Jump to content

Mario Kart DS

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik denk dat de meeste Mario Kart wel kennen, nu is er al een paar dagen een nieuwe versie uit.

Ik heb een tijdje geleden een ''preview'' van het spel geschreven voor een ander forum. (zie sig)

Dit is hem dan:

-----------

Preview Mario Kart DS

3IVFbrRboPoemrMsRkWg_dP5RbOEU2fx.jpg

Algemene Spel Informatie:

Systeem: Nintendo DS

Categorie: Racing

Releasedatum: 25.11.2005

Genre: Kart Racing

Ontwikkelaar: Nintendo

Uitgever: Nintendo

Aantal spelers: Tot 8

De Game:

Opnieuw een nieuwe Mario Kart game, alleen deze keer komt Mario met z'n race maatjes naar de Nintendo DS. De verwachtingen voor deze game zijn erg hoog, het is ten slotte een game die zich telkens opnieuw moet bewijzen tegenover de vorige realease. Mario Kart is sinds de Nintendo 64 versie wereld beroemd en een must have voor jong en oud. Ook de Nintendo DS kan dan niet achter blijven en dus moest er wel een keer een Mario Kart game voor de Nintendo DS verschijnen. Nu is het dan zover, op 25 november kan iedere bezitter van een Nintendo DS de game in de zaken vinden. Ook aan mensen die geen Nintendo DS hebben is gedacht, daarvoor bestaat de mogenlijkheid om een Nintendo Ds en Mario Kart DS in één pakket te kopen.

De Characters:

Net als in de vorige versies van de game zal dit keer de crew weer uit Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Donkey Kong, Wario, Bowser en Toad bestaan.

Mario:

Het gezicht van Mario Kart. Deze speler is snel, maar kan ook tegen een stootje. In zijn rode kart zal je hem nog vaak voorbij zien scheuren, of met hem langs anderen scheuren!

583mgiOXSVBvGQq3ddNR_8tc_ssHEr2_.jpg

Luigi:

De dappere broer van mario, die helemaal in het groen gekleed is, heeft de snelheid meeziteen. Qua kracht kan hij net zoveel aan als Mario. Voor snelheidsduivels is dit een goede optie als je een beginner bent.

k_hOL0k232GEX6_58pP7QpID997YXYSc.jpg

Peach:

De princes uit de Mario games kan ook in deze versie natuurlijk niet missen. Voor de vrouwelijke gamers is dit een leuke racer. De mannelijke gamers zullen haar niet snel kiezen. Het is een snelle maar zwakke racer, kan niet tegen een stootje en is voor beginners dus een hel. Voor de gevorderde is het een goede optie als je voorin rijd. Als je in een groep zit dan slip je alle kanten op.

ndVO4xppFZ6vjigXwk_IQh3Krnyl8bSb.jpg

Yoshi:

De groene vriend van Mario is nu zijn tegenstander, met z'n groene kart is hij snel en kan tegen wat stootjes. Hij is zeker niet de snelste maar kan wel aan de top mee doen. Hij zal vaak een lastige tegenstander zijn.

BlJ_791c4vLnXccqwix_Aj27et3jo15I.jpg

Donkey Kong:

Ook onze grote apen vriend zit er weer in. Met z'n licht gele kart is hij één van de sterkste racer uit het Mario Kart team. Hij moet z'n kracht dan ook betalen met snelheid, die valt tegen in vergelijking met de rest van de racers. Maar hij kan het winnen, als hij zijn kracht goed genruikt!

oXwdOxvXbit14GEqKU4v6ujL7TpQgDWK.jpg

Wario:

De boze uit het stel, altijd met zijn gemene lachje is het altijd dolle pret met wario. In z'n gele outfit en bijpassende pet is hij niet te missen in de menigte. Hij is snel en kan wel tegen een stootje, dit is een gemiddelde racer.

yI67v_ZsE-aMw7dux13gghA6GxnEWOvA.jpg

Bowser:

De aardsvijand doet ook mee met het spel. Hij is de sterkste van het hele team aan racers. Met z'n oranje kart kan hij heel irritant zijn als hij je van de weg beukt. Hij moet het niet hebben van z'n snelheid maar kan dankzij z'n kracht toch goed mee doen aan de top!

kkYa5TQxaUI2R6Yp8T5MtjykPkEvozPw.jpg

Toad:

De paddenstoel is er dit keer ook bij, met z'n donker blauwe kart is hij de snelste van het stel. We l is hij zwak en dus zal hij veel gebruik moeten maken van zijn snelheid. Het is een leuke speler die een grappige stem heeft.

