ACID Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 ik heb misschien een idee dat er een server voor de leden van gtaforum en gtagames wordt gemaakt en dat dan de leden tegen elkaar kunnen gamen. en dat je dan een password voor de server krijgt dat alleen de leden erin kunnen van gtaforum en gtagames. is dit een goed idee ? Reageren
RTS Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2005 Zoals al eerder was gemeld komt er een MTA SA server van Gtagames.nl Dit word geen privat server maar gewoon een public. Geen passwords nodig dus. Meer informatie zal komen na de release van MTA SA. Reageren
Joriz Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 MTA is zo populair geworden omdat niemand verwachtte dat t mogelijk was om een multiplayer mod te maken voor GTA 3( en omdat MTA inderdaad de eerste was). zo werd er een hype gecreërd, en bleven andere multiplayer mods op de achtergrond. MTA is niet populair geworden met als reden dat t de minste bugs had. je weet daar al niks van, omdat je de andere multiplayer mods niet/nauwelijks gespeeld hebt. neem nou gtat, had een aantal zeer storende bugs; MTA 0.x heeft dat misschien in mindere mate, maar het aantal bugs is nog steeds hoog, misschien wel hoger.je hebt aan VC-MP/SA-MP gezien dat er wel degelijk programmeurs zijn die weten hoe t moet. zo zijn er nog wel meer, alleen hebben die waarschijnlijk een full-time baan bij een spelontwikkelaar, of een fabrikant van dergelijke software. dus die MTASA propaganda kun je beter links laten liggen. MTA is inderdaad zoals je in de WikiGTA kan lezen (door mij geschreven) in het begin bekend geworden doordat niemand had gedacht dat dit mogelijk was. Echter is MTA daar niet bepaald mee bekend geworden aangezien er met die eerste versies van MTA eigenlijk nog niet veel mogelijk was. Pas in latere versies is MTA bekend geworden bij het grotere GTA gross en is dus vooral MTA VC gespeeld. Dat MTA populair is gebleven is wel zeker te danken aan behalve de betere bekendheid en marketing (zover je het kan noemen) ook aan de weinige bugs. Behalve MTA heb ik ook meerdere versies van GTAt gespeeld en ik constateerde hier al snel dat dit stukke minder liep en minder gebruikersvriendelijk was. Een grote tegenstelling tussen GTAt en MTA is ook dat MTA veel minder frequent een versie vrij geeft en dat ze deze door een redelijk groot BETA team laten testen. De versies die MTA openbaar geeft zijn beter uitgewerkt en steeds de grootste bugs gefixt. Zoals het er nu op lijkt komt MTA SA race mode bijna geheel bug vrij rond de jaarwisseling uit. Bij VC-MP was zeker te zien dat andere mensen het ook kunnen aangezien hier goede programmeurs aan werkte en aangezien er al één iemand bij betrokken was die al langer bezig was in de multiplayer mogelijkheden van GTA (ex-lid MTAteam). Echter wil dit niet zeggen dat MTA wordt gemaakt door wat onprofessionele computer amateurs. In het MTA team zitten een paar proffesioneele programmeurs die dus netzo als bij het VC-MP team overdag hier ook mee bezig zijn. Ook wil ik je er even op wijzen dat je eens voor de gein Liberty City Stories multiplayer moet gaan spelen. Dit loopt niet bepaald synchroon en hakkelt best wel erg. Hierbij zie je dat het zelfs voor Rockstar programmeurs het lastig is om een MP game goed te maken (in GTA3 lukte het geeneens, terwijl ze het wel geprobeerd hebben). Het voordeel is dus ook dat het MTA-team geen proffit organisatie is met tijdslimiet waardoor ze goed de tijd hebben om alles goed uit te werken. Zoals al eerder was gemeld komt er een MTA SA server van Gtagames.nl Dit word geen privat server maar gewoon een public. Geen passwords nodig dus. Meer informatie zal komen na de release van MTA SA. GTAGames / GTAForum gaat inderdaad (een van) de eerste publieke MTA SA servers zijn dankzij ons zware apparatuur en onze goede verbindingen. We weten nog niet hoeveel spelers er maximaal in een MTA SA server kunnen maar waarschijnlijk zullen we weer op 16 spelers gaan draaien omdat meer dan dat eigenlijk een beetje overdreven is in een race. Ook zullen we weer zorgen voor voldoende admins op de server. We hebben er reeds een paar en ik denk dat er ook nog vele na de release bij komen. Iedergeval nog even geduld. Heeft iedereen tenminste genoeg tijd om Liberty City Stories uit te spelen. Meer informatie over MTA SA is te vinden in het MTA SA development blog Reageren
