaatsen' die in de buurt van de spelers zijn, en zodra ze daarbuiten vallen worden ze verwijderd) vraag je om een mission impossible. want zeg nou zelf, vind je het belangrijk om 255 checkpoints te kunnen plaatsen in 1 race, ipv 32? of de functie CTRL+V en CTRL+C? of een ingame menu? het is leuk voor sommigen, en het verhoogd de gebruikersvriendelijkheid, maar het houdt de boel flink op en het is allesbehalve noodzakelijk. de 1e versie zou een voorproefje worden, dat is het kwa mogelijkheden voor de speler nog steeds, maar technisch gezien willen ze teveel hooi op de vork nemen. de gedachte achter deze 1e versie was om de fans te laten zien wat er mogelijk was met de blue core, en dat ze met t racen even zoet waren totdat de deathmatch klaar was. dit gebeurd niet meer; want mochten ze dit jaar de 1e versie klaar krijgen( lijkt onwaarschijnlijk, gezien hun plannen en werkwijze), moeten ze nog het een en ander rechtzetten in een patch. en dan pas kan er aan de deathmatch gewerkt worden+ aan de SDK. dit vraagt veel meer werk/tijd en is veel lastiger. dus dit is nog maar het begin er moet ook nog heel wat gesynchroniseert worden, zoals lopen/rennen en dergelijke( volgens ChrML zijn ze hier nog niet aan begonnen) oftewel ze hebben voor de komende jaren nog genoeg te doen. ze willen de methode die ze nu gebruiken om 255 checkpoints te plaatsen, ook nog optimaliseren door het via de server te doen ipv de client. en ze willen die methode ook toepassen met t plaatsen en verwijderen van voertuigen( let op mijn woorden, dit gaat gebeuren). dit zijn geen makkelijke dingen, dus gaat dat gegarandeerd voor vastlopers zorgen. Reageren
Joriz Geplaatst: 22 november 2005 Rapport Geplaatst: 22 november 2005 Aangezien alles lastig is wordt alles ook door een testteam gegooit. Deze halen er vele bugs uit (wat je in de blog kan lezen). Natuurlijk is het veel een ingewikkeld werk. Maar je moet er ook aan denken dat er echt goede profesioneele programmeurs tussen zitten. Het lijkt me sterk dat MTASA met echte bugs uit komt want er zijn al iets van 14 test versies geweest. Natuurlijk moeten we daarna nog wel wachten op een deathmatch versie. Ik denk dat dit wel even duurt aangezien ik verwacht dat ze dit goed uitwerken. Dat je behalve een beetje kan schieten ook nog echt teams hebt enzo. Ik snap dat jullie niet lang willen wachten maar ik zie liever iets later iets goed werkend dan iets braks zoals mods als gtat. Reageren
Azer Geplaatst: 22 november 2005 Rapport Geplaatst: 22 november 2005 New internal beta version released Internal beta 13 released for QA Yet another internal beta released! nee, lekker boeiend om telkens te melden dat er weer een Beta is uitgekomen ja op zo'n manier is er iedere week wel minimaal een nieuwe blogpost Ik snap dat jullie niet lang willen wachten maar ik zie liever iets later iets goed werkend dan iets braks zoals mods als gtat.ik heb nog steeds geduld hoor na ruim 2 jaar ze zijn immers nog maar 5 maanden bezig met MTA:SA...grote minpunt aan dit langdurige gebeuren is dat een bluerelease voor Vice City wel jaren gaat duren of niet meer zal komen Reageren
M.Toreno Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 Ik snap dat jullie niet lang willen wachten maar ik zie liever iets later iets goed werkend dan iets braks zoals mods als gtat. je denkt te zwart-wit. t is niet of snel een release uitbrengen, of een release volstoppen met onnodige dingen. er is ook een tussenweg te bedenken en als je bedenkt dat t nog steeds gaat om de racemod waarbij je niet uit de auto kunt is dat diep triest maarja voor mij is t niet zo erg want ik ben geen fanboy, ik ben nuchter en ik bekijk t objectief. gelukkig is niet iedereen getroffen door die blue hype. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 grote minpunt aan dit langdurige gebeuren is dat een bluerelease voor Vice City wel jaren gaat duren of niet meer zal komen Ik denk dat GTA III en Vice City multiplayer verleden tijd is en niet meer daar aan veranderen *ik kan het ook mis hebben* Reageren
Typhoon Geplaatst: 23 november 2005 Rapport Geplaatst: 23 november 2005 Wordt blue niet gelijk naar sa gezet? Dat dacht ik! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.