JGuntherS Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 (bewerkt) Hij is nu redelijk klaar, wil je 'm downloaden, dan moet je de nieuwste voorgecompileerde versie hebben, en het eiland zelf. Kijk bij downloads! Plot: Je gaat in een Greenwood naar een boot toe, met die boot ga je naar Pancake Island, als je vanaf de pier in LS kijkt zie je het liggen. Op het eiland staat een Balla (meerdere Ballas) die je proberen af te maken, dus moet je ze afmaken. Ik heb ook een suggestie gekregen van Big Smoke dat je eerst bij eilandje komt vol Ballas en dan ga je naar PI met de Ballas in je nek (of je moet ze afmaken). Code: Thread: :PANC_ISL1 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread 'PANC_1' :PANC_ISL1_0 0001: wait 100 ms 00D6: if 0 0038: $INTRO_MISSIONS_PASSED == 0 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_0 018A: $eiland_radar1 = create_checkpoint_at $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 03BC: $eiland_sphere1 = create_sphere $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 $marker_diam 0004: $eiland_m1_on = 1 :PANC_ISL1_2 0001: wait 100 ms 00D6: if 0 0038: $ON_MISSION == 0 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_5 00D6: if 1 0038: $ON_MISSION == 0 0038: $eiland_m1_on == 0 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_3 018A: $eiland_radar1 = create_checkpoint_at $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 03BC: $eiland_sphere1 = create_sphere $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 $marker_diam 0004: $eiland_m1_on = 1 :PANC_ISL1_3 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump ££PANC_ISL1_2 00D6: if 0 00FF: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 radius 3.0 3.0 2.0 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2 03BD: destroy_sphere $eiland_sphere1 0164: disable_marker $eiland_radar1 0004: $eiland_m1_on = 0 00BA: text_styled 'PANCA_1' 1000 ms 2 0050: gosub ££PANCCAM 03E6: remove_text_box 0417: start_mission 135 :PANC_ISL1_4 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 0038: $m_135_tried == 1 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_4 0004: $m_135_tried = 0 00D6: if 0 0038: $m_135_done == 1 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2 00BE: text_clear_all 03E6: remove_text_box 01E3: text_1number_styled 'M_PASS' 1000 5000 ms 1 0318: set_latest_mission_passed 'PANCA_1' 030C: set_mission_points += 1 0394: play_music 1 01BD: $184 = current_time_in_ms 0109: player $PLAYER_CHAR money += 1000 0110: clear_player $PLAYER_CHAR wanted_level 004E: end_thread :PANC_ISL1_5 00D6: if 0 0038: $eiland_m1_on == 1 004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2 03BD: destroy_sphere $eiland_sphere1 0164: disable_marker $eiland_radar1 0004: $eiland_m1_on = 0 0002: jump ££PANC_ISL1_2 :PANCCAM 0002: jump ££PANCCAM5 :PANCCAM1 0169: set_fade_color 0 0 0 016A: fade 0 () 500 ms :PANCCAM2 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false ££PANCCAM3 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 03E6: remove_text_box 0002: jump ££PANCCAM2 :PANCCAM3 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££PANCCAM4 016A: fade 0 () 0 ms 02EB: restore_camera_with_jumpcut 0687: $PLAYER_ACTOR 016A: fade 0 () 0 ms :PANCCAM4 0051: return :PANCCAM5 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££PANCCAM6 03E6: remove_text_box 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 0050: gosub ££PANCCAM1 :PANCCAM6 0051: return Missie zelf: :PI1_1 0050: gosub £PI1_3 00D6: if 0 0112: wasted_or_busted 004D: jump_if_false £PI1_2 0050: gosub £PI1_F :PI1_2 0050: gosub £PI1_E 004E: end_thread :PI1_3 03A4: name_thread 'PI_1' 0004: $ON_MISSION = 1 0317: increment_mission_attempts 054C: use_GXT_table 'PANCA1' :PI1_4 0247: request_model #GREENWOO 0247: request_model #JETMAX 0247: request_model #BALLAS1 0247: request_model #TEC9 0247: request_model #COLT45 038B: load_requested_models :PI1_5 00D6: if 24 8248: NOT model #GREENWOO available 8248: NOT model #JETMAX available 8248: NOT model #BALLAS1 available 8248: NOT model #TEC9 available 8248: NOT model #COLT45 available 004D: jump_if_false £PI1_6 0001: wait 0 ms 0002: jump £PI1_5 :PI1_6 0006: @121 = 1 0395: clear_area 1 at 2432.172 -1673.413 13.63506 range 30.0 00A5: @101 = create_car #GREENWOO at 2432.172 -1673.413 13.63506 0175: set_car @101 z_angle_to 0.0 0186: @102 = create_marker_above_car @101 07E0: @102 @121 0395: clear_area 1 at 2738.544 -2321.375 0.0 range 30.0 00A5: @103 = create_car #JETMAX at 2732.544 -2321.375 0.0 0175: set_car @103 z_angle_to 0.0 0001: wait 5000 ms 016A: fade 1 (back) 100 ms 0001: wait 100 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) :PI1_7 0001: wait 100 ms 00D6: if 0 8119: NOT car @101 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 8119: NOT car @103 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 00DF: actor $PLAYER_ACTOR driving 004D: jump_if_false £PI1_7 00D6: if 0 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car @101 004D: jump_if_false £PI1_7 0164: disable_marker @102 0186: @104 = create_marker_above_car @103 07E0: @104 @121 :PI1_8 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8119: NOT car @101 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 8119: NOT car @103 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car @101 004D: jump_if_false £PI1_8CORR 00D6: if 0 80EC: NOT actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point 2732.544 -2321.375 radius 50.0 50.0 004D: jump_if_false £PI1_9 0002: jump £PI1_8 :PI1_8CORR 0164: disable_marker @104 0186: @102 = create_marker_above_car @101 07E0: @102 @121 :PI1_8CORR1 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 80DB: NOT actor $PLAYER_ACTOR in_car @101 004D: jump_if_false £PI1_7 00D6: if 0 8119: NOT car @101 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 8119: NOT car @103 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 0002: jump £PI1_8CORR1 :PI1_9 0164: disable_marker @104 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 016A: fade 0 () 1000 ms :PI1_10 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false £PI1_11 0001: wait 0 ms 0002: jump £PI1_10 :PI1_11 036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car @103 0001: wait 2000 ms 016A: fade 1 (back) 1000 ms :PI1_12 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false £PI1_13 0001: wait 0 ms 0002: jump £PI1_12 :PI1_13 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) :PI1_14 018A: @106 = create_checkpoint_at 277.3753 -2362.607 0.0 0164: disable_marker @104 :PI1_15 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8119: NOT car @103 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 00D6: if 0 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car @103 004D: jump_if_false £PI1_15CORR 00D6: if 0 80EC: NOT actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point 277.3753 -2362.607 radius 100.0 100.0 004D: jump_if_false £PI1_16 0002: jump £PI1_15 :PI1_15CORR 0164: disable_marker @106 0186: @104 = create_marker_above_car @103 07E0: @104 @121 :PI1_15CORR1 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 80DB: NOT actor $PLAYER_ACTOR in_car @103 004D: jump_if_false £PI1_14 00D6: if 0 8119: NOT car @103 wrecked 004D: jump_if_false £PI1_CW 0002: jump £PI1_15CORR1 :PI1_16 0164: disable_marker @106 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 016A: fade 0 () 1000 ms 0001: wait 2000 ms 0362: remove_actor $PLAYER_ACTOR from_car_and_place_at 238.0995 -2388.757 3.5 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 22 ammo 100 0173: set_actor $PLAYER_ACTOR z_angle_to 270.0 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 22 00AB: put_car @103 at 230.0247 -2388.122 0.0 0175: set_car @103 z_angle_to 0.0 :PI1_17 009A: @111 = create_actor 24 #BALLAS1 at 341.7997 -2387.092 3.5 0173: set_actor @111 z_angle_to -90.0 01B2: give_actor @111 weapon 32 ammo 99999;; Load the weapon model before using this 0350: unknown_actor @111 not_scared_flag 1 02E2: set_actor @111 weapon_accuracy_to 45 0223: set_actor @111 health_to 100 01B9: set_actor @111 armed_weapon_to 32 05E2: unknown_action_sequence @111 $PLAYER_ACTOR 0187: @112 = create_marker_above_actor @111 :PI1_18 016A: fade 1 (back) 1000 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) :PI1_19 0001: wait 1000 ms 05D3: unknown_action_sequence @111 238.0995 -2388.757 3.5 6 -1 :PI1_20 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 80F2: NOT actor @111 near_actor $PLAYER_ACTOR radius 20.0 20.0 0 004D: jump_if_false £PI1_21 0002: jump £PI1_20 :PI1_21 05E2: unknown_action_sequence @111 $PLAYER_ACTOR :PI1_30 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8118: NOT actor @111 dead 004D: jump_if_false £PI1_PASS 0002: jump £PI1_30 :PI1_PASS 0004: $m_135_done = 1 0002: jump £PI1_E :PI1_CW 0001: wait 0 ms :PI1_F 00BA: text_styled 'M_FAIL' 5000 ms 1; MISSION FAILED! 