M.Toreno Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 (bewerkt) kijk ik snap dat je geen kritiek gaat uiten op MTA, want je bent min of meer verbonden met MTA, gezien t feit dat jullie al t nieuws over MTA verspreiden en het forum een apart gedeelte over MTA heeft. Echter is MTA daar niet bepaald mee bekend geworden aangezien er met die eerste versies van MTA eigenlijk nog niet veel mogelijk was. Pas in latere versies is MTA bekend geworden bij het grotere GTA gross en is dus vooral MTA VC gespeeld. zoals ik al zei, MTA was de eerste. niemand had verwacht dat zo n mod kon worden gemaakt; dus werd er een hype gecreërd en werd MTA bekend gemaakt. als GTAT eerder was geweest en het wat meer bekend werd gemaakt had MTA niet zo populair geweest en hadden mensen de bugs wel voor lief genomen( dat was bij de oude GTA3 MTA versies ook zo, anders werd er geen hype gecreërd). ook aan de weinige bugs. Behalve MTA heb ik ook meerdere versies van GTAt gespeeld en ik constateerde hier al snel dat dit stukke minder liep en minder gebruikersvriendelijk was. ik concludeer hieruit dat jij MTA 0.x niet vaak genoeg hebt gespeeld( of gtat niet). ik heb ruim een jaar lang MTA gespeeld; verschillende versies. ook een aantal versies van GTAT heb ik een aantal keren grondig getest; dus ik denk dat ik wel kan stellen dat je bewering onjuist is. MTA heeft niet minder bugs, het heeft minder ERNSTIGE bugs.er zijn nog steeds een paar ernstige bugs aanwezig(en een heleboel minder ernstige); de falende anti-cheat beveiliging( trainer detectie klopt voor geen meter), die armor bug en vele andere bugs. MTA 0.x is inderdaad iets beter getest, maar verre van goed; ik weet niet of je de admin panel van 0.5 wel eens gezien hebt? als t goed getest was zaten er geen rare bugs bij. die bug met de armor had ook zo herkend kunnen worden. pas met MTASA wordt er wat grondiger getest, dus zou de kans kleiner kunnen zijn dat er nare bugs aanwezig zijn Echter wil dit niet zeggen dat MTA wordt gemaakt door wat onprofessionele computer amateurs trek je weer een verkeerde conclusie na aanleiding van mijn post. ik bedoelde meer dat er naast t mta team ook andere programmeurs zijn die een multiplayer mod kunnen maken; en dat t mta team allesbehalve superieur is; zoals jij t wel laat overkomen. Ook wil ik je er even op wijzen dat je eens voor de gein Liberty City Stories multiplayer moet gaan spelen. Dit loopt niet bepaald synchroon en hakkelt best wel erg. Hierbij zie je dat het zelfs voor Rockstar programmeurs het lastig is om een MP game goed te maken (in GTA3 lukte het geeneens, terwijl ze het wel geprobeerd hebben).Het voordeel is dus ook dat het MTA-team geen proffit organisatie is met tijdslimiet waardoor ze goed de tijd hebben om alles goed uit te werken. waarom maak je die vergelijking? je kan geen appels met peren vergelijken. de PSP is heel wat anders dan de PC(t heet ook niet voor niks Playstation Portable). de PSP heeft hele andere capaciteiten. daarnaast is de PSP is nog niet zo lang geleden uitgebracht; na loop van tijd worden de spellen technisch ook beter, omdat er ervaring wordt opgedaan, waarmee ze dus steeds meer uit de PSP kunnen halen. zo ging dat ook met de ps2, vergelijk maar spellen uit 2000/2001, met die van nu( die vergelijking is wel mogelijk). je trekt ook weer een domme conclusie, wie zegt dat