Jump to content

CHARs op elkaar laten schieten


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nu een soort van overval gescript (huis omsingeld door politie, gangleden staan op het dak, enz...Maar die politie is Criminal_Type2, en de gangleden worden 1...Maar dan gaan ze elkaar gelijk afschieten, wat ook de bedoeling was, maar dan pas als de speler het kan zien...Kan dit, dat ze wachten met elkaar afschieten tot jij (de speler) het kan zien? :? En welke code heeft de kleur oranje (staat niet in de codelijst).

Bewerkt: door need my speed
Geplaatst:

Er zijn allerlei manieren om daarvoor te zorgen. Je kan bijvoorbeeld de commando's laten wachten op een IS_CHAR_IN_BLOCK, en daarna pas de gangs en politie een objective geven, of zelfs dan pas de peds creëren. Op die manier gebeurt er niets totdat de playerped in een bepaald gebied komt.

Als je een CRIMINAL_TYPE_1 en CRIMINAL_TYPE_2 naast elkaar zet gaan ze elkaar onverbiddelijk te lijf. Occupations kun je niet wijzigen gedurende een spel, dus wellicht moet je een andere occupation proberen.

En welke kleur bedoel je? Car remap? De car remaps kloppen niet overal, daar moet ik nog een keer naar kijken. Volgens GTA2 scripting.doc is 24 oranje.

Geplaatst: (bewerkt)

Ok...Als ik het in game krijg...Ik post zo wel een screen, misschien wil je het script van het omsingelde huis weten? :? Ik post het script alvast, maar het is heel wat. :Y Ook de gebouwen om het huis heen zijn omsingeld. :Y

Script:

//Char's//

CHAR_DATA Politie1 = ( 243.5 , 5.5 , 2.0 ) 0 290 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Politie2 = ( 244.5 , 6.5 , 4.0 ) 3 0 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Politie3 = ( 237.5 , 3.5 , 2.0 ) 0 0 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Politie4 = ( 240.5 , 12.5 , 2.0 ) 3 180 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Politie5 = ( 251.5 , 12.5 , 4.0 ) 3 290 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Politie6 = ( 241.5 , 16.5 , 2.0 ) 0 90 CRIMINAL_TYPE2

CHAR_DATA Krisnha1 = ( 233.5 , 7.5 , 2.0 ) 9 90 CRIMINAL_TYPE1

CHAR_DATA Krisnha2 = ( 234.5 , 12.5 , 2.0 ) 9 180 CRIMINAL_TYPE1

CHAR_DATA Krisnha3 = ( 247.5 , 12.5 , 2.0 ) 9 290 CRIMINAL_TYPE1

CHAR_DATA Krisnha4 = ( 238.5 , 8.5 , 2.0 ) 9 145 CRIMINAL_TYPE1

CHAR_DATA Krisnha5 = ( 241.5 , 19.5 , 2.0 ) 9 180 CRIMINAL_TYPE1

CHAR_DATA Krisnha6 = ( 245.5 , 16.5 , 2.0 ) 9 290 CRIMINAL_TYPE1

//Auto's//

CAR_DATA SWAT = ( 244.5 , 7.5 , 2.0 ) 36 180 SWATVAN

CAR_DATA Politiewagen = ( 235.5 , 6.5 , 2.0 ) 36 90 COPCAR

CAR_DATA Krisnhabus = ( 235.5 , 11.5 , 2.0 ) 24 0 KRSNABUS

//Geluiden//

SOUND Gevangenis_alarm = ( 240.5 , 11.5 , 2.0 ) PRISON_ALARM PLAY_INSTANT

SOUND Krisnha_opgesloten = ( 239.5 , 6.5 , 4.0 ) GANG_LOCKED_IN_BUS PLAY_INSTANT

LEVELSTART

//Auto_dingen//

SET_CAR_BULLETPROOF ( Krisnhabus , ON )

GIVE_CAR_ALARM ( Politiewagen )

CHANGE_CAR_LOCK ( SWAT , LOCKED )

//Char dingen//

GIVE_WEAPON ( Roy , MACHINE_GUN )

GIVE_WEAPON ( Politie1 , PISTOL )

GIVE_WEAPON ( Politie2 , SILENCED_MACHINE_GUN )

GIVE_WEAPON ( Politie3 , PISTOL )

GIVE_WEAPON ( Politie4 , MACHINE_GUN )

GIVE_WEAPON ( Politie5 , SILENCED_MACHINE_GUN )

GIVE_WEAPON ( Politie6 , PISTOL )

GIVE_WEAPON ( Krisnha1 , MOLOTOV )

GIVE_WEAPON ( Krisnha2 , SHOTGUN )

GIVE_WEAPON ( Krisnha3 , PISTOL )

GIVE_WEAPON ( Krisnha4 , PISTOL )

GIVE_WEAPON ( Krisnha5 , SHOTGUN )

GIVE_WEAPON ( Krisnha6 , PISTOL )

Bewerkt: door need my speed
Geplaatst:

Dubbelpost...Helaas...Maar m'n map gaat niet in gam omdat er iets fout is met deze regel:

SOUND Auto_bedrijf = ( 25.5 , 8.5 , 5.0 ) INDUSTRIAL_HIGHT PLAY_FOREVER

Maar wtf is er fout aan? :?

Geplaatst:

De fout hoeft zich niet op die regel te bevinden. Het kan ook een regel ervoor of erna zijn. Als je ergens een ( ) niet zou sluiten, dan denkt het script dat die regel doorloopt, maar omdat dan het volgende commando niet klopt, geeft hij aan dat dat dus fout is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...