0051: return :PI1_E 0004: $ON_MISSION = 0 0164: disable_marker @102 0164: disable_marker @104 0164: disable_marker @106 0164: disable_marker @112 01C3: remove_references_to_car @101 01C3: remove_references_to_car @103 01C2: remove_references_to_actor @111 0249: release_model #GREENWOO 0249: release_model #JETMAX 0249: release_model #BALLAS1 0249: release_model #TEC9 0249: release_model #COLT45 0004: $m_135_tried = 1 0051: return Wat variabeles (zet maar bij de MAIN ofzo): 0004: $m_135_done = 0 0004: $m_135_tried = 0 0005: $eiland_x1 = 2492.378 0005: $eiland_y1 = -1667.843 0005: $eiland_z1 = 13.34375 0005: $marker_diam = 3.0 In de GXT is 1 extra regel toegevoegd in de table MAIN: PANCA_1 = Are you going to Pancake Island? In de GXT is nu een extra table voor deze missie: PANCA1 (lege table) Ik zal er later bij zetten hoe je 'm installeert Screens: Filmpjes: Filmpje 1 Filmpje 2 (nieuwste versie) Downloads: Gemodificeerde MAIN.SCM, SCRIPTS.IMG, AMERICAN.GXT (nieuwste versie) (met storyline-missies er nog bij) Gemodificeerde MAIN.SCM, SCRIPTS.IMG, AMERICAN.GXT (1e versie) (met storyline-missies er nog bij) Pancake Island, de halfpipe is van blackpearl11, de rest is van mij (de ide+ipl moeten in GTA-map\data\maps\mods) Todo: Sweet ofzo spawnen en achter je aan laten hobbelen Cutscene (kan ik zelf niet) Changelog: 14 Nov. 2005 ---Missie verder afgemaakt ---Schietende Balla ---Download bijgewerkt ---Filmpje bijgewerkt 13 Nov. 2005 ---Mission Failed bij kapotte auto of boot ---GXT table toegevoegd ---Fade bij het in de boot gaan ---Onnodige uitgecommentariseerde regels verwijderd ---Auto-models worden nu weer opgeruimd (gereleased) ---Variabeles bijgewerkt ---Download toegevoegd 12 Nov. 2005 ---Filmpje toegevoegd 11 Nov. 2005 ---1e versie Ik zou graag je mening erover willen horen, en als je suggestie hebt, post ze! Bewerkt: 8 december 2005 door JGuntherS Reageren
W3sl3y Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Ik vind het heel leuk van je dat je zoiets maakt. Als hij eenmaal goed is ga ik hem misschien nog downloaden ook Reageren
need my speed Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Ik vind het ook heel leuk, zelf ben ik bezig met een map + missies voor GTA2 te maken dus ik weet hoe zwaar het scripten is (en dan nog geen eens de codes maar het in tikken van ellenlange codes die op het laatst allemaal een , missen ofzo). ik zal zeggen, succes! Reageren
Velaro Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Zeer leuk dat je dit maakt,als je hem gemaakt heb download ik hem zeker ! Reageren
GTA Fanaat Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Het lijkt me een zeer leuke Mod!! Als hij klaar is ga ik hem zeker downloaden!! Reageren
SWYV Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 hoe maak jij die mod? met welke programma gebruik jij? want ik wil graag eens proberen Reageren
blackpearl11 Geplaatst: 13 november 2005 Rapport Geplaatst: 13 november 2005 Leuk te horen dat iedereen het er goed vind uit zien! Maar er is natuurlijk nog veel te doen dus geduld is een schone zaak;) Reageren
Upstream Geplaatst: 13 november 2005 Rapport Geplaatst: 13 november 2005 In dat filmpje zie ik niet zo heel veel bijzonders, maar zodra ik je script zie vindt ik het toch wel weer aardig knap gedaan. En een goed idee erachter, maar zoals je al zelf zegt: er is nog veel te doen. Niet halverwege opgeven, en ook ik ga hem zeker downloaden als hij af is . Reageren
gangster28 Geplaatst: 13 november 2005 Rapport Geplaatst: 13 november 2005 Ziet er goed uit mij lukt het niet ga zo door. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 14 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Wat mij betreft is de missie bijna klaar voor een release, op wat schoonheidsdingetjes na. Wat jullie? Reageren
need my speed Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Van wie en waneer krijg je de missie? Want ik moet hem hebben! Reageren
JGuntherS Geplaatst: 14 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 14 november 2005 @Need my speed: Je kunt de missie direct op het begin doen, je stapt op je fietsje bij New Game en je fietst naar Grove Street. daar is een beetje oversized marker. Je stapt erin en de missie begint. (Bekijk het filmpje maar eens). Ik heb al rekening gehouden met een plaatsje in het plot, kijk maar in de thread bij PANC_ISL1_0. Je krijgt de missie van niemand, dat hoort nog bij de schoonheidsdingetjes. Reageren
Matiscus Geplaatst: 19 november 2005 Rapport Geplaatst: 19 november 2005 Dat gaat zo een prachtige missie zijn. Ik kan al niet wachten om het te downloaden Reageren
JGuntherS Geplaatst: 20 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 20 november 2005 Dat gaat zo een prachtige missie zijn. Ik kan al niet wachten om het te downloaden Het is al te downloaden, bekijk de hoofdpost Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.