need my speed Geplaatst: 3 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 november 2005 Dan kan ik een trainings missie maken, leuk! Misschien kan je uitleggen hoe ik dit script: Het level start en deze missie begint gelijk. Er ligt naast je een Bazooka en een Pistool en hiermee moet je 1 Tank en 2 Politie Mannetjes neer schieten, je begint namelijk in een gevangenis. Nu moet je de FBI Car stelen die iets verder op geparkeerd staat en via de stunt over de muur heen springen en uitbreken. Dat was de missie. De Politie mannen hebben allebij Pistolen. En de Tank moet na 30 seconden schieten, de ene Politie man gelij ken de andere na 15 seconden... kan dat? Reageren
ReinierK Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 Vast wel. Succes met het scripten Ik ga echt niet al je missies voor je maken, ben al druk genoeg met m'n eigen missies Reageren
need my speed Geplaatst: 4 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2005 Het is goed hoor, nu nog wachten totdat Lantyz z'n bestandje op WikiGTA / GTAGames staat. Reageren
maarte41 Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 (bewerkt) Ik heb om missies te leren maken ook een script gemaakt waarbij je een tank moet stelen en naar een plaats brengen gemaakt. Maar er is een probleem als ik het script in de scriptcompiler zet. Dit is het script. PLAYER_PED player1 = ( 226.5 , 18.5 , 2.0 ) 1 0 //plaats van de speler CAR_DATA mission1_tank = ( 173.5 , 18.5 , 2.0 ) 20 0 TANK //plaats van de tank voor missie 1 ARROW_DATA arrow1 //de eerste pijl van missie 1 COUNTER MISSION1_PASSED = 0 //de missie is nog niet voltooid COUNTER GOT_TANK = 0 //je hebt de tank nog niet COUNTER TANK_ON_ROOF = 0 //de tank staat nog niet op het dak /* start de eerste missie steel een tank en bezorg hem */ mission1_start: POINT_ARROW_AT ( arrow1 , mission1_tank ) //pijl wijst naat de tank met de naam mission1_tank DISPLAY_BRIEF ( 0001 ) //laat het bericht 0001 zien WHILE_EXEC ( got_tank = 0 ) //zolang je de tank nog niet hebt blijft je in deze loop IF ( IS_CHARACTER_IN_CAR ( player1 , mission1_tank ) //als je in de tank zit ++got_tank REMOVE_ARROW ( arrow1 ) POINT_ARROW_AT ( arrow1 , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //laat de pijl naar de bestemming van de tank wijzen ENDIF ENDWHILE WHILE_EXEC ( tank_on_roof = 0 ) //zolang de tank nog niet op het dak staat blijf je in deze loop IF ( IS_CAR_IN_BLOCK ( mission1_tank , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //als je op de bestemming bent ++tank_on_roof ENDIF ENDWHILE IF ( ( got_tank = 1 ) AND ( tank_on_roof = 1 ) ) //je hebt de missie gehaald ++mission1_passed ADD_SCORE ( player1 , 5000 ) //de speler krijgt 5000$ als beloning CLEAR_WANTED_LEVEL ( player1 ) //je hebt geen politie meer achter je aan MISSION_HAS_FINISHED ( ) ENDIF RETURN LEVELSTART GOSUB mission1_start: LEVELEND En dit is de fout. Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe. Bewerkt: 4 november 2005 door maarte41 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 Het is goed hoor, nu nog wachten totdat Lantyz z'n bestandje op WikiGTA / GTAGames staat. Welk bestandje? Reageren
Daedalus Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe. Het zou kunnen dat je counters hoofdlettergevoelige namen hebben. Je declared bijv. GOT_TANK en later vraag je got_tank op. Dat zou een probleem kunnen zijn. Reageren
maarte41 Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 IK heb de hoofdletters eens aangepast, maar hij geeft nog steeds dezelfde fout. Ik denk dat de fout in de buurt van de eerste ENDIF zit, want in de scriptcompiler is er tot en met regel 26 geen fout, en als ik in regel 30 expres een fout zet geeft hij dat nog niet aan. Reageren
Daedalus Geplaatst: 4 november 2005 Rapport Geplaatst: 4 november 2005 Ah ja, je hebt IF ( IS_CHARACTER_IN_CAR ( player1 , mission1_tank ) daar mist een afsluitende ) Reageren
maarte41 Geplaatst: 5 november 2005 Rapport Geplaatst: 5 november 2005 Dat was de fout. Bedankt, nu werkt de missie. Reageren
need my speed Geplaatst: 7 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2005 Bij mijn Tank missie heb ik hier een fout waar ik niet uit kom: ++tank_on_roof Op die regel. Reageren
ReinierK Geplaatst: 7 november 2005 Rapport Geplaatst: 7 november 2005 Bij mijn Tank missie heb ik hier een fout waar ik niet uit kom:++tank_on_roof Op die regel. Een spatie tussen ++ en tank_on_roof Dus: ++ tank_on_roof Reageren
need my speed Geplaatst: 9 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2005 Mooi, weer een missie. Maar weet iemand waardoor de Security Failure error komt als ik mijn level opstart? Ik heb écht alles geprobeerd en dat kan je aan Lantyz vragen. Reageren
Lantyz Geplaatst: 9 november 2005 Rapport Geplaatst: 9 november 2005 Het script en de map die je hebt toegestuurd werken prima, hoor. Ik moest alleen wel de restart zone toevoegen. Reageren
need my speed Geplaatst: 9 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2005 Nu ben ik het zat!!! Iemand heeft wéér mijn script verprutst, dat heb ik ooit tegen Lantyz gezegt via PM, maar dat bleef er bij dat ik alleen maar de SWITCH_GENERATOR moest herstellen...Maar nu kan ik gvd alle coordinaten van wapens / pick ups / auto's weer gaan herstellen! En Lantyz kan getuigen zijn dat het vroeger écht allemaal normaal was... Reageren
Daedalus Geplaatst: 9 november 2005 Rapport Geplaatst: 9 november 2005 Hoe is je script verprutst? Iemand op jouw computer? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.