~> GizmO <~ Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2006 Scanlines kan je ook plaatsen door :Nieuw bestand 20x20 zoom zover mogelijk in. Teken jouw scanlines en dan naar edit --> Definite <patern. Dan ga je naar je layer waar je je scanlines op wilt en dan blending options -> Patern. In het vakje selecteer je ''User Define Patern' Dan kan je nog spelen met de Scale en de Opacity voor het nog beter te maken. Voor mooie scanlines die niet te ver van elkaar zitten moet je gewoon een bestand van 3×3 maken en daar de scanlines in doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mikeyyy Geplaatst: 8 januari 2006 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2006 (bewerkt) hij is klaar mijn eerst sig het ging helemaal mis veel fouten maar dit is ook me eerst keer Hier mijn creatie: Bewerkt: 8 januari 2006 door Mikeyyy Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BobBob Geplaatst: 4 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 4 februari 2006 (bewerkt) Hier is mijne , ik heb PS net een kwartiertje gelede de trial gedowload dus dit was mijn eerst sig in ps, dus hij is niet echt mooi... -- en owja mij lukte dat ding met die scanlines niet Bewerkt: 4 februari 2006 door snickers Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 4 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 4 februari 2006 (bewerkt) -- en owja mij lukte dat ding met die scanlines niet Wat lukte niet met de scanlines? Geloof dat hier een tutorial van was, maar ik dacht hé, ik probeer het eens. Je moet als je scanlines wilt hebben ze eerst zelf maken (toch?): 1. Maak een nieuw document van 3 x 3 pixels 2. Pak dan je vergrootglas en zoom in tot 1600% 3. Pak dan je Pencil Tool (RMB op de brush tool (is dat kwastje)) 4. Kies dan een kleur naar keuze, voor een sig zwart of wit. 5. Maak dan 3 schuine blokjes, maakt niet uit of het naar rechts of links is: XXX XXX XXX 6.Ga naar edit>define pattern, sla hem op en druk op ok. 7. Je scanline is klaar! Als je dat hebt gedaan:, ga dan weer naar je sig en: 1. Druk CTRL + SHIFT + N (je maakt een nieuwe layer) 2. Je gaat naar edit>fill, en kies onder custom pattern je scanlines aan. 3. Klaar = Kees, je kan er verder nog wat mee prutsen wat weggummen bijvoorbeeld. Hoop dat het nuttig was! (of was dit een beetje overbodig?) Nou ik hoop dat het nu wel lukt, laat je resultaat maar zien. Bewerkt: 4 februari 2006 door -Matthijs- Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 6 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 6 februari 2006 Kan je me de download link geven van de brushes die je hebt gebruikt? Bedankt, Greetz Wazuup Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 6 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 6 februari 2006 Kan je me de download link geven van de brushes die je hebt gebruikt?Bedankt, Greetz Wazuup Sorry maar brushes die ik gebruik heb ik overal en nergens vandaan. Ik weet dus echt niet welke brushes het zijn en waar ik ze precies vandaan heb. Wel kan ik je zeggen dat ik wat soft grunge brushes heb gebruikt en wat abstracte brushes er doorheen. Door het een beetje te sharpen komen je brushes ook iets mooier naar voren. Je kunt altijd even soft grunge of abstract intikken bij search voor brushes op deviantart.com. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 7 februari 2006 Oke toch bedankt, leuke tut. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wastelander Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2006 Hej, leuke tut dit heb ik er van gebakken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Follow Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 8 juni 2006 Ikwil niet moderatorachtig doen, maar je bumpt nu een topic van wel 3 maanden. Dat mag niet volgens de regels. Ontopic: Goeie tut Jarno, helaas heb ik geen PSP om het uitteproberen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RonaldVC Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 8 juni 2006 Ikwil niet moderatorachtig doen, maar je bumpt nu een topic van wel 3 maanden.Dat mag niet volgens de regels. Ontopic: Goeie tut Jarno, helaas heb ik geen PSP om het uitteproberen. Nouja, hij bumpt inderdaad een topic, maar doet dat niet onzinnig. Hij post zijn outcome van de tut en daarmee volledig ontopic. Niks mis mee. Bovendien heeft .Levi. de tut gemaakt, en heeft het niks met een psp te maken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
pielleke Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Share Geplaatst: 29 december 2006 Dit is de uitkomst van de tut mooie hoor! Maar weet iemand waar ik Anime fonts kan halen? En die ene Scallines kon ik niet vinden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Share Geplaatst: 31 december 2006 Dit is de uitkomst van de tut mooie hoor! Maar weet iemand waar ik Anime fonts kan halen? En die ene Scallines kon ik niet vinden. Leuk resultaat 'pielleke'! Op deze site kun je allerlei soorten fonts/lettertypen vinden. Ik eet mijn hoed op als je daar geen Anime font kan vinden. Scanlines overigens, die moet je zelf maken. Dat is heel simpel, je maakt een bestand aan van 3x3 px. Zorg wel dat dit transparant is, haal zo nodig de achtergrond weg. Pak de Pen Tool (B), en maak dan 3 vierkantjes van 1px. Je moet ervoor zorgen dat het een schuine lijn wordt: XXX XXX XXX Ga dan naar Edit > Define pattern, nu kan je je scanline gebruiken! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
xolix Geplaatst: 1 januari 2007 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2007 (bewerkt) nice tut man >>> Door .Levi.: Zie tutorials regels. En dan bedoel ik met name het reageren op tutorials van andere.<<< Bewerkt: 1 januari 2007 door .Levi. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Blu3ice Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst: 5 januari 2007 Inderdaad een leerrijke tutorial. Ik heb er van genoten... Mijn resultaat: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tunix Geplaatst: 11 januari 2007 Rapport Share Geplaatst: 11 januari 2007 (bewerkt) Ik ben nu bij de stap dat je het contrast van de blur layers verhoogt, maar ik heb het idee dat er iets niet goed is gegaan... En ja ik heb geen bladeren-brushes, dat weet ik. Kan iemand even een kijkje nemen? Bewerkt: 11 januari 2007 door Tunix Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.