Jump to content

Userbar

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mensen,

Ik wou toe net een UserBar maken alleen ik krijg die Scanlines niet in plaats van Scanlines krijg ik dit:

userbar5ge.jpg

Wat doe ik nou verkeerd? Ik heb het gedaan zoals het moet maar bij mij lukt het weer niet :(

Wie kan me even helpen?

Groet

Ronnie,

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet eerst een plaatje openen met transparante achtergrond van 6 bij 6.

Zoem in tot 1600%.

Zet met zwarte pixels een lijn van de rechterbovenhoek naar de linkerbenedenhoek.

Ga naar edit->define pattern en sla hem op als scanlines.

Ga naar je userbar en druk op S.

Select bovenaan dat ene plaatje met die lijn en ga gewoon met het linkerknop van je muis ingedrukt over je userbar heen tekenen.

(je kan ook de opacity lager zetten van de scanlines (wel nieuwe layer ervoor aanmaken) en je moet de tekst en plaatje layer boven de layer van de scanlines zetten)

Edit: ik maak nu een tut over patterns.

Bewerkt: door bigG
Geplaatst:
Je moet eerst een plaatje openen met transparante achtergrond van 6 bij 6.3 bij 3 dan komen ze dichter bij elkaar te staan

Zoem in tot 1600%(maximum)

Zet met zwarte/witte pixels een lijn van de rechterbovenhoek naar de linkerbenedenhoek.

Ga naar edit->define pattern en sla hem op als scanlines.

Ga naar je userbar en druk op S.

Select bovenaan dat ene plaatje met die lijn en ga gewoon met het linkerknop van je muis ingedrukt over je userbar heen tekenen.

(je kan ook de opacity lager zetten van de scanlines (wel nieuwe layer ervoor aanmaken) en je moet de tekst en plaatje layer boven de layer van de scanlines zetten)

Ik heb een paar kleine veranderingen toegepast, Veel plezier ermee!

Geplaatst:

Volgens mij heb jij gewoon het verkeerd pattern gekozen. Bij dat scherm "fill", moet je op de knop achter custom pattern klikken en daar je pattern uitkiezen. Jij hebt gewoon het eerste pattern genomen en dat is niet de goede :clown: .

Geplaatst:

Ik heb het eens over gedaan en volgens mij ziet het er nu al iets beter uit!

mozzila5dj.jpg

Maar bij mij zie je die Scanlines bijna niet eens maar als jullie een Userbar maken dan zie je die Scanlines heel goed :bonk:

Ik heb die tekst maar even snel ergens neer gezet dus let daar niet op :)

Geplaatst:

Dit komt denk ik omdat je wit heb gebruikt met de scanlines...Als je nu zwart probeerd kan je kijken of het beter opvalt...Veel succes ermee..

Ikkes

Geplaatst:

Miss is het mooier als je Visitor TT2 BRK download (lettertype).

Staat allemaal in mijn tutorial.

Lees die dan heb je ook geen vragen als het goed is.

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Of gebruik lichtgrijs voor je scanlines. Netzoals in mijn Gmail Userbar.

Mijn achtergond is wel grijs, maar bij jouw Userbar zie je het wel beter, denk,

Bewerkt: door Ferre

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...