Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

dag allemaal,

ik ben momenteel bezig met een gta2 multiplayer map, maar het probleem is, dat deze na enkele minuten spelen crasht. weet iemand waar ik de fout moet zoeken? is dat in de map zelf, in de script, of staan mijn zones verkeerd? als het door zones komt, wat kan dit veroorzaken (startlocations/treinen/bushaltes?)?

alex

Geplaatst:
dag allemaal,

ik ben momenteel bezig met een gta2 multiplayer map, maar het probleem is, dat deze na enkele minuten spelen crasht. weet iemand waar ik de fout moet zoeken? is dat in de map zelf, in de script, of staan mijn zones verkeerd? als het door zones komt, wat kan dit veroorzaken (startlocations/treinen/bushaltes?)?

alex

oh ik ben er nog vergeten bij te zeggen: omdat ik winxp heb en dus geen zones kon editen met de mapeditor, heb ik maar een map met een werkende zone-file van internet gehaald, vervolgens de map leeggemaakt en opnieuw mijn eigen level begonnen. ik vermoed dus dat het door verkeerd geplaatste zones komt, maar welke ervan kan de meeste problemen geven? ik heb trouwens werkende treinen in mijn level...

Geplaatst:

ik denk dat die zones al waren ingesteld en dat je daarna opnieuw zones hebt gemaakt dus dat je nu in zijn geheel 2 zones hebt terwijl het maar 1 mag wezen als je me begrijpt

dat je dus nu 6 teams hebt

Geplaatst:
heb je dit anders neit gehad?

ik zou ff proberen je pc op 98 of 95 te draaien als je XP hebt

nee, verder werkt het prima, alle andere levels geven geen probleem. het rare is dat hij ook altijd na een paar minuten crasht.

ik heb de gratis gta2 versie van de officiele website gedownload, deze is aangepast aan werken met winxp, dus het zou opzich geen probleem moeten zijn...

ik denk dat die zones al waren ingesteld en dat je daarna opnieuw zones hebt gemaakt dus dat je nu in zijn geheel 2 zones hebt terwijl het maar 1 mag wezen als je me begrijpt

dat je dus nu 6 teams hebt

bedankt voor de reactie, maar dat is hem nou juist - ik kan met winxp in de editor geen zones aanmaken, dus heb ik dat ook niet gedaan. gewoon de zones gehouden zoals deze in de gedownloade map waren (die map werkte overigens prima), het kan dus ook niet zijn dat ik dubbele zones heb... denk ik..

Geplaatst:

Ik had ook eens dat mijn map na een paar minuten crashete. Dat kwam omdat de trein reed en na een tijdje ging hij op een helling die niet overdekt was en daardoor crashed het spel. Misschien is dat je fout.

Geplaatst:
Ik had ook eens dat mijn map na een paar minuten crashete. Dat kwam omdat de trein reed en na een tijdje ging hij op een helling die niet overdekt was en daardoor crashed het spel. Misschien is dat je fout.

ik heb inderdaad een niet-overdekte helling. misschien is dat inderdaad de fout.

gewoon een laag textures eroverheen dus?

Geplaatst:

kzou dat ook ff veranderen ik ben geen mapper maar ik denk dat ik het wel eens ga proberen

kwens je suc6

ik zou ook ff proberen ff naar de bushaltes kijken :bier:

Geplaatst:
ik heb inderdaad een niet-overdekte helling. misschien is dat inderdaad de fout.

gewoon een laag textures eroverheen dus?

Je kan er best een gebouw over zetten, anders lijkt het zo raar. Ook over de bochten moet een gebouw zitten.

Geplaatst:

Een niet overdekte helling of bocht van een treinspoor laat de map inderdaad crashen. Zie WikiGTA voor meer veel voorkomende problemen bij metro's.

Het niet kunnen plaatsen van zones is een bekend probleem bij Windows XP. In de forumversie van de Scripting Tutorial vind je een geheel lege map met zone's; Dan hoef je niet zelf een heel level te strippen. Let wel op dat je zones nooit dezelfde namen geeft, aangezien dit ook problemen op kan leveren.

Geplaatst:
Een niet overdekte helling of bocht van een treinspoor laat de map inderdaad crashen. Zie WikiGTA voor meer veel voorkomende problemen bij metro's.

