Jump to content

Morrowind

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb gehoord van mijn vriend dat morrowind een leuk spel is,en d8 dan om het zelf ook te kopen .

Dus,mijn vraag is : Is morrowind de moeite waard om te kopen ? Alvast Bedankt.

Geplaatst:

Ik moet bekenen dat ik nog nooit van het spel gehoord had. Maar als ik dit zo lees:

Grafisch prachtig

Na een 'weekend Morrowind' kan ik niet anders zeggen dat het een geweldig spel is, en ik ben 'om'. Grafisch is het ongelooflijk mooi (het doet me, wat stijl betreft, een beetje denken aan Myst). De wereld kent een dag en nacht, die ook heel geleidelijk aan in elkaar overgaan (schemering, ochtendgloren). En ook heeft het wisselend weer: dan weer zonnig, en dan weer mistig of regenachtig, of het onweert.

Ongekende mogelijkheden

De mogelijkheden zijn enorm. Om eens wat dingen te noemen: het verhaal is niet lineair. Het is niet zo dat je, als je een of andere quest niet doet, je niet meer verder kunt. Bovendien zijn er verschillende 'uitkomsten' voor een quest (dat deed me weer een beetje aan Blade Runner denken). Je kunt, naast je vecht- en toverkunsten, ook een vak leren: smid worden, of alchemie bedrijven, of nieuwe spreuken uitvinden! De kruiden voor toverdranken kun je gewoon in het wild plukken, of, als je dat teveel werk vindt en als je genoeg geld hebt, ook in een van de steden kopen. Of je experimenteert met het combineren van bestaande spreuken, in de hoop dat er een bruikbare spreuk uitrolt. Of je koopt een smidshamer, en je leert je eigen wapens te repareren.

Reizen

De wereld is enorm groot. Na een weekend heb ik nog maar 2 steden (van de 50) bezocht, en 2 dungeons. Je begint in het gehuchtje Seyda Neen, waar je wat simpele questjes kunt doen, en waar je een beetje rustig kunt oefenen. Na een tijd wilde ik naar Balmora, want een van de quests verwees ernaar. Om nog maar eens de enorme mogelijkheden te benadrukken: ik had de keuze om van Seyda Neen naar Balmora te lopen of de 'silt strider' (een soort van gigantisch insect dat dienst doet als chartervliegtuig tussen een aantal steden) te nemen. Ik had, als ik dat echt gewild had, ook nog langs de kust kunnen zwèmmen.

Bron:

http://members.lycos.nl/morrowind/

Dan denk ik, dat het een heel mooi spel moet zijn, en zeker de moeite waard is om te kopen.

Geplaatst:

Ok,bedankt,ik had zelf ook al heel veel reviews en previews gelezen,en ik ga het nu ook kopen want ik hoor dat het een heel leuk spel moet zijn . :bier:

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Het is zeker weten de moeite waard!

nog nooit ben ik langer met een spel bezig geweest dan met Morrowind (+/- 200 uurtjes :bonk: )

het is gewoon oneindig groot, oneindig veel quests, oneindig veel mogelijkheden.

mijn advies: gewoon uit de budgetbak vissen voor 5 eurotjes :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...