Jump to content

Falcon RC Airplane.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb deze zomer een Falcon RC airplane gekocht:

falcon4.jpg

falcon_89211_pic1.jpg

Hij was ongeveer 80€.

Het vliegtuig heeft 2 motoren die je op afstand bestuurt. Als je naar links wilt gaat de linker motor uit waardoor en als je naar rechts wilt gaat de rechter motor uit.

Dit is een vliegtuigje voor beginners, maar je moet wel je hoofd erbij houden bij het landen en bij het opzetten van het vliegtuigje. (het vliegtuigje is bijna kant en klaar uit de doos, montage is ongeveer 5 min).

+ punten

• Hij is best groot: ongeveer 1,3 meter zowel in de breete als in de lengte.
  • Hij kan 250 meter hoog vliegen, en ruim 1 km ver.
  • Je verliest eerder het zicht dan het control
  • Erg stabiel.
  • Je krijgt er veel reserve spullen bij.
  • Reserve onderdelen zijn zeer goedkoop. (niet duurder als 30 €)
  • Goed voor beginners.
  • Beschikbaar in 2 kleuren (rood en geel)
  • Hij kan ook van de grond opstijgen, maar het is aan te raden hem gewoon te gooien.

- punten

• Hij is best groot: ongeveer 1,3 meter zowel in de breete als in de lengte.
  • bij veel wind komt het toestel soms in naarre situaties.
  • De vleugel is gemaakt van heel licht kunstof wat snel breekt als je verkeert land of tegen een boom aan vliegt.

Mijn vliegtuig is tijdenlijk kapot, ik ben tegen een hoogspaningskabel aangevolgen bij het landen, toen is de staart afgebroken en verloor ik het control. Ik ga hem in maart weer repareren dan is de wind ook weer wat minder.

Een zeer leuke hobby, je moet er wel wat geld voor over hebben. Het is ook leuk om het mensen te laten zien, het is immers niet gewoon een RC wagentje :). En duur kun je het niet echt noemen vindt ik zelf.

Lijst van verschillende onderdelen, en de prijs (spanje):

Compleet: 80€

Batterij: 15€

Motor: 10€

Vleugel: 12€

de vleugel voor op de moter: 1,5€

Afstandsbediening + vliegtuig chip: 30€

Landingsstel: 1,5€

Motorhouding: 5€

Staartvleugel: 6,6€

Neus: 7,5€

Ik geef dit produkt een

7.7/10

-------------------------

Bradley H.

Geplaatst:

Ik heb ook overwogen om zo'n ding te kopen. Toevallig was dat precies dezelfde als die van jou, maar dan met maximale hoogte van 500 meter. Toch maar niet gekocht.

Zonde als hij kapot gaat... :) Wel leuk, ik zou het graag een keer proberen.

Van die 130 centimeter, dat valt nog wel mee. Je hebt ook modelvliegtuigen die op benzine of kerosine draaien, en die zijn soms 220 centimeter breed, en ook vrij zwaar. Moet je voorstellen als je die tegen je aan krijgt...

Wanna have: 8.0

Geplaatst:

Ik ben zelf al een tijdje aan het denken of ik er zelf ook eentje neem, ik hou van het vlieggevoel (ook al heb ik nooit gevlogen), jammer dat ik hoogte vrees heb. Ik denk dat ik hem 1 der dezer maanden ga kopen (beter dus in de lente wat je al zij). Waar heb je hem gekocht?

Geplaatst:

Damn da's een cool ding heb ik altijd al gewilt leuk voor mn verjaardag en hij is niet echt duur erg leuk 8,5

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je kan zo´n beestje haast in alle hobby zaaken kopen. Ik dus ook, maar van af nu ga ik via internet kopen, veel goedkoper. Zullen vast wel nederlandse online hobbyzaaken bestaan. Visit google :).

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Zulke Dingen zijn Inderdaad Leuk Mijn mening dan aleen als je niet zuinig doet zijn ze zo kapot

Ik mog een x van iemand vliege.. en ja hoor Ik botste tege een raam van een huis aan

De Voorkant was kapot en een vleugel ging kapot door het valle

Kon hij direct weer terug naar de winkel.. Hij had hem net nieuw..

Maar hij kreeg zo een nieuwe :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...