ORrcPiTA-FFgy4tjL2P8yEE3ZrxjuscC.jpg

De Kart Banen:

Er zullen meer dan 30 (!) kart banen zijn. Naast alle banen uit de vorige versies (Super Mario Kart, Mario Kart 64, Mario Kart: Super Circuit en Mario Kart: Double Dash!) zullen er natuurlijk ook nieuwe kart banen en arena's zijn waar met volle snelheid overheen gekart kan worden!

De Wapens:

Net zoals in de vorige versies beschik je over een x aantal wapens. Deze kun je oppakken door dwars door de kleurrijke blokjes te rijden die overal in elke kart baan verspreid liggen. In sommige gevallen zijn de wapens een kwestie van winnen of verliezen.

Bananen (Banana):

Beschikbaar als enkele of als driedubbele. Op een goed geplaatste banaan slippen je tegenstanders alle kanten op! Ook kan je de bananen gebruiken om je tegen schilden te verdedigen. (Dit doe je door ze vlak achter je vast te houden).

Groene Schild (Green Shell):

Een groene schild is een projectiel dat je recht vooruit of achter uit schiet, hij volgd zijn baan totdat hij tegen iemand komt. Overal wat op zijn weg komt verandert hem van richting wat dolle pret als resultaat heeft. :puh:

Rode Schild (Red Shell):

De rode schild gaat nadat je hem hebt afgevuurd recht op zijn doel af. Hij is hittezoekend en treft de racer die 1 plaats voor je rijd. Deze kan ook naar achteren geschoten worden, maar dan werkt de hittezoekende functie niet meer.

Driedubbele Schilden (Triple Shells):

Deze zijn in rode en groene versies te vinden, ze draaien om je heen en ze kunnen elk moment afgeschoten worden. Perfect voor de aanval, en handig als verdedeging.

Eerstzoekende Shild (Spiny Shell):

De nachtmerrie voor de racer die op kop ligt, als deze wordt afgevuurd zal deze zijn weg naar de 1e plaats zoeken. Iedereen die op zijn baan komt stuitert van de baan af en als die eenmaal bij de eerste is aangekomen heeft die een groot probleem. Ook de racers in de buurt van de 1e als hij getroffen wordt worden meegenomen in de grote explosie.

Neppe Item (Fake Item):

Dit is echt een sluwe streek, deze lijken als twee druppels water op de normale item boxen waar je items uit kan krijgen. Maar als je tegen deze aan rijd dan vlieg je de lucht in om daarna nog even door te stuiteren bij terugkomst op het wegdek. ^_^ Alleen de omgekeerde vraagteken verraad deze box.

Paddestoel (Mushroom):

Deze paddestoelen met oogjes geven je een krachtige turbo boost, alleen deze is wel van korte duur.

Driedubbele Paddestoelen (Triple Mushrooms):

Drie keer zoveel paddestoelen, dus drie keer een turbo boost, als je ze na elkaar af schiet heb je een langere versnelling!

Super Paddestoel (Super Mushroom):

Deze goud gekleurde paddestoelen (jaja, ook weer met oogjes ^_^) geven je voor korte duur zo veel turbo boost als je maar wilt. Dus heel snel drukken zodat je met een rotgang over de baan vliegt! B) Niet dus, kijk uit met het gebruik van je turbo's. Sommige karts zijn erg moelijk onder controle te houden als je met een noodgang over de kartbaan scheurt.

Bom (Bob-omb):

Deze bommen zijn moeilijk te richten als je ze naar voren schiet terwijl je rijd, je kan ze dus het beste gebruiken als verdediging door ze achter je te houden. Wat ook leuk is, is een bom vlak voor je tegenstander droppen, geeft altijd een leuk effect. :lol:

Kogel (Bullet Bill):

Dit is helemaal nieuw in Mario Kart, hiermee verander je jezelf in een kogel. Zo kan je met een hele hoge snelheid iedereen voorbij vliegen. Dit is wel voor korte duur.

Inktvisje (Blooper):

Ook nieuw bij Mario Kart, hiermee kan je inkt spuiten op de voorruit van je tegenstanders. Zo hebben zij een paar seconden slecht zicht. (Wat een lol! :lol:)

Spookje (Boo Hoo):

Deze geest maakt je tijdelijk onzichtbaar en dus ook onverwoestbaar. Ook steelt hij een item van een andere deelnemer, jij krijgt dan die item.