Het niet kunnen plaatsen van zones is een bekend probleem bij Windows XP. In de forumversie van de Scripting Tutorial vind je een geheel lege map met zone's; Dan hoef je niet zelf een heel level te strippen. Let wel op dat je zones nooit dezelfde namen geeft, aangezien dit ook problemen op kan leveren.

hij heeft het nou een tijdje langer gedaan zonder te crashen (ik heb de hellingen overdekt), en crashte pas toen ik in de trein stapte en op de volgende halte er weer uitging...

wat kan verder nog crashes veroorzaken? of ligt het zeker aan de trein?

Geplaatst:

De kans is heel groot dat er weer iets mis is met het metrosysteem. Het scripten van een goed werkende metro is een nachtmerrie, aangezien het heel storingsgevoelig. Controleer of alle zones juist liggen en juist genoemd zijn.

Geplaatst:
De kans is heel groot dat er weer iets mis is met het metrosysteem. Het scripten van een goed werkende metro is een nachtmerrie, aangezien het heel storingsgevoelig. Controleer of alle zones juist liggen en juist genoemd zijn.

het vreemde is dat de treinen wel gewoon rijden en stoppen op de stations. wat ik wel merkte is dat het spel SOMS crashte wanneer ik in de trein bij een bepaald station kwam. maar het vreemde is, dit gebeurde niet systematisch. ik de 70% van de gevallen crashte het spel op die plek niet.

is het niet zo, dat als er iets mis was met de zones, de treinen gewoon niet zouden rijden?

heeft misschien iemand anders een template van een voor 100% werkende metro-systeem waar ik een stad omheen kan bouwen, of heeft niemand het echt werkend gekregen? ik erger me een beetje aan die crashes van de mijne... =P

Alex

Geplaatst:
[...]maar het vreemde is, dit gebeurde niet systematisch. ik de 70% van de gevallen crashte het spel op die plek niet.

Dat is merkwaardig. Je kunt pas met zekerheid zeggen dat het aan de metro ligt wanneer je een vaste oorzaak van de crash ontdekt. Op www.gtatools.com kun je de GTA2 Powermanager vinden. Dit programma is heel erg handig bij het modden, aangezien je allerlei functies in en uit kan schakelen tijdens het testen van je map. Zo kun je bijvoorbeeld de metro uitschakelen. Als je map dan niet crasht, dan weet je zeker dat het aan de metro ligt.

is het niet zo, dat als er iets mis was met de zones, de treinen gewoon niet zouden rijden?

Incorrecte zones kunnen voor allerlei reacties zorgen. Soms verschijnt de trein inderdaad helemaal niet, maar soms crasht het spel, stopt de trein niet meer, versnelt hij niet meer, etc. Dat ligt eraan wat het probleem is. Zie hier voor meer veel voorkomende problemen.

heeft misschien iemand anders een template van een voor 100% werkende metro-systeem waar ik een stad omheen kan bouwen, of heeft niemand het echt werkend gekregen?

Ik heb de metro aan de praat gekregen, dus het is wel degelijk mogelijk. :puh: Het is op zich wel mogelijk om een lege map met metro op te sturen, maar je zult toch moeten gaan bouwen en verplaatsen wanneer je je stad gaat bouwen.

Geplaatst:
[...]maar het vreemde is, dit gebeurde niet systematisch. ik de 70% van de gevallen crashte het spel op die plek niet.

Dat is merkwaardig. Je kunt pas met zekerheid zeggen dat het aan de metro ligt wanneer je een vaste oorzaak van de crash ontdekt. Op www.gtatools.com kun je de GTA2 Powermanager vinden. Dit programma is heel erg handig bij het modden, aangezien je allerlei functies in en uit kan schakelen tijdens het testen van je map. Zo kun je bijvoorbeeld de metro uitschakelen. Als je map dan niet crasht, dan weet je zeker dat het aan de metro ligt.

Incorrecte zones kunnen voor allerlei reacties zorgen. Soms verschijnt de trein inderdaad helemaal niet, maar soms crasht het spel, stopt de trein niet meer, versnelt hij niet meer, etc. Dat ligt eraan wat het probleem is. Zie hier voor meer veel voorkomende problemen.

heeft misschien iemand anders een template van een voor 100% werkende metro-systeem waar ik een stad omheen kan bouwen, of heeft niemand het echt werkend gekregen?

Ik heb de metro aan de praat gekregen, dus het is wel degelijk mogelijk. :puh: Het is op zich wel mogelijk om een lege map met metro op te sturen, maar je zult toch moeten gaan bouwen en verplaatsen wanneer je je stad gaat bouwen.

pfff, hij lijkt het nu weer goed te doen, ik snap er niets meer van =)

bedankt voor alle tips!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...