ReinierK Geplaatst: 1 november 2005 Rapport Geplaatst: 1 november 2005 Hoi, Ik loop tegen een probleem aan tijdens het scripten. Ik wil in een FOR loop een counter gebruiken als limiet, dus bijv: 'FOR x = 1 to max_cars', alleen nu blijkt die stomme scripttaal daar niet mee te kunnen werken. Je MOET blijkbaar altijd een integer opgeven, ipv. een variabele, zo ook bij standaard functies zoals: ALTER_WANTED_LEVEL ( player1 , 1 ) <- dit werkt ALTER_WANTED_LEVEL ( player1 , max_level ) <- dit werkt niet, ook niet als je 'max_level = 1' declareert. Dat is nogal dom, want zelfs de meest basic scripttalen gebruiken dit wel. Weet iemand hier een oplossing voor? Reageren
Daedalus Geplaatst: 1 november 2005 Rapport Geplaatst: 1 november 2005 Het enige wat ik kan bedenken is dat je eerste met IF de waarde van een variabele checkt. Dus dan zou je zoiets krijgen als IF ( maxcars = 2 ) FOR x = 1 to 2 ... IF ( maxcars = 3 ) FOR x = 1 to 3 ... Reageren
ReinierK Geplaatst: 1 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 november 2005 Ja dat is de omweg die ik nu ook neem. Zit denk ik niets anders op. M'n eerste missie lijkt zo'n beetje af, kheb hem nog niet getest, want ik heb het ff op m'n werk geschreven Je moet een telefoon beantwoorden en dan krijg je de opdracht om 4 taxi's voor een bankoverval te jatten en in een garage te zetten, binnen 5 minuten. Thuis even kijken of het ook echt wil werken. Reageren
Daedalus Geplaatst: 1 november 2005 Rapport Geplaatst: 1 november 2005 Even voor alle zekerheid, je hoeft niet de code in de IF/FOR loops steeds te herhalen, je kunt gewoon met een GOSUB het tussenliggende stuk starten, zet je de subroutine vlak na dat hele IF/FOR codeblok. Klinkt wel leuk, zo snel taxi's jatten. Reageren
ReinierK Geplaatst: 1 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 november 2005 Even voor alle zekerheid, je hoeft niet de code in de IF/FOR loops steeds te herhalen, je kunt gewoon met een GOSUB het tussenliggende stuk starten, zet je de subroutine vlak na dat hele IF/FOR codeblok. Klinkt wel leuk, zo snel taxi's jatten. Ahja, da's wel slim Ben nu met tweede missie bezig... Je moet iemand vinden, zijn 4 bodyguards uitschakelen, dan zal hij bang worden en je volgen. Vervolgens moet je hem in een taxi vervoeren en in het water dumpen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.