Jump to content

GTA2 Editor, wie raakt er wijs uit als beginner?

GTA2 Editor?  

69 leden hebben gestemd

1. 1. Kan jij goed werken met GTA2 Editor?

• ja, een makkie
      22
    • ja en nee
      11
    • niet echt
      11
    • totààl niet
      18

Recommended Posts

Geplaatst:

D8 dat het vet moeilijk was in het begin, maar nu niet meer!

Editor gebruiken is easy zelfs onder xp. Wel wat problemen maar inderdaad goed op te lossen !

• 1 maand later...
Geplaatst:
D8 dat het vet moeilijk was in het begin, maar nu niet meer!

Editor gebruiken is easy zelfs onder xp. Wel wat problemen maar inderdaad goed op te lossen !

wel wat problemen????? onder xp werkt die map-editor voor geen meter! tiles kan ik niet zien in het tile-scherm, ik kan geen hellingen maken enz enz enz

maaruh, wat lantyz zegt, het is vrij makkelijk aan te leren! (scripten is wel stukken moeilijker)

Geplaatst:
wel wat problemen????? onder xp werkt die map-editor voor geen meter! tiles kan ik niet zien in het tile-scherm, ik kan geen hellingen maken enz enz enz

maaruh, wat lantyz zegt, het is vrij makkelijk aan te leren! (scripten is wel stukken moeilijker)

Inderdaad, zelfde probleem. Ik zou héél graag mappen maken enzo, maar ja, ik kan geen enkele optie gebruiken.... :bonk: Jammer...

Eigenlijk raar ook, bijna iedereen heeft toch XP tegenwoordig?

• 4 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

ik heb een probleempje en hoop dat iemand kan helpen.

als ik "new" doe dan komt er een venstertje met "cannot find style file" en dan raakt ie in een ondeindige lus? wat kan ik doen ? ik weet dat ik in "DATA3 de sty files moet instellen maar in die map staat alleen "arrows.rar". kan iemand helpen ?

Bewerkt: door resto
Geplaatst:

Je zit in de verkeerde data-map. Je moet niet de map 'data' van de editor hebben, maar de map 'data' van het spel GTA2! Deze vind je in de hoofdmap van GTA2, waar je ook gta2.exe vindt.

Je zit in de verkeerde data-map. Je moet niet de map 'data' van de editor hebben, maar de map 'data' van het spel GTA2! Deze vind je in de hoofdmap van GTA2, waar je ook gta2.exe vindt.

ok bedankt, ik ga het nu eens proberen! :cya:

1)ok, het proberen heb ik nu dus even gedaan met de hulp van wikigta, spijtig is wel dat als ik een respawnzone will instellen door edit > zone > add selection, dan komt telkens weer een foutmelding van windows en wordt men programma gewoon afgesloten, tja, ik heb nu eenmaal windows xp. er is zeker geen andere manier om een respawn zone te maken of beter nog, om ervoor de te zorgen dat er geen foutmeldingen meer komen =)

"Of simpelweg je PC instellingen op Windows 98 laten draaien." Blijkbaar is dat een oplossing, maar hoe doe ik dat (op een veilige manier voor men PC) ?

2) als ik een weg maak en ik druk op 2 voor block type mode is men weg inderdaad zwart, maar er staan geen groene pijltjes op ? hoe komt dit ?

Bewerkt: door resto
Geplaatst:
1)ok, het proberen heb ik nu dus even gedaan met de hulp van wikigta, spijtig is wel dat als ik een respawnzone will instellen door edit > zone > add selection, dan komt telkens weer een foutmelding van windows en wordt men programma gewoon afgesloten, tja, ik heb nu eenmaal windows xp. er is zeker geen andere manier om een respawn zone te maken of beter nog, om ervoor de te zorgen dat er geen foutmeldingen meer komen =)

Een manier om deze bug te omzeilen is het gebruik maken van de zones in mijn Map0. Zie hier wat uitleg en hier de download. GTA2 onder Windows '98 compabiliteit laten draaien lost het zoneprobleem helaas niet op.

als ik een weg maak en ik druk op 2 voor block type mode is men weg inderdaad zwart, maar er staan geen groene pijltjes op ? hoe komt dit ?

Een bug die bij mij ook zo nu en dan voorkomt. Het heeft volgens mij iets te maken met een te nieuwe grafische kaart, maar precies zou ik het niet weten. Blijft het probleem zich voordoen wanneer je de editor opnieuw opstart?

• 2 maanden later...

ik snap die Views niet helemaal, als ik die editor start krijg ik alleen maar TopDownView met een heel groot raster waarop ik wat tiles kan plaatsen maar 3DView werkt nie en het is al helemaal niet hetzelfde beeld als bij de handleiding op wikigta :? en als ik de slope wil gebruiken crasht het programma terwijl de compabiliteit is ingesteld op windows 98

Bewerkt: door gtaforum
  • 2 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...