Jump to content

Info & Tips voor 't starten van een Mod

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Iedereen wilt natuurlijk een Modifacation maken, en wilt hem natuurlijk gelijk goed maken, met nieuwe te gekke missie's, nieuwe wapens, en zelfs auto's, Ook wilt men gehele stukken nieuw land erin hebben, dit kan allemaal, maar je moet eerst goed nadenken voordat je dit doet, ik geef je hierbij wat info en tips

Gewone Mod's

Een Gewone Mod is een mod wat eigenlijk niet te groots is, en wat is gemaakt door 1 of 2 personen, het is meestal niet al te veels, maar toch leuk. Je kan Mod's maken in 3 Catogarieen:

-Texture Mod's

-Mapping & Modelling Mod's

-SCM (Scripting) Mod's

Texture Mod's kan je het beste mee beginnen, deze zijn niet moeilijk te maken, en zijn populair

Na enige modding ervaring met 3DS Max en na veel geoefend te hebben met de Mapping Tut's uit de Master Tutorial List kan je aan de Map & Modelling Mod's beginnen

Als je aan echt moeilijk Modding werk wilt beginnen, en het heerlijk vind om uren te coden, kan je aan de SCM Mod's beginnen

Als je deze soort mod's wilt gaan beginnen, heb je wat ervaring nodig, en een goed idee voor je Mod hebben, dan kan je beginnen met het Modden ervan, en je Mod uitbrengen en kan je hem naar GTAgames.nl sturen

Nu komt de echte Handige Info!!

Total Conversations

Total Conversation zijn grote Mod's die heel GTA vervangen door een geheel nieuw eiland, met geheel nieuwe objecten erbij, als het echte goede modders zijn, zijn er zelfs nieuwe Race Missie's, Wapens, Wagens, maar hiervoor is erg veel ervaring nodig!!

Wat moet je doen allemaal voor een Total Conversations:

Het Idee

Eerst moet je beginnen met een idee, wat je nou allemaal wilt doen, en hoe je je mod wil gaan noemen. Daarna moet je ook gaan nadenken, of wat je allemaal wilt doen, ook echt allemaal kan. Je kan al beginnen met het uitwerken van Regels, Kaarten, en een nieuw topic aanmaken, maar voordat je dat doet, moet je eerst al het bovenstaande doen!!

De Organisatie

Als je een Topic opent, begin je eerst met de Organisatie, je vraagt naar leden, en de nodige dingen voor de mod, je stelt regels op, en laat je kaarten zien, en slet je ideen voor, die te doen zijn!! Ook moeten er 1 of 2 leider(s) worden gekozen, meestal ben jij zelf de Leader, en heb je andere Leader erbij genomen, dan ga je ook de Aangemelde leden indelen, onder de verschillende mod delen (zie in dit Topic), dan ga je bepalen wie welk Lot krijgt ( Een Lot is een stuk grond, waar jij zelf op mag bouwen)

Het starten van het Modden

Voordat je echt kan beginnen moet je ook een Eiland hebben, zo heeft Bradley H. Brad's Simple Island gemaakt, die speciaal voor dit doel is gemaakt, als je hem wilt hebben, moet je hem maar even een PB sturen (Het topic kon ik namelijk niet vinden) als je eenmaal een eiland heb, begin je met de nodige dingen voor het eiland zoals het volgende:

- Het Eiland Ingame zetten (Ingame = in GTA zelf zetten)

- Een wegennet maken

- Het eiland vorm geven doormiddel van Heuvels etc.

- Het enige Generic werk doen, zoals Lantaarn Palen, Bankjes, Bomen plaatsen (Generic = zijn allemaal objecten zoals Lataarn Palen, Telefoonpalen, Bomen, en nog veel meer, deze objecten kan je heel vaak gebruiken)

Als je mod eenmaalop gang is gekomen, en je hebt al Modellen af en al wat objecten Gemapt, komt er steeds meer aandacht voor je Mod, eenmaal af te zijn met je mod (hier bedoel ik het Mapping & Modelling mee) laat ej de scripsters het nodige scripting werk doen zoals:

- Auto's plaatsen

- Wapens plaatsen

- Missie's maken (erg moeilijk!)

