Jump to content

computer


-Roy-

Recommended Posts

Waarom deze vraag?

Ik zal het even uitleggen, GHZ staat voor de snelheid van je proccesor. Dat is het apparaat dat bijna alles in je pc doet (aan "rekenwerk"). Ram staat voor geheugen waar je pc tijdelijk bestand kan opslaan zodat hij ze even kwijt kan. Ram zijn kleine stripjes die je voor nog geen 50 euro koopt en makkelijk vervangbaar. Een proccesor is heel duur, 300 tot 400 euro aangezien ze meestal op je moederbord vast zitten, en bijna niet vervangbaar. Maar tussen 3,2 en 3,4 GHz zal niet veel merken in echte prestaties, in 512 en 1024 echter wel. Ik zou dan toch voor de 1024 MB ram pc gaan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier ergens op het forum wel gelezen dat Nvidia meer geoptimaliseerd is voor games!

Dat is opzich wel waar. Maar je moet het zo zien:

Voor de meeste games is een Nvidia beter dan Ati.

GTA:SA doet het bijvoorbeeld veel beter met een Nvidia. Maar Rollercoaster Tycoon 3 is weer beter te spelen met een ATI kaart.

Maar zoals ik al zei, voor de meeste games kan je het beste een Nvidia kopen. Koop dan absoluut geen Geforce 4 MX. Deze kaart wordt door weinig nieuwe games ondersteunt. Ik raadt je aan om op zijn minst een Nvidia Geforce FX 5200 te kopen. Hij kost ongeveer 60/70 euro. Wil je wat meer, dan raadt ik je een kaart aan uit de Geforce 6 serie. Dat zijn kaarten die dik boven het gemiddelde uitsteken, en waar je toch geen 500 euro aan kwijt bent. Ik dacht dat de 6 serie van 120 t/m 380 euro loopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een proccesor is heel duur, 300 tot 400 euro aangezien ze meestal op je moederbord vast zitten, en bijna niet vervangbaar.
Processoren en moederborden zijn volledig los van elkaar. Zolang het type moederbord en processor bij elkaar past is het ook gewoon vervangbaar. En voor 100 a 200 euro heb je al een knappe processor ;)
Maar zoals ik al zei, voor de meeste games kan je het beste een Nvidia kopen. Koop dan absoluut geen Geforce 4 MX. Deze kaart wordt door weinig nieuwe games ondersteunt. Ik raadt je aan om op zijn minst een Nvidia Geforce FX 5200 te kopen. Hij kost ongeveer 60/70 euro. Wil je wat meer, dan raadt ik je een kaart aan uit de Geforce 6 serie. Dat zijn kaarten die dik boven het gemiddelde uitsteken, en waar je toch geen 500 euro aan kwijt bent. Ik dacht dat de 6 serie van 120 t/m 380 euro loopt.
een 5200 zou ik je ook niet aanraden (net zo'n budgetkaart als een 4 MX ;)). Tevens maakt het weinig uit als normale gebruiker of je nou een ati of een nvdia kaart hebt :) verschillen zijn niet zo groot. Heb beide merken gehad, beide gewoon prima.

@Topicstarter: zo'n groot verschil zit er niet tussen een P4 3,2 Ghz en een P4 3,4 Ghz. Meer geheugen is dus veel nuttiger :) (die van 3,2 Ghz is dus zeer waarschijnlijk sneller...)

