Mania-92 Geplaatst: 10 december 2005 Rapport Geplaatst: 10 december 2005 (bewerkt) Ik dacht laat ik een tut maken over hoe je een wapen in sa zet. Dus hier gaan we dan. Ik ga ervanuit dat je object al in 3ds staat. En getextuurd is. Tools die nodig zijn: -3ds max 7 -3ds max 7 DFF/COL scripts -Kladblok -TXD Workshop Stap 1 (Scripts installeren): -Open het bestand Scripts.rar dat je zojuist gedownload hebt -Neem nu de uitgepakte map (Scripts) en kopieer deze -Ga nu naar je 3ds max 7 folder, en plak daarin je scripts. Er kan worden gevraagd om bevestiging van overschrijving, kies dan JA. Stap 2 (Je object scalen): -Open je object in 3ds -Import een ander object om te scalen -RMB op je object, kies Scale. -Zet hem op de juiste grootte. Stap 3 (Zorg dat de het object op de juiste plaats wordt vastgehouden): -Ga naar hierachy -Druk op Affect Pivot Only -Ga nu naar move -Zet de Pivot goed Stap 4 (DFF maken): -Start 3ds max 7 op en laad/open je model -Ga nu boven in de taakbalk naar Maxscript, en kies dan Run Script -Kies nu het script: DFF_SA uit de script folder van je 3ds max 7 -Er verschijnt nu een schermpje in 3ds max 7 -Zorg ervoor dat alle hokjes geel zijn, selecteer je model en druk op Export SA DFF -Sla je DFF op Stap 5 (Textuur maken): -Open TXD-workshop en ga naar File -> NEW en kies 32 bit -Om een textuur toe te voegen ga je naar Image -> NEW en je kies 32 bit -Kies nu een textuur en druk op import, importeer nu je BMP bestand -Na dit gedaan te hebben dubbelklik je je textuur en vul je de naam van de textuur in -Als je alle texturen gemaakt en toegevoegd hebt kies je rechtsonder voor GTA San Andreas -Om de plaatjes kleiner te maken ga je naar IMAGE -> COMPRESS ALL IMAGES -Sla nu je TXD op Stap 6 (Wapen ingame zetten): -Open de gta3.img met de imgtool -Verwijder de TXD en DFF van het wapen dat je wilt gaan vervangen (in mijn geval is dat bat.DFF-TXD) -Add je eigen TXD en DFF (noem ze beide bat.DFF-TXD) -Nu kies je Rebuild Archive en wacht je rustig af tot hij klaar is Als het goed is moet hij nu ingame staan de bat is bij mij nu een morgenster geworden. TUT is nog niet af moet nog wat dingen checke en screens toevoegen. Special thanx to: Wauzie, voor het kopiëren van een aantal stappen uit zijn tut. Big Smoke, voor het gebruiken van zijn morgenster. Bewerkt: 10 december 2005 door M-92 Reageren
ZOrange Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Ja ik zou graag de M60 willen! Het wapen dat in VC te vinden was in de leger basis! Kan iemand dat doen voor me! ik snap er niets van. Maar ht mag niet de plaats in nemen van een ander wapen en het moet echt een M60 zijn! Reageren
Goliat Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Is het ook mogelijk om wapens toe te voegen in plaats van ze te vervangen voor een al bestaande? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Nee, aviha, dit is hetzelfde probleem als bij Auto's, dit is Hardcoded, en bij Wapens moet je echt alles, gaan aanpassen, je moet nieuwe Icons hebben, het is veels te moeilijk. M-92, echt een Handige Tut, deze Tut is tevens goed uitgelegd, wel even zeggen van dat dat van die Pivot niet nodig is bij Melee wapens, dat had Wauzie een keer gelegd, dat die Link alleen nodig was bij Schietwapens, maar dit weet ik niet zeker Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.