need my speed Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 1. Ik weet hoe je auto's fire, bullet en rocketproof kan maken: SET_CAR_FLAMEPROOF ( auto , ON / OFF ) Hier maak ik bijvoorbeeld een Romero vuur vrij, waardoor hij niet door Vlammenwerpers verwost kan worden, dan word het dus: SET_CAR_FLAMEPROOF ( romero , ON ) Als jij de Romero bijvoorbeeld 'bla' had genoemd moet je natuurlijk bij auto 'bla' in tikken. Dit moet na LEVELSTART, en de Romero die we hier hebben gebruikt moet ook al zijn gemaakt... Dit is het zelfde bij: Raketvrij, zodat hij niet door Bazooka's, Molotov en Granaten vernietigd kan worden: SET_CAR_ROCKETPROOF ( carname , ON ) En ook bij kogelvrij, zodat kogels of een Electrogun de auto niet kunnen deren. Als je hem bullet, rocket en flameproof hebt gemaakt, kan hij nog altijd door een Car Bomb vernietigd worden! En natuurlijk moet je weer ON of OFF in vullen...ON is aan, OFF is uit, logisch? 2. kan je ook een mannetje gewoon maken buiten een missie? Dus ik bedoel bijvoorbeeld een soldaat ofzo, via het CHAR_DATA commando dacht ik, maar dit zoek ik wel weer is op in Bil.mis. Reageren
Froop Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 (bewerkt) En waar moet je dit veranderen? Bewerkt: 3 december 2005 door Froop Reageren
maarte41 Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 In het script, je moet dus wel een eigen map hebben, want het script van gta2 zelf kan je niet veranderen. Reageren
The Golden Fighter Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 Kun je je script in MP naar een andere pc kopieeren, zodat hij het level samen met jou kan doen en dat je dan rondrijd in een bullet-rocket-blablabla-free-auto? Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 Ik deed het altijd hier mee: In the Data folder, which is located in the game folder, there is a file NYC.GCI. Make a backup copy of this file before editing anything, then open it up with any text editor. In the file are stats and more for all the cars in the game. For example: {Cop Car} - [Car Name] 12 {model} - [Model no.] 1 {turbo} - [if car has turbo power 1:enable 0:disable] 60 {value} - [Destroy Value] 0 {pad} - [unknown] f14.500 {mass} - [Weight of car] f1.000 {front drive bias} - [unknown] f0.500 {front mass bias} - [weight in the front part of the car] f2.000 {brake friction} - [how good the brake is] f0.433 {turn in} - [unknown] f0.400 {turn ratio} - [how good the car can turn] f1.250 {rear end stability} - [how stable the back of the car is] f0.400 {handbrake slide value} - [how much you will slide] f0.150 {thrust} - [how much thrust goes into acceleration] f0.415 {max_speed} - [the max speed the car can reach] f1.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility] f0.115 {skid threshhold} - [how much the car skids] f0.550 {gear1 multiplier} - [unknown] f0.680 {gear2 multiplier} - [unknown] f1.000 {gear3 multiplier} - [unknown] f0.180 {gear2 speed} - [how much speed extra is given in this gear] f0.290 {gear3 speed} - [how much speed extra is given in this gear] Daar heb ik gta 2 mee gemodded! Reageren
need my speed Geplaatst: 3 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 december 2005 Maar daar kan je niet mee bepalen of hij kogelvrij is ofzo. Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 december 2005 Rapport Geplaatst: 3 december 2005 Omdat jij het bent, zie deze regel: f1.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility!! Reageren
need my speed Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Juist, daarmee word hij onkwetsbaar voor alles...Maar als je alleen Bulletproof auto wil, dan kan het daar niet mee! Reageren
Daedalus Geplaatst: 4 december 2005 Rapport Geplaatst: 4 december 2005 En dan zijn alle auto's van dat type onkwetsbaar. Je wilt juist dat slechts één auto onkwetsbaar wordt. Reageren
need my speed Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2005 En wat Dealdus noemt is ook een minpunt. Want als je bijvoorbeeld een hele goede verstopte Romero neer zet die kogelvrij moet worden, en je doet het op royboyvdv's manier, zijn ook alle Romero's die op de weg rijden kogelvrij! Reageren
Froop Geplaatst: 4 december 2005 Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Als ik NYC.gci als onderstaande doe met een tekstverwerker, en ik sla hem op, dan wil hij niet. Het zal blijkbaar door het bestandstype komen. Dit is dan het veranderde deel. f0.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility] Iemand enig idee? Reageren
Daedalus Geplaatst: 4 december 2005 Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Als ik NYC.gci als onderstaande doe met een tekstverwerker, en ik sla hem op, dan wil hij niet. Wat wil niet? Start hij dan niet meer op? 2. kan je ook een mannetje gewoon maken buiten een missie? Dus ik bedoel bijvoorbeeld een soldaat ofzo, via het CHAR_DATA commando dacht ik, maar dit zoek ik wel weer is op in Bil.mis. Ja, gewoon bijvoorbeeld zo: CHAR_DATA poppetje1 = ( 235.5 , 214.5 , 2.0 ) 12 180 CRIMINAL_TYPE1 Reageren
need my speed Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Ja, dat weet ik dat da zo moet, maar kan dat ook gewoon als je aan het spelen ben (dus niet in een missie)? Reageren
Daedalus Geplaatst: 4 december 2005 Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Ja, als je dat gewoon in je main script zet, staat dat poppetje er als je het spel start. Reageren
Lantyz Geplaatst: 4 december 2005 Rapport Geplaatst: 4 december 2005 Alle codes kun je gewoon vinden in de scripting handleiding (Zie download database). Daar vind je nog meer commando's met betrekking tot wagens, zoals een wagen een autoalarm geven, carweapons, topsnelheid instellen (Of blokkeren), etc. Ik heb alleen nog niet gevonden of je een wagen bumbproof en electrogunproof kunt maken met een commando. @ Froop: Heb je bij nyc.gci 'alleen lezen' wel uitgevinkt? @ need my speed: Er zit eigenlijk geen verschil tussen scripten binnen of buiten een missie. Wanneer je een CHAR in het mainscript zet, verschijnt die zonder dat je een missie start. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.