Bewerkt: door Azer
Link to comment
Delen op andere websites

Een proccesor is heel duur, 300 tot 400 euro aangezien ze meestal op je moederbord vast zitten, en bijna niet vervangbaar.
Processoren en moederborden zijn volledig los van elkaar. Zolang het type moederbord en processor bij elkaar past is het ook gewoon vervangbaar. En voor 100 a 200 euro heb je al een knappe processor ;)
Maar zoals ik al zei, voor de meeste games kan je het beste een Nvidia kopen. Koop dan absoluut geen Geforce 4 MX. Deze kaart wordt door weinig nieuwe games ondersteunt. Ik raadt je aan om op zijn minst een Nvidia Geforce FX 5200 te kopen. Hij kost ongeveer 60/70 euro. Wil je wat meer, dan raadt ik je een kaart aan uit de Geforce 6 serie. Dat zijn kaarten die dik boven het gemiddelde uitsteken, en waar je toch geen 500 euro aan kwijt bent. Ik dacht dat de 6 serie van 120 t/m 380 euro loopt.
een 5200 zou ik je ook niet aanraden (net zo'n budgetkaart als een 4 MX ;) ). Tevens maakt het weinig uit als normale gebruiker of je nou een ati of een nvdia kaart hebt :) verschillen zijn niet zo groot. Heb beide merken gehad, beide gewoon prima.

@Topicstarter: zo'n groot verschil zit er niet tussen een P4 3,2 Ghz en een P4 3,4 Ghz. Meer geheugen is dus veel nuttiger :) (die van 3,2 Ghz is dus zeer waarschijnlijk sneller...)

Ik heb altijd geleert dat processoren op moederborden vast zaten :sst: .

Misschien was dat vroeger zo, maar wij moest laatst nog een heel nieuw moederbord alleen omdat de processor kapot was gegaan. Oplichters :duh: .

En ik heb een gforce 5200, absoluut niet een game videokaart. Moet gta nog op bijna de laagste instellingen spelen.

Bewerkt: door DMWTM30
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb altijd geleert dat processoren op moederborden vast zaten :sst: .

Misschien was dat vroeger zo, maar wij moest laatst nog een heel nieuw moederbord alleen omdat de processor kapot was gegaan. Oplichters :duh: .

En ik heb een gforce 5200, absoluut niet een game videokaart. Moet gta nog op bijna de laagste instellingen spelen.

dan ben je nogal opgelicht ja :puh: sinds computers bestaan zijn processoren en moederborden al losse onderdelen :)
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb altijd geleert dat processoren op moederborden vast zaten :sst: .

Misschien was dat vroeger zo, maar wij moest laatst nog een heel nieuw moederbord alleen omdat de processor kapot was gegaan. Oplichters :duh: .

En ik heb een gforce 5200, absoluut niet een game videokaart. Moet gta nog op bijna de laagste instellingen spelen.

lol is er zo'n groot verschil tussen een gforce FX 5600 en dan 5200 ? ik kan GTA SA makkelijk op 1600*1200 en alles op hoog spelen zonder dat hij ooit hapert

maar ff ontopic: ik zou die 3,2 Ghz nemen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb altijd geleert dat processoren op moederborden vast zaten :sst: .

Misschien was dat vroeger zo, maar wij moest laatst nog een heel nieuw moederbord alleen omdat de processor kapot was gegaan. Oplichters :duh: .

En ik heb een gforce 5200, absoluut niet een game videokaart. Moet gta nog op bijna de laagste instellingen spelen.

lol is er zo'n groot verschil tussen een gforce FX 5600 en dan 5200 ? ik kan GTA SA makkelijk op 1600*1200 en alles op hoog spelen zonder dat hij ooit hapert

maar ff ontopic: ik zou die 3,2 Ghz nemen

Mijn hele pc is sloom, ik weet niet waarom want mijn specs zijn wel gemiddeld. Komt waarschijnlijk door mijn koelings probleem, of te weinig ram. Zolang gta blijft draaien ben ik overal blij mee ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een goede ruil omdat zoals eerder gezegt je het verschil tussen 3.4GHZ en 3.2GHZ toch niet merkt en 1GiB RAM is beter omdat vele programma's en games daar sneller door worden.

Over de soort videokaarten: ATI is beter dan Nvidia qua kracht terwijl Nvidia vaak eerder nieuwe technologien heeft. Overall is ATI wel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...