wackopmij Geplaatst: 11 december 2005 Rapport Geplaatst: 11 december 2005 ik heb overtlaats 3ds max gedownload en mijn vraag luid alsvolgd hoe moet je img maken voor bijvoorbeel een auto of wapen??? hoe moet je er nu aan begine? Reageren
Flame^ Geplaatst: 11 december 2005 Rapport Geplaatst: 11 december 2005 ik heb overtlaats 3ds max gedownload en mijn vraag luid alsvolgd hoe moet je img maken voor bijvoorbeel een auto of wapen???hoe moet je er nu aan begine? Img? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt, kan je dat even wat beter uitleggen? Ten eerste zul je een "mesh/object" moeten maken. Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat met 3DS, wel met Zmod. Je kan ook beter even een kijkje nemen in de Master Tutorial List, daar staan vele tuts over 3DS. Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 december 2005 Rapport Geplaatst: 12 december 2005 (bewerkt) Je maak in 3dsmax geen .img maar een .dff en .col om in de .img te plaatsen. Hiervoor heb je de 3dsmax scripts van Kam nodig (klik) Maar check inderdaad de master tutorial list maar en gebruik de zoekfunctie. Greetz Wazuup Bewerkt: 12 december 2005 door Wazuup Reageren
Extr3m3 Geplaatst: 14 december 2005 Rapport Geplaatst: 14 december 2005 voor alle duidelijkheid : 3DS max is een programma dat bedoelt is om 3D objecten te creeren en geen plaatjes ofzo. Die objecten kun je dan bv. in GTA san andreas importeren met behulp van bepaalde scripts zoals Wazuup hier bovenmij vermeldde Reageren
Wazuup Geplaatst: 14 december 2005 Rapport Geplaatst: 14 december 2005 Je kan wel een plaatje (render) maken, maar dat is hier niet van belang. Greetz Wazuup Reageren
wackopmij Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2005 heb er dan .txd of .dff nodig of kunde ook een nieuw doc opene en daar dan apparte pic invoere wnt ksnap er toch nie zo veel van? Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 december 2005 Rapport Geplaatst: 15 december 2005 Nee voor een afbeelding heb je niks speciaals nodig, je creëert gewoon je object, bijvoorbeeld een box, zet je beeld in perspective view goed en drukt op het theepotje rechtsboven. Nu maak hij automatisch een afbeelding (render) Pas als je een model voor GTA wil gebruiken moet je een .dff maken. Greetz Wazuup Reageren
wackopmij Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2005 kunde me da programma ook .dff invoege in gta ??? Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 december 2005 Rapport Geplaatst: 15 december 2005 (bewerkt) Ik zal kort even kort het principe uitleggen - Je maakt een object in 3dsmax - Je textuurt het object met verschillende bitmap plaatjes - Je maakt een .txd met TXD WORKSHOP waar de textures instaan die jij hebt gebruikt - Je maakt met de scripts die ik je al eerder heb gegeven een .dff en .col - Met de IMG TOOL zet je de .dff en .col in de gta3.img (deze staat waar jij gta heb geinstalleerd) - Dan komt het maken van de .ide en .ipl dat het spel verteld waar het object staat enz... Volgens mij moet het zoiets zijn. Het is misschien ook handig om alle bladzijden van het 3dsmax vragentopic te lezen, kan je aardig wat van leren. Greetz Wazuup Bewerkt: 15 december 2005 door Wazuup Reageren
wackopmij Geplaatst: 18 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2005 hartelijk dank voor jullie hulp ,, ik begrijp het programma toch al een beetje meer gtoete allemaal Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.