need my speed Geplaatst: 14 november 2005 Rapport Geplaatst: 14 november 2005 Hoe werkt nou precies zo'n brief, want ik wil bij zo'n blauwe telefoon van de Yakuza Jhonny Zoo laten zeggen dat ze de Zaibatsu haten enz, maar hoe doe ik dit precies? Reageren
scorpia Geplaatst: 15 november 2005 Rapport Geplaatst: 15 november 2005 (bewerkt) Eerst declareer je de telefoon( met obj_data enz.) FORWARD subroutinenaam ( om het even dewelke denk ik) subroutinenaam: (de subroutinenaam die je bij FORWARD hebt geschreven) THREAD_TRIGGER naam van de telefoon = THREAD_WAIT_FOR_CHAR_IN_AREA ( plaats van de telefoon , 0.2 , 0.2 , do_naam van de telefoon) DISPLAY_BRIEF ( het ID van de tekst die je hem wil laten zeggen. Dat kan je zien bij de GXT editor) RETURN Ik denk dat et zoiets is (ben zelf nog maar een eginnend GTA2 modder ) Anders PB je Lantyz ff. Bewerkt: 15 november 2005 door scorpia Reageren
Lantyz Geplaatst: 15 november 2005 Rapport Geplaatst: 15 november 2005 Anders PB je Lantyz ff. Welja, scheep mij er maar mee op. Maar serieus: Een infotelefoon heb ik toevallig net vandaag voor het eerst geprobeerd. Hier kun je zien hoe het werkt. Reageren
need my speed Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2005 Da's heel leuk enzo maar wat als ik nou wil dat je 2 berichtjes krijgt van die telefoon? Reageren
Lantyz Geplaatst: 16 november 2005 Rapport Geplaatst: 16 november 2005 Dan zet je gewoon twee DISPLAY_BRIEFs onder elkaar. De tweede verschijnt dan na een tijdje. Reageren
need my speed Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2005 (bewerkt) Ok...Trouwens, in mijn map komt er in het begin een mannetje van een gang met een Shotgun op je af om je te vermoorden, daarna komt er een mannetje van een andere gang met een Vlammenwerper jou helpen...Willen julli de code weten? Maar wat is dat subroutinename enz? Dubbelpost trouwens... need my speed says: Dág Lantyz... Bewerkt: 16 november 2005 door need my speed Reageren
Lantyz Geplaatst: 16 november 2005 Rapport Geplaatst: 16 november 2005 Subroutinenamen moet je zelf aan je subroutine geven, net als iedere naam in je script. Reageren
need my speed Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2005 Dus ik kan gewoon zaibatsu info phone invoeren? En bij Thread Trigger moet je de codenaam er van in tikken? Reageren
Lantyz Geplaatst: 16 november 2005 Rapport Geplaatst: 16 november 2005 Juist, maar let erop dat namen nooit uit meerdere woorden kunnen bestaan. Wil je de telefoon 'zaibatsu info phone' noemen, dan zul je er dus 'zaibatsu_info_phone' van moeten maken. Reageren
need my speed Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2005 Ok. En Lantyz, voor je Texting Tutorial, je kan er nog bij zetten dat je nooit een ' op een letter moet zetten (dus é en á moet je niet doen maar 'a en 'e kan wel), dan komt er namelijk een blauwe, gekke letter, een Y bijvoorbeeld, of een Q heb ik ook is gezien. Reageren
Lantyz Geplaatst: 17 november 2005 Rapport Geplaatst: 17 november 2005 Dan krijg je inderdaad speciale tekens. Ik moet nog een keer nagaan wat alle tekens zijn, en dan zal ik er een lijstje van maken in de Texting Tutorial. Reageren
need my speed Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2005 Je hebt een blauwe Y als je é doet (geloof ik) en je krijgt een blauwe Q bij een ó, sat zijn degene die ik weet. Reageren
Lantyz Geplaatst: 17 november 2005 Rapport Geplaatst: 17 november 2005 Ik heb zojuist even een snelle test gedraaid, maar ik krijg bij de meeste leestekens een uitroepteken, en andere tekens worden überhaupt niet getoond: áéíóú ýç ÁÉÍÓÚ ÝÇ àèìòù ÀÈÌÒÙ âêîôû ÂÊÎÔÛ ãõñ ÃÕÑ Bovenstaande tekens worden een uitroepteken. @ ^ & _ = + [ ] { } \ | < > Bovenstaande tekens worden niet getoond. ! $ % * ( ) ' ` -; : " , . / ? Bovenstaande tekens werken wel, alleen ' en ` verschillen niet van elkaar. #deze tekst wordt blauw# Door hekjes op bovenstaande manier te gebruiken kun je tekst blauw maken. En tenslotte zijn er nog de opdrachtgevers: z! - Zaibatsu l! - Loonies y! - Yakuza k! - Krishna r! - Rednecks s! - Scientists m! - Russian mafia n! - Standaard hoofd, wordt ook gebruikt wanneer er geen code voor de tekst staat. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.