- Paths maken ( Paths = de wegen waar mensen en auto's rondrijden)(Ook heel erg moeilijk)

Nadat je dit allemaal gedaan heb, release je je mod, en release je hem op vele GTA-sites, waarbij ik 't op GTAforums.com zou zien, omdat er hier heel veel mensen kijken.

Dit is zo beetje de handige Info die je nodig heb voordat je aan Total Conversasion begint, kijk her onder voor de Tips als je met een Total Conversation begint

Tips

Hieronder zijn Tips te vinden die erg handig zijn voor het beginnen aan een Total Conversasion

- Als je een Total Conf wilt bgeinnen, probeer dan ideen te nemen, die te doen zijn

- Probeer niet veel groots, zonder dat je enige ervaring heb

- Voordat je aan Total Conf begint, moet jezelf al heel veel ervaring hebben

- Probeer eens na te denken, over hoeveel Modders er geschikt zijn, en kijk naar de Concurentie

- Kom niet met ideen, zoals gehele nieuwe Wapens, Auto's en Missie's, want maar weinig mensen op het forum kunnen dit

- Je hebt vele leden nodig, heb je er minder als 5 stop er dan maar mee

- Vraag vooral op Populaire Sites & Forum's lden voor je mod

- Organisatie is vooral het belangrijkst

- Laat veel werk zien, zodat er meer belangstelling voor je Mod kom

- Je kan ook en eigen Forum of Site maken voor je Mod, waarbij je met de leden kan praten en discuseren, zodat het Topic blijft om de nodige Screen te laten zien

Er is al een een grote, goed draaiende Total Conversasion Mod, op GTAforums.nl, genaamd Grand Tani Islands dit is een erg handig voorbeeld, deze mod bestaat uit een Team, van goede Modders, die al vele kennis hebben opgedaan in de Modding Wereld, ik zelf doe hier ook aan mee

Wat ook handig is, is om de de Gereleaste, en tot nu toe beste Total Conversasion die er gemaakt is, genaamd Myriad Island als je deze Download en goed doorneemt, en vaak speelt, kan je goed zien, hoe het het beste is om je Total Conversasion te maken

Veel Succes, ;)

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst:

Misschien handig om bij tips te zetten:

- Voordat je een Mod start, kan je het beste al enig werk laten zien. Wanneer je nog helemaal niks hebt om te laten zien, heb je grote kans dat er weinig belangstelling voor je mod is. Show dus eerst wat, zodat je een grotere kans hebt op (veel) belangstelling.

Dit is veel beter dan dat je helemaal niks hebt om te laten zien. Ook als je al dingen hebt laten zien (Eiland, etc.), heb je meer kans op leden.

Staat het er al tussen? Vergeet deze post dan maar ^_^ .

Geplaatst:

En misschien dat je het best ook een eigen Forum/Site over de mod kunt maken, waarop je dingen met andere leden kunt bespreken die minder interresant zijn voor hier te posten... Ideetje om erbij te zetten? :engel:

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb er een forum maar bijna niemand komt erop online,

misschien wel als jullie mijn forum wil gebruiken voor oninteressante dingen te bespreken enz...

PM me anders voor de link van mijn forum

@ Big Bear, heel mooie info + tips lijst heb jij gemaakt ook vind ik heel erg handig

KUTGW

Bewerkt: door sonny yoshi
Geplaatst:
En misschien dat je het best ook een eigen Forum/Site over de mod kunt maken, waarop je dingen met andere leden kunt bespreken die minder interresant zijn voor hier te posten... Ideetje om erbij te zetten? :engel:

Dit is ook niet helemaal waar, GTI kreeg immers pas na 3 maanden een site, oke, het forum wordt gesponsoort door GTAgames.

@Big Bear, als je misschien ook uitleg geeft over een "gewone" mod, kun krijgt hij een pinnetje.

(Nog iets completer dus)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...