Jump to content

Onkwetsbare auto maken


Recommended Posts

Geplaatst:

1. Ik weet hoe je auto's fire, bullet en rocketproof kan maken:

SET_CAR_FLAMEPROOF ( auto , ON / OFF )

Hier maak ik bijvoorbeeld een Romero vuur vrij, waardoor hij niet door Vlammenwerpers verwost kan worden, dan word het dus:

SET_CAR_FLAMEPROOF ( romero , ON )

Als jij de Romero bijvoorbeeld 'bla' had genoemd moet je natuurlijk bij auto 'bla' in tikken. Dit moet na LEVELSTART, en de Romero die we hier hebben gebruikt moet ook al zijn gemaakt...

Dit is het zelfde bij:

Raketvrij, zodat hij niet door Bazooka's, Molotov en Granaten vernietigd kan worden:

SET_CAR_ROCKETPROOF ( carname , ON )

En ook bij kogelvrij, zodat kogels of een Electrogun de auto niet kunnen deren.

Als je hem bullet, rocket en flameproof hebt gemaakt, kan hij nog altijd door een Car Bomb vernietigd worden!

En natuurlijk moet je weer ON of OFF in vullen...ON is aan, OFF is uit, logisch? :?

2. kan je ook een mannetje gewoon maken buiten een missie? Dus ik bedoel bijvoorbeeld een soldaat ofzo, via het CHAR_DATA commando dacht ik, maar dit zoek ik wel weer is op in Bil.mis.

Geplaatst:

In het script, je moet dus wel een eigen map hebben, want het script van gta2 zelf kan je niet veranderen. :D

Geplaatst:

Kun je je script in MP naar een andere pc kopieeren, zodat hij het level samen met jou kan doen en dat je dan rondrijd in een bullet-rocket-blablabla-free-auto?

Geplaatst:

Ik deed het altijd hier mee:

In the Data folder, which is located in the game folder, there is a file NYC.GCI. Make a backup copy of this file before editing anything, then open it up with any text editor. In the file are stats and more for all the cars in the game.

For example: {Cop Car} - [Car Name]

12 {model} - [Model no.]

1 {turbo} - [if car has turbo power 1:enable 0:disable]

60 {value} - [Destroy Value]

0 {pad} - [unknown]

f14.500 {mass} - [Weight of car]

f1.000 {front drive bias} - [unknown]

f0.500 {front mass bias} - [weight in the front part of the car]

f2.000 {brake friction} - [how good the brake is]

f0.433 {turn in} - [unknown]

f0.400 {turn ratio} - [how good the car can turn]

f1.250 {rear end stability} - [how stable the back of the car is]

f0.400 {handbrake slide value} - [how much you will slide]

f0.150 {thrust} - [how much thrust goes into acceleration]

f0.415 {max_speed} - [the max speed the car can reach]

f1.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility]

f0.115 {skid threshhold} - [how much the car skids]

f0.550 {gear1 multiplier} - [unknown]

f0.680 {gear2 multiplier} - [unknown]

f1.000 {gear3 multiplier} - [unknown]

f0.180 {gear2 speed} - [how much speed extra is given in this gear]

f0.290 {gear3 speed} - [how much speed extra is given in this gear]

Daar heb ik gta 2 mee gemodded!

Geplaatst:

Omdat jij het bent, zie deze regel:

f1.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility!!

Geplaatst:

Juist, daarmee word hij onkwetsbaar voor alles...Maar als je alleen Bulletproof auto wil, dan kan het daar niet mee! :Y

Geplaatst:

En wat Dealdus noemt is ook een minpunt. Want als je bijvoorbeeld een hele goede verstopte Romero neer zet die kogelvrij moet worden, en je doet het op royboyvdv's manier, zijn ook alle Romero's die op de weg rijden kogelvrij! :Y

Geplaatst:

Als ik NYC.gci als onderstaande doe met een tekstverwerker, en ik sla hem op, dan wil hij niet.

Het zal blijkbaar door het bestandstype komen.

Dit is dan het veranderde deel.

f0.000 {anti strength} - [the cars strength, set to f0.000 for car invincibility]

Iemand enig idee?

Geplaatst:
Als ik NYC.gci als onderstaande doe met een tekstverwerker, en ik sla hem op, dan wil hij niet.

Wat wil niet? Start hij dan niet meer op?

2. kan je ook een mannetje gewoon maken buiten een missie? Dus ik bedoel bijvoorbeeld een soldaat ofzo, via het CHAR_DATA commando dacht ik, maar dit zoek ik wel weer is op in Bil.mis.

Ja, gewoon bijvoorbeeld zo:

CHAR_DATA poppetje1 = ( 235.5 , 214.5 , 2.0 ) 12 180 CRIMINAL_TYPE1

Geplaatst:

Alle codes kun je gewoon vinden in de scripting handleiding (Zie download database). Daar vind je nog meer commando's met betrekking tot wagens, zoals een wagen een autoalarm geven, carweapons, topsnelheid instellen (Of blokkeren), etc.

Ik heb alleen nog niet gevonden of je een wagen bumbproof en electrogunproof kunt maken met een commando.

@ Froop: Heb je bij nyc.gci 'alleen lezen' wel uitgevinkt?

@ need my speed: Er zit eigenlijk geen verschil tussen scripten binnen of buiten een missie. Wanneer je een CHAR in het mainscript zet, verschijnt die zonder dat je een missie start.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...