big shootah Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 ik wil graag weten hoe ik mijn ps2 op mijn pc kan aansluiten, in principe heb ik geloof ik alles, tv kaart enzo heb ik een programma nodig ofzo ? Reageren
-Roy- Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 Dit heb ik op playstation 2 .com gevonden: Wie met zijn PS2 on line wil gaan en al een pc en USB-modem heeft voor breedband internet, is een gedeelde internetverbinding een optie. Hier wordt beschreven hoe je alles op elkaar aansluit. Een gedeelde internetverbinding is een mogelijkheid als je op dit moment een USB-breedbandmodem gebruikt om met je pc het internet op te gaan. Deze verbinding heeft echter een paar nadelen: * Je computer moet aanstaan en verbonden zijn met het internet als je PlayStation 2-netwerkgames wilt spelen. * Je computer moet over een Ethernet-poort beschikken. Daarvoor moet je ofwel een netwerkkaart installeren, ofwel een USB-Ethernet-adapter aanschaffen. * Doordat je de verbinding via je computer opbouwt, kan een langzame computer de snelheid van je PlayStation 2-netwerkgames negatief beïnvloeden. * Er zijn een aantal bekende problemen met het draaiend krijgen van het programma voor het Internet Connection Sharing (ICS, Internet-verbinding delen), waardoor deze manier van verbinden eventueel moeilijker en tijdrovender is dan andere methodes. Alle versies van Windows vanaf Windows 98SE ondersteunen een gedeelde internetverbinding (zoals Windows ME, Windows 2000 en Windows XP). Als je niet zeker weet hoe je een gedeelde internetverbinding moet configureren, kun je dat opzoeken in Windows Help, waar je via het Start-menu op je pc kunt komen. Eventueel kun je op de hulp en ondersteuning-pagina's van Microsoft op het internet kijken. html:<b>Vereiste apparatuur</b> html:<ul><li>PlayStation 2</li><li>Memory Card (8MB)</li><li>Netwerkadapter (Ethernet)</li><li>Network Access Disc</li><li>Een standaard CAT5-netwerkkabel</li><li>Een crossover-netwerkkabel</li><li>Een Ethernet-modem voor kabelinternet of ADSL</li><li>Een computer met een netwerkkaart</li></ul><br /><b>Opmerking:</b>als je een USB-modem hebt, heb je alleen een netwerkkaart nodig. Instellingen stap-voor-stap 1. Schakel je PlayStation 2, kabel- of ADSL-modem en computer uit en verwijder alle stekkers uit het stopcontact. 2. Sluit je kabel- of ADSL-modem aan op een werkende USB-poort op je pc. Sommige USB-modems hebben een losse kabel. Als dat het geval is, dan moet de kleinere stekker op de modem worden aangesloten. 3. Neem nu de crossover-kabel (geen 'standaard' kabel, zie ook Uitleg over netwerkkabels in de Verwante artikelen voor uitleg over wat het verschil is tussen deze twee types netwerkkabels) en sluit deze aan op de Ethernet-poort van de netwerkkaart in je pc. Dit kan een aparte kaart zijn in een van de PCI-aansluitingen van je pc, of hij kan op het moederbord van je pc ingebouwd zijn. In dat laatste geval zit de poort waarschijnlijk in de buurt van de aansluitingen voor de muis, het toetsenbord, het beeldscherm en de luidsprekers. De aansluiting ziet er wel hetzelfde uit. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je pc als je het niet zeker weet. 4. Sluit de andere kant van deze crossover-kabel aan op de NETWORK-aansluiting op je PlayStation 2 (hier staat 'NETWORK' boven), totdat je een klik hoort. 5. Schakel eerst je kabel- of ADSL-modem en daarna je computer in (in die volgorde). 6. Kijk of je computer toegang kan krijgen tot het internet. Als dat niet het geval is, is het niet mogelijk je PlayStation 2 te verbinden en netwerkgames te spelen. Je zult je internetverbinding of je modem moeten configureren om eventuele problemen te corrigeren. 7. Als je computer wel toegang heeft tot het internet, kun je ICS installeren. De volledige instructies voor het installeren van ICS op jouw versie van Windows zijn te vinden in Windows Help (waar je via het Start-menu van je pc toegang toe krijgt) of op de website van Microsoft. De klantenservice van SCEE kan je niet helpen bij het instellen als je een gedeelde internet-verbinding gebruikt. 8. Als je ICS eenmaal aan de praat hebt, kun je de PlayStation 2 inschakelen en de Network Access Disc plaatsen. 9. Volg de instructies die op het scherm verschijnen om je PlayStation 2 in te stellen voor netwerkgaming. Kijk in de Verwante artikelen als je meer informatie nodig hebt over verbinding maken met behulp van de Network Access Disc. Als het menu van de PlayStation 2 Network Access Disc op je tv verschijnt, ben je al bijna klaar om PlayStation 2-netwerkgames te spelen. Als je tegen problemen aanloopt die met je PlayStation 2 te maken hebben, kun je in de Verwante artikelen hieronder meer informatie vinden. Problemen die te maken hebben met ICS kunnen worden opgelost door Microsoft Help en ondersteuning. Eventueel kun je via je zoekmachine op internet informatie vinden over netwerken. Vergeet niet dat je computer voor dit type verbinding altijd ingeschakeld en aangesloten op het internet moet zijn als je PlayStation 2-netwerkgames wilt spelen. Opmerking: als je niet in het bezit bent van de nieuwe, slanke PS2 en een netwerkadapter (Ethernet) (voor de PlayStation 2) hebt gekocht, houd er dan rekening mee dat de netwerkkabel die in de verpakking zat geen crossover-kabel is, maar een gewone netwerkkabel. Deze kabel is niet geschikt om je PlayStation 2 direct op je computer aan te sluiten. Koop daarvoor een aparte crossover-kabel. Bron:klik Reageren