Bliksemschicht (Thunderbolt):

Heel erg shockerend, met deze item worden alle racers behalve jij getroffen door de bliksem waardoor ze tijdelijk piepklein worden. Ook verliezen ze hun item. Het enige wat kan helpen als je klein bent is over een omgevallen mushroom rijden. En natuurlijk kan je ze weer net als voorheen lekker platrijden. ^_^

Ster (Star):

Met een ster ben je eventjes onverwoestbaar, dit kan erg handig zijn als je door hoog gras of door de modder rijd. Je kan natuurlijk ook je tegenstanders laten stuiteren door dwars door ze heen te rijden.

Funfact: Je kan ook bomen en andere los staande voorwerpen de grond uit rijden.

Multiplayer:

De multiplayer functie is beter dan ooit! Nu kan je met acht vrienden tegenlijk tegen elkaar racen. En dit allemaal zonder draad. En wat nog mooier is, is dat er maar 1 iemand is die het spel moet hebben! Met behulp van de Nintendo Wi-Fi Connection kan je tegen iedereen uit een continent en zelfs tegen iedereen uit de hele wereld spelen!! Overal worden hot spots aangebracht die de Nintendo Wi-Fi Connection ondersteunen, dus dit zit wel goed. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------

jowx © Copyright & alle rechten voorbehouden aan Future Gaming.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nu het spel ook en ik vraag me af of er meerdere leden zijn die hem ook hebben, misschien kunnen we dan Friend Codes uitwisselen om tegen elkaar te racen via WiFi. :D

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het spel gespeelt op de DS van een vriend van me.

Echt een super vet spel.

Echt een aanrader voor de DS Owners.

Erg leuk en niet te moeilijk en niet te makkelijk.

Kortom geweldig.

ik geef het een 94

Die vriend heeft geen WiFi maar hij gaat waarschijnlijk een stickie kopen voor WiFi.

Btw erg mooie review.

GizmO :bier:

Bewerkt: door ~> GizmO <~
  • 5 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Gespeeld

Op me vriend ze DS echt een FLOP game

Het is niet geschikt voor kleine consoles (PSP en DS) (Althans mij mening)

Rating 4.5

Priecies 1 Maand na de vorige post:P

Bewerkt: door AmsterdamBoy
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Dit zal een game zijn waar ik een DS voor koop, Echt ik speel Mario echt al zoveel jaar en het blijft gewoon leuk, en als er dan ook nog een WiFi optie is, dan is het niet zo vreemd dat de beste party game van Ninty ook flink scoort op de DS... :klap:

• 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 1 year later...
Geplaatst:

hallo . jongens ik WEET DAT IK NU EEN SPEL VAN 1 jaar opnieuw bump maar das beter dan helemaal een nieuwe maku

er is toch een iets in mario kart waardoor je met de hele wereld kan spelen

WIFI heet dat ofzo

maar moet je dat kopen? of als je mario kart hebt hoef je niks te kopen je kan het al direct via mario spelen

Want ik wil het graag een keer doen

onthoud ik heb niks gekocht

ik heb alleen mario kart

ik geef dit spel een:

orginaltie: 9.9

gameplay: 10.00

Fun: 10.00

wapons: 10.00

desing: 9.8

grapichs:9.7

ik geef het een 99

Geplaatst:

Een topic bumpen is inderdaad niet erg zolang je het niet nutteloos doet, in dit geval heb je een vraag en is het dus gewoon toegestaan om te bumpen. ^^

Heb je draadloos internet? Zoja, dan hoef je niks te kopen en kan je gewoon op je thuisnetwerk verbinding maken met het Nintendo Wi-Fi Netwerk. Zonee, dan moet je of een draadloze router, of een WiFi usb-connector van Nintendo kopen. Die laatste is voor ongeveer €39,99 te krijgen bij de meeste speelgoed/elektronica/games zaken. Voor overige instructies verwijs ik je naar de bijgeleverde handleiding, die zit bij elk spel die Wi-Fi mogelijkheden bevat. Veel succes, als je nog vragen hebt kun je ze hier posten. :)

Geplaatst:

Mooie aanvulling:

T-Mobile heeft met MacDonalds een contract waar je in sommige MCDonalds daar kan doen op de hotspot of in een hotel.

O ja, de Japanners zijn keimoeilijk! Veel oefenen en je komt er!

Geplaatst:

kan iemand een kleine tutorial maken hoe het moet?

want als ik het doe dan zegt hij:

foutcode (en dan een heleboel cijfers)

en dan staat er dat ik iemand moet bellen ofzo?

kan iemand het uitleggen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...