Jump to content

[PS] Huge Full Sig Tutorial


.Levi.

Recommended Posts

Ik ben nu bij de stap dat je het contrast van de blur layers verhoogt, maar ik heb het idee dat er iets niet goed is gegaan... En ja ik heb geen bladeren-brushes, dat weet ik. Kan iemand even een kijkje nemen? :puh:

post-47895-1168541589.png

Ik vind je signature tot nu toe een erg mooie resultaat hebben. :) De contrast van je signature verhoog je door naar Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast te gaan. Doe dit wel op je laatste layer, de Motionblur Layer.

Verhoog de contrast zo, dat de kleuren wat scherper en feller worden. Als je het nodig is, kun je ook wat aan Brightness zitten als de kleuren te sterk worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Levi.

    15

  • Mikeyyy

    6

  • ~> GizmO <~

    4

  • Gtakiller94

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb de tutorial ook eens gevolgd, en mijn complimenten! Echt een goede tutorial, al is hij al een tijdje oud.

Dit is het resultaat:

>>> Door .Levi.: Mooie uitkomst! :cya: Ben blij om te horen dat je het een goede tutorial vindt.<<<

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu bij de stap dat je het contrast van de blur layers verhoogt, maar ik heb het idee dat er iets niet goed is gegaan... En ja ik heb geen bladeren-brushes, dat weet ik. Kan iemand even een kijkje nemen? :puh:

post-47895-1168541589.png

Ik vind je signature tot nu toe een erg mooie resultaat hebben. :) De contrast van je signature verhoog je door naar Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast te gaan. Doe dit wel op je laatste layer, de Motionblur Layer.

Verhoog de contrast zo, dat de kleuren wat scherper en feller worden. Als je het nodig is, kun je ook wat aan Brightness zitten als de kleuren te sterk worden.

Ja dat weet ik wel, maar ik dacht dat er iets fout was gegaan aan mijn sig en ik wou even vragen wat er fout aan gegaan was :puh: Maar toch bedankt voor de moeite ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat weet ik wel, maar ik dacht dat er iets fout was gegaan aan mijn sig en ik wou even vragen wat er fout aan gegaan was :puh: Maar toch bedankt voor de moeite ;)

Als je denkt dat het niet zo hoort, kun je dan beschrijven waar je twijfels over hebt? Of is het al oké? Misschien dat ik kan vertellen wat je kunt doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Goede tut!

Ik zit nu pas 1 week te photoshoppen, en het resultaat vind ik erg goed!

Alleen ik kon het raster erover niet vinden bij shift+f5?? Hoe krijg ik die erbij btw?

maar naast dat heb ik in principe alles gevolgd XD

Hier is de mijne :

bf2142adobesig2xd8.jpg

Bewerkt: door tryphion
Link to comment
Delen op andere websites

Goede tut!

Ik zit nu pas 1 week te photoshoppen, en het resultaat vind ik erg goed!

Alleen ik kon het raster erover niet vinden bij shift+f5?? Hoe krijg ik die erbij btw?

maar naast dat heb ik in principe alles gevolgd XD

Hier is de mijne :

bf2142adobesig2xd8.jpg

Mooie uitkomst hoor. :klap: Leuk om te zien dat deze tutorial nog steeds actief bezocht wordt. :)

Ik zal je even kort uitleggen hoe je zo'n pattern maakt die je daarna terug met Shift + F5 kunt vinden.

Belangrijk voordat je begint: je document moet op het begin transperant zijn. Dat kun aanvinken in het schermpje waar je ook de grootte van je document bepaald. Zoek (File > New - Background Contents).

Stap 1. Maak een nieuw document van 3 bij 3 pixels.

Stap 2. Zoom in tot 800%.

Stap 3. Druk met je rechtmuisknop op de Brush Tool en pak de Pencil Tool en neem de eerste ronde brush (1px).

Stap 4. Maak een vierkante stip rechtsonder (links/rechts), daarna een stip in het midden en daarna een stip rechtsboven of linksboven. Het is aan jou welke kant je het wilt laten gaan vandaar link en rechts.

Als je dit hebt gedaan ga dan naar Edit > Define Pattern. Je kunt nu je Pattern vinden met Shift + F5.

Voorbeeld: 3by3dw6.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook een redelijke photoshop-noob, maar ik heb nu eindelijk belangrijke functies zoals overlay, soft light,....door en weet nu eindelijk waar ik ze kan gebruiken enzo :D

Dus ben ik ook aan deze tut begonnen en i vind hem heel goed uitgelegd Levi, aan de hand van voldoende foto's enzo. Alleen twijfelde ik ergens omdat je zei "en voor wie dit hierboven" niet gedaan heeft volgt dit....wist ik niet zeker of ik dat dan ook nog moest doen...

Mijn outcome:

tutleviby5.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Leuk om te zien dat deze tutorial nog steeds actief bezocht wordt. :)
Percies, ik heb hem ook gevolgt, wat dingen overgeslagen, maar toch een leuk resultaat! Een geweldige tut .Levi., je mag er nog wel een paar van zulke maken. :tu:

tutlevicopybf6.png

Hij is iets (17,8 kb) te groot, maar dat komt denk ik omdat ik hem heb opgeslagen als '.bmp' met de maximale kwaliteitsbehoud, ik hoef hem niet als sig te gebruiken, dus dat maakt toch niks uit. :dans:

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

hej mooie en goede en leerzame tut, hier staan net de kleine dingetjes in wat ik in andere tuts mis, waardoor ik het niet snap, ik snapte hier alleen dat met die Scanlines niet mja ach ja ben nog maar beginner

hier resultaat(wil je gelijk zeggen of je het wat vind?)

untitled7cg9.th.png

Link to comment
Delen op andere websites

Zien er niet slecht uit hoor die creaties hierboven. Leuk om te zien dat het nog steeds een goede tutorial is voor beginners. Al had ik het liever wat duidelijker gemaakt dan het nu is, maar ik maak ooit misschien nog wel een nieuwe tutorial voor beginners only.

@falconer:

Ik zie dat je lekker met de effecten op de achtergrond hebt zitten knutselen, ziet er leuk uit en precies wat ik verwachte van de uitkomsten. Probeer wel wat aan je tekst te werken. Qua kleur past hij niet helemaal in de signature en ook qua opstelling niet echt. Ik denk dat het mooi zou wezen als je de tekst gewoon horizontaal zou zetten ergens mooi rechts onder in de hoek, tekst hoeft niet al te klein, misschien een wat donkerde tekst dat wel. Ga in ieder geval veel oefenen, komt het allemaal goed. :) Geldt voor iedereen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...