Big-Bear Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 Ik heb een paar vragen, en wat antwoorden hierop nodig Ik wil zelf modding progamma's schrijven, ik heb weleens wat kleine dingetjes met C++ gemaakt, mar dats niet veel. Welke progamma is 't makkelijkst, maar wel goed genoeg hiervoor? Hoe "compile" ik de bestanden tot een progammatje, met lay-out?* Hoe kan ik mijn progamma, draaien, en zien of het een beetje werkt?* PS:* staat voor het betreffende progamma wat jij mij aanraad, antwoord op vraag 1 dus Reageren
Eclipse Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 Tja...je begint al gelijk met de moeilijkste taal die er is. Niks op tegen maar je kan misschien beter met makkelijkere talen beginnen. Om nu gelijk modding tools te gaan maken vind ik ook wat ver gezocht. Je moet met simpele programma's beginnen. Als je modding tools wil maken kom er meestal ook een hoop research bij kijken. Een zeer simpele taal is Visual Basic. Zelf kan ik er ook een beetje met overweg. Het grote voordeel hiervan is dat je jouw hele tool kan tekenen in het programma en vervolgens moet je er de code achter plakken. Een stuk minder werk dus als bij C++. Het nadeel is dat je er niet zoveel mee kan als C++. Programma's in Visual Basic kan je schijven met het programma Microsoft Visual Basic 6.0 (tegenwoordig is ook al 2005 uit.) Reageren
Big-Bear Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2005 Bedankt, ik snap natuurlijk ook wel dat het zelf wel niet gelijk lukt complete progamma's. C++ vind ik best wel ingewikkeld, en heb alleen nog maar de Basics geleerd, maar bedankt voor de info Reageren
JGuntherS Geplaatst: 7 december 2005 Rapport Geplaatst: 7 december 2005 Je kunt ook Delphi proberen, dat schijnt ook vrij makkelijk te zijn, en je kunt er vrij veel mee Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2005 Ik heb nu Visual Basic 6.0-Express Edition gedownload, maar hoe start ik hem op, er staat nergens een .exe Reageren
bigG Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 Weet iemand waar ik visual basic kan downloaden? Reageren
peter99 Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 weet iemand wat het beste progamma is waar je andere progjes mee kan schrijven ???? Reageren
Ken-D Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 Als je echt simpele programma's wilt schrijven zou ik beginnen met Delphi of Visual Basic(VB). Bij Delphi en Visual Basic is het simpeler dan met C++(Waar ik mee programmeer). Ik ben het nog steeds aan het bestuderen maar het is gewoon zo groot dat het nog wel even zal duren voordat ik een echt programma kan schrijven(Behalve de simpele Hello World en de Rekenmachine progrmmatjes dan). Ook schrijf ik nu in een commandprompt dus niet in Windows. Ik zou proberen om gewoon met Delphi of VB aan de slag te gaan. Reageren
bigG Geplaatst: 8 december 2005 Rapport Geplaatst: 8 december 2005 Ik heb al dat hello world geprobeert maar er was een probleempje met het progje, (zie topic) Weet iemand hier waar je visual basic kan downloaden? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.