rockstar amper multiplayer kan maken? Rockstar heeft t inderdaad geprobeerd, maar heeft ook een contract met sony waarin staat dat de PC/XBOX versie kwa inhoud overeen moet komen met de PS2( die kan t type multiplayer wat Rockstar in gedachte heeft gewoonweg niet aan). daarnaast is t met de huidige GTA3 engine lastig om het type gameplay van singleplayer om te zetten in multiplayer; wat de scriptschrijvers voor singleplayer gedaan hebben is best knap, maar zoiets kan je nog niet in multiplayer toevoegen. daarnaast is t ook erg ondenkbaar, want singleplayer heeft een verhaal. ze hadden best voor deathmatch kunnen gaan, maar zoals Dan Houser al aangaf, dat past niet bij GTA. Rockstar heeft wel al vele jaren ervaring met t programmeren voor de PC, ook met online multiplayer( zelfs met GTA, zie GTA1 en GTA2, was voor die tijd best knap). dat zijn de feiten, die moet je niet gaan verdraaien. Bewerkt: 8 december 2005 door M.Toreno Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 16 december 2005 Rapport Geplaatst: 16 december 2005 Er word een Anti Cheat gemaakt dus ik denk dat je niet met mods kunt spelen. Reageren
M.Toreno Geplaatst: 17 december 2005 Rapport Geplaatst: 17 december 2005 nee je zegt t verkeerd; modden betekent niet t zelfde als cheaten. mods worden pas ondersteund in latere versies; voorlopig kun je alleen je eigen race ontwerpen, en de map van San Andreas bewerken met die editor( objecten (ver)plaatsen). cheaten proberen ze tegen te gaan. As most of our anti-cheat code has been moved serverside, this allows for a more flexible and more secure anti-cheat than we've ever had azer, weet je nog dat we op t XII forum t ook over anti-cheat hadden? toen zei ik toch al dat ze de beveiliging in de server moesten verwerken? (heb t al vaker gezegd) nou, t mta team is er eindelijk achter gekomen Reageren
Azer Geplaatst: 17 december 2005 Rapport Geplaatst: 17 december 2005 uhuh Chrml heeft het MTA Team veel geleerd Reageren
M.Toreno Geplaatst: 17 december 2005 Rapport Geplaatst: 17 december 2005 nouja veel geleerd, ik denk dat hij voor een koerswijziging heeft gezorgd. ik bedoel, hij is misschien een van de betere programmeurs van t mta team als ik zo de blogs leest. hij heeft volgens mij best veel invloed op t resultaat van MTASA; je ziet gewoon dat hij erg veel doet/gedaan heeft. t is niet zo dat als chrml t team zou verlaten, en de source van mtasa kwijt zou zijn( ja ik noem maar ff een extreem voorbeeld); dat t mta team er dan ineens beter uit zou komen, dan VOOR de periode zonder chrml. Reageren
tha game freak Geplaatst: 18 december 2005 Rapport Geplaatst: 18 december 2005 Misschien een n00b vraag, maar is het met deze multiplayer dat je gebouwen (of stunts ofzo) en voertuigen en races kan maken in MTA? Reageren
RTS Geplaatst: 18 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2005 De eerste release is alleen race-mode. Hier zit ook een mapeditor in waarmee je je eigen parcours, jumps etc kan plaatsen. Reageren
tha game freak Geplaatst: 18 december 2005 Rapport Geplaatst: 18 december 2005 De eerste release is alleen race-mode. Hier zit ook een mapeditor in waarmee je je eigen parcours, jumps etc kan plaatsen. Ah, ok.Dat moest ik weten. Want ik had daar een filmpje van gezien maar mijn geheugen... Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 23 december 2005 Rapport Geplaatst: 23 december 2005 Beta 16 realeased Beta 17 of public REALASE? www.multitheftauto.com/blog Reageren
Azer Geplaatst: 23 december 2005 Rapport Geplaatst: 23 december 2005 Beta 16 realeasedBeta 17 of public REALASE? www.multitheftauto.com/blog wrs RC1, staat toch duidelijk in de BLOG Reageren
Barcelona Geplaatst: 24 december 2005 Rapport Geplaatst: 24 december 2005 Is dan Beta 16 realeased? Ik wil het zo graag weten want ik wil MTA super graag spelen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.