Jump to content

Missie maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Dan kan ik een trainings missie maken, leuk! Misschien kan je uitleggen hoe ik dit script:

Het level start en deze missie begint gelijk. Er ligt naast je een Bazooka en een Pistool en hiermee moet je 1 Tank en 2 Politie Mannetjes neer schieten, je begint namelijk in een gevangenis. Nu moet je de FBI Car stelen die iets verder op geparkeerd staat en via de stunt over de muur heen springen en uitbreken. Dat was de missie. :Y De Politie mannen hebben allebij Pistolen. En de Tank moet na 30 seconden schieten, de ene Politie man gelij ken de andere na 15 seconden... :Y kan dat? :?

• Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• need my speed

18

• ReinierK

9

• Lantyz

5

• Daedalus

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Vast wel. Succes met het scripten :puh:

Ik ga echt niet al je missies voor je maken, ben al druk genoeg met m'n eigen missies :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb om missies te leren maken ook een script gemaakt waarbij je een tank moet stelen en naar een plaats brengen gemaakt. Maar er is een probleem als ik het script in de scriptcompiler zet.

Dit is het script.

PLAYER_PED player1 = ( 226.5 , 18.5 , 2.0 ) 1 0 //plaats van de speler

CAR_DATA mission1_tank = ( 173.5 , 18.5 , 2.0 ) 20 0 TANK //plaats van de tank voor missie 1
ARROW_DATA arrow1 //de eerste pijl van missie 1
COUNTER MISSION1_PASSED = 0 //de missie is nog niet voltooid
COUNTER GOT_TANK = 0 //je hebt de tank nog niet
COUNTER TANK_ON_ROOF = 0 //de tank staat nog niet op het dak

/*
start de eerste missie
steel een tank en bezorg hem
*/
mission1_start:
  POINT_ARROW_AT ( arrow1 , mission1_tank ) //pijl wijst naat de tank met de naam mission1_tank

DISPLAY_BRIEF ( 0001 ) //laat het bericht 0001 zien

WHILE_EXEC ( got_tank = 0 ) //zolang je de tank nog niet hebt blijft je in deze loop

IF ( IS_CHARACTER_IN_CAR ( player1 , mission1_tank ) //als je in de tank zit

++got_tank

REMOVE_ARROW ( arrow1 )

POINT_ARROW_AT ( arrow1 , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //laat de pijl naar de bestemming van de tank wijzen

ENDIF

ENDWHILE

WHILE_EXEC ( tank_on_roof = 0 ) //zolang de tank nog niet op het dak staat blijf je in deze loop

IF ( IS_CAR_IN_BLOCK ( mission1_tank , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //als je op de bestemming bent

++tank_on_roof

ENDIF

ENDWHILE

IF ( ( got_tank = 1 ) AND ( tank_on_roof = 1 ) ) //je hebt de missie gehaald

++mission1_passed

ADD_SCORE ( player1 , 5000 ) //de speler krijgt 5000$ als beloning

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player1 ) //je hebt geen politie meer achter je aan

MISSION_HAS_FINISHED ( )

ENDIF

RETURN

LEVELSTART

GOSUB mission1_start:

LEVELEND

En dit is de fout.

scriptfout5ki.png

Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe.

Bewerkt: door maarte41
Geplaatst:
Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe.

Het zou kunnen dat je counters hoofdlettergevoelige namen hebben. Je declared bijv. GOT_TANK en later vraag je got_tank op. Dat zou een probleem kunnen zijn.

Geplaatst:

IK heb de hoofdletters eens aangepast, maar hij geeft nog steeds dezelfde fout.

Ik denk dat de fout in de buurt van de eerste ENDIF zit, want in de scriptcompiler is er tot en met regel 26 geen fout, en als ik in regel 30 expres een fout zet geeft hij dat nog niet aan.

Geplaatst:
Bij mijn Tank missie heb ik hier een fout waar ik niet uit kom:

++tank_on_roof

Op die regel.

Een spatie tussen ++ en tank_on_roof

;)

Dus:

++ tank_on_roof

Geplaatst:

Mooi, weer een missie. :Y Maar weet iemand waardoor de Security Failure error komt als ik mijn level opstart? Ik heb écht alles geprobeerd en dat kan je aan Lantyz vragen. :Y

Geplaatst:

Nu ben ik het zat!!! :@ Iemand heeft wéér mijn script verprutst, dat heb ik ooit tegen Lantyz gezegt via PM, maar dat bleef er bij dat ik alleen maar de SWITCH_GENERATOR moest herstellen...Maar nu kan ik gvd alle coordinaten van wapens / pick ups / auto's weer gaan herstellen! :@ En Lantyz kan getuigen zijn dat het vroeger écht allemaal normaal was... :@

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...