Jump to content

Band of Brothers

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik beschik nu over alle delen van Band of Brothers.

En ik heb al 8 parts gezien.

Het heeft zoveel indruk op mij gemaakt, tot nu toe.

Dat als ik er over door dacht, dat het gebeurt was, wel kon janken.

Heb je wel een part van Band of Brothers gezien?

Of alle delen gezien?

Zeg hier wat je er van vind.

Heb je hem nog niet gezien, een dikke vette aanrader.

Ik meen het je, dit gaat zoveel indruk op je maken.

Of je een oorlog's-liever hebber bent of niet.

Voor verdere informatie: HBO.com/band

Geplaatst:

We hebben zelf alle delen thuis. Ik heb de film (alle delen) nu 3 keer gezien en ik vind het nog steeds mooi. Dit is serieus een aanrader inderdaad. Beter als Saving Private Ryan of andere oorlogfilms. :Y

Geplaatst:

Ik vond Saving Private Ryan ook erg mooi.

Heb net part 9 & 10 gekeken.

Ik heb ze dus allemaal gezien.

En dan helemaal op het einde, zie je al die bekende soldaten in de film als ouwe mensen terug!

Geplaatst:

Het is een hele goeie serie, ik heb ze allemaal al meerdere malen gekeken. En het is natuurlijk 10x beter dan die hele Saving Private Ryan, die voor geen meter klopt.

Geplaatst:
Het is een hele goeie serie, ik heb ze allemaal al meerdere malen gekeken. En het is natuurlijk 10x beter dan die hele Saving Private Ryan, die voor geen meter klopt.

Waarom klopt Saving Private Ryan niet?

Dat verhaal is echt gebeurd hoor!

Geplaatst:

Je hebt hier ook te maken met een hele groote Band of Brother fan.

Ik vind het een schiterende collectie. Vooral het stukje als ze bij de kruistochten zijn.

Het is een waargebeurde verhaal. En het is in èèn woord : Schiterend.

Zo kun je eens zien , hoe de Amerikanen / Engelsen echt in de oorlog deden, en wat zij er van vinden.

In mijn ogen is het echt het oorlogs film van het eeuw!

Geplaatst: (bewerkt)

Het verhaal is niet precies gebeurt zoals in de film. Ze lopen in de film bijna door heel Frankrijk heen en komen maar zo weinig duitsers tegen.

De stranden in het begin van de film zijn fout aangegeven. Hun beweren dat er een strand naast hun ligt, die in werkelijkheid heel ergens anders lag.

Ze hebben een sniper in hun team. Terwijl hun een bepaalde groep zijn, waarin in de 2 wereld oorlog geen snipers zaten. Tog loopt deze man al in het hele begin vrolijk het strand op met een embleem of kenmerk van die groep op zijn jasje. En zo zijn er nog een paar foutjes wat in de film die het wat minder geloofwaardig maakt. Ik vind het nog steeds een zeer mooie film hoor, alleen klopt hij niet helemaal.

Zo zitten er ook een paar foutjes in Band of Brothers, maar dat zijn er een stuk minder.

Bewerkt: door GTAspeler
Geplaatst:
Ik heb ook alle 10 delen gezien, ze zijn echt goed. Ik vind die van dat ze in Normandie zitten het minst leuk!

Ik vind Normandie erg mooi!

Ik vind het deel: The last patrol het saaist, hier hebben ze Foye al en moeten ze naar de andere kant van het water, daar moeten ze een aantal krauts vangen.

Erg saai! Voor de rest helemaal top!!! :D

Het verhaal is niet precies gebeurt zoals in de film. Ze lopen in de film bijna door heel Frankrijk heen en komen maar zo weinig duitsers tegen.

De stranden in het begin van de film zijn fout aangegeven. Hun beweren dat er een strand naast hun ligt, die in werkelijkheid heel ergens anders lag.

Ze hebben een sniper in hun team. Terwijl hun een bepaalde groep zijn, waarin in de 2 wereld oorlog geen snipers zaten. Tog loopt deze man al in het hele begin vrolijk het strand op met een embleem of kenmerk van die groep op zijn jasje. En zo zijn er nog een paar foutjes wat in de film die het wat minder geloofwaardig maakt. Ik vind het nog steeds een zeer mooie film hoor, alleen klopt hij niet helemaal.

Zo zitten er ook een paar foutjes in Band of Brothers, maar dat zijn er een stuk minder.

Dat is echt waar 1ste klas onzin

Een film kan een oorlog niet HELEMAAL nabootsen he, trouwens die film klopt helemaal met het aantal duitsers dat ze tegenkomen, zo was het nu eenmaal

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

Hier moet ik Tim toch bijstaan.

Waar heb je dat vandaan dat er geen snipers in dat team zaten?!

En je moet niet vergeten dat de film gebaseerd is op waargebeurde feiten. Het wordt altijd een beetje geromantiseerd, net als in de Titanic, Pearl Harbor, en noem maar op.

Das toch net zo bij de Titanic, iedereen weet dat die boot zinkt maar dat romantische verhaal daarvoor is allemaal fictief.

Tja en zo kun overal wel wat op verzinnen, zoals bijv Schindlers List, waar iedereen engels spreekt met een duits of pools accent, dat vindt helemaal nergens op slaan. Maarja, dat is Hollywood nou eenmaal....

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

Tja....het verhaal over de dode broers en de vermiste is allemaal echt.

De echte achternaam was: Niland.

Hier liggen er twee (of drie) van op de begraafplaats van Normandië.

Ik heb bewijs.....

En één leeft nog of is al dood, hij is iig heel oud!

Geplaatst:

Ik heb het ooit eens gelezen. En ze hadden het daar ook over andere film, gewoon wat er klopt en niet klopt. Maar zoals ik al zei, ik vind het evengoed een goede film. En ik weet ook dat er een waargebeurtverhaal in gestopt is. En tuurlijk, ze zijn niet elke duitser gaan tellen, dat snap ik ook wel. Ik zeg alleen wat ik vaak van mensen krijg te horen en zelf ook gelezen heb.

Tja en zo kun overal wel wat op verzinnen, zoals bijv Schindlers List, waar iedereen engels spreekt met een duits of pools accent, dat vindt helemaal nergens op slaan. Maarja, dat is Hollywood nou eenmaal....

Maar die dingen die je verzint, daar gaat het toch juist om.

Dat er met Troy vliegtuigen over vliegen, of dat de duitsers engels praten, of Harry Potter die niet klopt. Het zijn verschillende soorten foutjes, maar het zijn wel foutjes.

En dit stond er toevallig over Saving Private Ryan.

Ik ken er verder ook weinig aan doen he.

Het gaat erom dat er ook maar weinig films zijn, die ook daad werkelijk kloppen. Bijv. Band of Brothers is echt met behulp van ooggetuigen gemaakt, en met behulp van intervieuws. En over deze film gaat het topic tenslotte, een naar mijn mening een geweldige serie. Vooral met die...ehm David? ofzo heet hij, hij speelt de vent die ze in het begin moet opleiden. Waartegen op het eind word gezecht: 'We groeten de rang, niet de man.' Geweldig.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...