need my speed Geplaatst: 27 november 2005 Rapport Geplaatst: 27 november 2005 Op aanvraag ga ik hier een tutorial maken, over het vervangen van de textures. Wat heb ik nodig: Allereerst heb je de Sty Tool nodig, die je kan vinden op GTAGames. Ook is wat Photoshop kennis mooi meegenomen, maar je kan altijd nog op het internet plaatjes op zoeken. Het starten: Je start de Sty Tool op, je drukt op Open en je gaat naar de Data map van GTA2. Hier vind je Bil.sty, Wil.sty en Ste.sty. Wil.sty = textures van level 1. Ste.sty = textures voor level 2. Bil.sty = textures voor level 3. Wil je level 1 vervangen? Dan open je Wil.sty. Merk op dat in Wil.sty ook de textures van level 2 en level 3 zitten...Dat is bij de andere maps ook zo. Maar ook al pas je de textures uit level 2 en 3 in Wil.sty aan, het voert niks uit omdat die texture niet in dat level zit. Let ook op dat alles wat zwart is, doorzichtig is in GTA2! De functies: Bovenin zie je een balk met knoppen: Sprites = de wagens, power up's, wapen's enz. Textures = de tile's in de Map Editor, hier mee kan je tiles van level 1 in level 3 zetten bijvoorbeeld. Scurfaces = welke tiles wat zijn, als je over een metal tile heen loopt hoor je bijvoorbeeld metaal, als je over een electrified tile heen loopt word je geelectroduceerd enz. Sprite List = Hier zie je alle auto's, als je er op dubbelklikt kom je in het Sprites menu en wel bij de auto waar je op klikte. Palettes = geen idee! GCI Raw Editor = hiermee kan je ook de auto's aanpassen. Log = geen idee! Links zie je ook knoppen: Export: Sla een texture op in Photoshop or whatever. Import: Vervang een texture. Edit Car: Verander de auto (alleen beschikbaar als je op een auto hebt geklikt). Deltas: Schademodellen van de auto (alleen beschikbaar als je op een auto hebt geklikt). Rechts ook: Info: Geeft je info over het ding dat je geselecteert hebt. Pal Index: Geen idee! Tool: Geen idee! Opslaan: Je drukt op Save As en slaat hem simpelweg op, vergeet niet een backup te maken! Waar Save GCI voor dient ben ik nog niet achter. Het vervangen van een object of wapen: Ok, je wilt een Machine Gun anders maken? Hoe moet dit? Eerst druk je op de Machine Gun en je drukt op Export. Je start Photoshop or whatever op en opent hem. Je zoekt een leuk plaatje op internet, of je laat maakt zelf een Machine Gun. Je slaat hem op onder dezelfde naam (of als je helemaal veilig wil doen onder een andere) en je gaat naar de Sty Tool toe. Je klikt op de Machine Gun en drukt op Import. Je selecteerd je nieuwe Machine Gun en drukt op openen, daarna op yes, en tot slot op ok, voorderest niks doen! Nu heb je je eigen Machine Gun. Hou er echter rekening mee dat als hij totaal anders is dan de echte Machine Gun je ook alle andere vormen er van moet vernieuwen (wapens draaien rond, ook zie je het wapen in je inventaris, als ik een rond draaiende, normale Machine Gun zie, maar in m'n inventaris een AK47 lijkt dit mij vreemd). Het vervangen van een auto: Helemaal het zelfde alleen op het laatst moet je bij Deltas alle schade modellen nog aanpassen, tenzij je een totaal vreemde Cop Car wil hebben met het oude schade model, bij wijze van spreken. Het vervangen van een tile: Je gaat naar Textures, je Export de gewenste textures, (bijvoorbeeld een texture van het Redneck kamp uit Ste.sty wil ik in Wil.sty hebben) en Import ze over een oude tile uit Wil.ste (als voorbeeld). Hou er rekening mee dat de oude texture nu niet meer bestaat, en dat dus level 1 (Wil.sty = level 1) een nieuwe texture heeft. Als je bijvoorbeeld een raam hebt vervangen door een stok ofzo, ziet dit er in mijn ogen raar uit. Weten jullie nog meer onderwerpen? Zet ze hier neer! Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 27 november 2005 Rapport Geplaatst: 27 november 2005 He als ik een ontwerp van een auto maak kan jij ze plaatsen in een game of bestand? Reageren
need my speed Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2005 Tuurlijk. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 27 november 2005 Rapport Geplaatst: 27 november 2005 kan je ff zeggen wat ik allemaal moet maken? wat voor size? en de kleur zal ik ff kijken als het lukt Reageren
need my speed Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2005 Size, mag je zelf weten, mar niet groter dan het orgineel. Kleur mag je zelf weten. Je mag zelf weten welke auto's. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 27 november 2005 Rapport Geplaatst: 27 november 2005 weet je hoe moeilijk Reageren
need my speed Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2005 Ja, ik weet dat het heel moeilijk is om mooie auto's te maken... Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 28 november 2005 Rapport Geplaatst: 28 november 2005 tis echt een pixelcar stuff Reageren
Daedalus Geplaatst: 28 november 2005 Rapport Geplaatst: 28 november 2005 Goed man, mag wel op wikigta. Met screenschots erbij, net als de mapping & scripting tuts. Reageren
Lantyz Geplaatst: 28 november 2005 Rapport Geplaatst: 28 november 2005 Mijn gebrek aan Photoshop kennis heeft me er altijd van weerhouden de .sty bestanden te modden, maar vroeg of laat moet ik er toch aan geloven... Des te meer omdat ik plannen koester een soort vliegtuig te maken in GTA2. Ik hoop dat deze tut een mooi opstapje is. Waar Save GCI voor dient ben ik nog niet achter. De physics van de wagens kun je aanpassen in het .gci bestand. In de Sty Editor zit een ingebouwde GCI editor, dacht ik, dus wellicht is Save GCI een functie om de aangepaste wagens op te slaan. Reageren
need my speed Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2005 Komt m'n tut op Wiki? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.