Jump to content

overcloaken

Recommended Posts

Geplaatst:

:cya:

Hoi, ik zo graag willen weten hoe je een computer moet overcloacken ofzo iets. Ik heb hier een 266 Mhz met 64 Mb Ram en ik kan je vertellen, dat is echt geen doen. Ik zou hem graag iets sneller willen. Er zijn geen chips meer voor deze pc beschikbaar dus het moet wel zo. Ik wil hem graag sneller omdat zelfs internet hardstikke traag gaat. Het is een wonder dat Windows 98 het hier op doet. Maar weet iemand dus een manier om dit ding over te cloaken?

Geplaatst:

Hoi, ik zo graag willen weten hoe je een computer moet overcloacken ofzo iets. Ik heb hier een 266 Mhz met 64 Mb Ram en ik kan je vertellen, dat is echt geen doen. Ik zou hem graag iets sneller willen. Er zijn geen chips meer voor deze pc beschikbaar dus het moet wel zo. Ik wil hem graag sneller omdat zelfs internet hardstikke traag gaat. Het is een wonder dat Windows 98 het hier op doet. Maar weet iemand dus een manier om dit ding over te cloaken?

Overclocken is het harder laten draaien van bijvoorbeeld de processor dan wat hij eigenlijk mag draaien.

Je kunt twee onderdelen onder handen nemen. Namelijk de processor en de videokaart. Jij wilt je processor overclocken.

Je moet er wel op letten, dat je je processor maximaal 10% sneller kan laten draaien. Jij kan dus (266/100)*110 = 292,6 Mhz ervan maken. Dat is nog steeds niet snel... Ik zou als ik jou was ergens een betere computer op de kop tikken.

Maar als je het toch wilt proberen, kun je het beste er iets over opzoeken op Google. Meestal ga je bij overclocken de BIOS in. Je kan erin komen door een paar keer op een van de F (F1 t/m F12) te drukken. Meestal is dit F10, F11 of F12. Dat is bij elke computer anders, dus je moet dat zelf even uitzoeken. Nu kom je in een scherm uit met allerlei gegevens over je computer. Hier moet je ergens zijn om te kunnen overclocken. Vanaf dit punt kan ik je niet verder helpen, daar moet je echt Google voor gebruiken. Voor overclocken zijn namelijk 1001 manieren... De een werkt weer wel op een computer, de ander weer niet. Je kunt ook op deze pagina kijken. Daar vind je veel links naar sites met tut's en info.

Let op: er blijven risico's aan overclocken zitten! In het ergste geval smelt je hele processor weg!

Geplaatst: (bewerkt)

Dankjewel, maar ik doe het toch maar niet want ik ben zuinig op computers. Misschien als hij ouder wordt, dan wordt ie klassiek en meer waardshiny.gif

Bewerkt: door royboyvdv

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...