Mania-92 Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 (bewerkt) Dit heb ik op playstation 2 .com gevonden:Wie met zijn PS2 on line wil gaan en al een pc en USB-modem heeft voor breedband internet, is een gedeelde internetverbinding een optie. Hier wordt beschreven hoe je alles op elkaar aansluit. Een gedeelde internetverbinding is een mogelijkheid als je op dit moment een USB-breedbandmodem gebruikt om met je pc het internet op te gaan. Deze verbinding heeft echter een paar nadelen: * Je computer moet aanstaan en verbonden zijn met het internet als je PlayStation 2-netwerkgames wilt spelen. * Je computer moet over een Ethernet-poort beschikken. Daarvoor moet je ofwel een netwerkkaart installeren, ofwel een USB-Ethernet-adapter aanschaffen. * Doordat je de verbinding via je computer opbouwt, kan een langzame computer de snelheid van je PlayStation 2-netwerkgames negatief beïnvloeden. * Er zijn een aantal bekende problemen met het draaiend krijgen van het programma voor het Internet Connection Sharing (ICS, Internet-verbinding delen), waardoor deze manier van verbinden eventueel moeilijker en tijdrovender is dan andere methodes. Alle versies van Windows vanaf Windows 98SE ondersteunen een gedeelde internetverbinding (zoals Windows ME, Windows 2000 en Windows XP). Als je niet zeker weet hoe je een gedeelde internetverbinding moet configureren, kun je dat opzoeken in Windows Help, waar je via het Start-menu op je pc kunt komen. Eventueel kun je op de hulp en ondersteuning-pagina's van Microsoft op het internet kijken. html:<b>Vereiste apparatuur</b> html:<ul><li>PlayStation 2</li><li>Memory Card (8MB)</li><li>Netwerkadapter (Ethernet)</li><li>Network Access Disc</li><li>Een standaard CAT5-netwerkkabel</li><li>Een crossover-netwerkkabel</li><li>Een Ethernet-modem voor kabelinternet of ADSL</li><li>Een computer met een netwerkkaart</li></ul><br /><b>Opmerking:</b>als je een USB-modem hebt, heb je alleen een netwerkkaart nodig. Instellingen stap-voor-stap 1. Schakel je PlayStation 2, kabel- of ADSL-modem en computer uit en verwijder alle stekkers uit het stopcontact. 2. Sluit je kabel- of ADSL-modem aan op een werkende USB-poort op je pc. Sommige USB-modems hebben een losse kabel. Als dat het geval is, dan moet de kleinere stekker op de modem worden aangesloten. 3. Neem nu de crossover-kabel (geen 'standaard' kabel, zie ook Uitleg over netwerkkabels in de Verwante artikelen voor uitleg over wat het verschil is tussen deze twee types netwerkkabels) en sluit deze aan op de Ethernet-poort van de netwerkkaart in je pc. Dit kan een aparte kaart zijn in een van de PCI-aansluitingen van je pc, of hij kan op het moederbord van je pc ingebouwd zijn. In dat laatste geval zit de poort waarschijnlijk in de buurt van de aansluitingen voor de muis, het toetsenbord, het beeldscherm en de luidsprekers. De aansluiting ziet er wel hetzelfde uit. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je pc als je het niet zeker weet. 4. Sluit de andere kant van deze crossover-kabel aan op de NETWORK-aansluiting op je PlayStation 2 (hier staat 'NETWORK' boven), totdat je een klik hoort. 5. Schakel eerst je kabel- of ADSL-modem en daarna je computer in (in die volgorde). 6. Kijk of je computer toegang kan krijgen tot het internet. Als dat niet het geval is, is het niet mogelijk je PlayStation 2 te verbinden en netwerkgames te spelen. Je zult je internetverbinding of je modem moeten configureren om eventuele problemen te corrigeren. 7. Als je computer wel toegang heeft tot het internet, kun je ICS installeren. De volledige instructies voor het installeren van ICS op jouw versie van Windows zijn te vinden in Windows Help (waar je via het Start-menu van je pc toegang toe krijgt) of op de website van Microsoft. De klantenservice van SCEE kan je niet helpen bij het instellen als je een gedeelde internet-verbinding gebruikt. 8. Als je ICS eenmaal aan de praat hebt, kun je de PlayStation 2 inschakelen en de Network Access Disc plaatsen. 9. Volg de instructies die op het scherm verschijnen om je PlayStation 2 in te stellen voor netwerkgaming. Kijk in de Verwante artikelen als je meer informatie nodig hebt over verbinding maken met behulp van de Network Access Disc. Als het menu van de PlayStation 2 Network Access Disc op je tv verschijnt, ben je al bijna klaar om PlayStation 2-netwerkgames te spelen. Als je tegen problemen aanloopt die met je PlayStation 2 te maken hebben, kun je in de Verwante artikelen hieronder meer informatie vinden. Problemen die te maken hebben met ICS kunnen worden opgelost door Microsoft Help en ondersteuning. Eventueel kun je via je zoekmachine op internet informatie vinden over netwerken. Vergeet niet dat je computer voor dit type verbinding altijd ingeschakeld en aangesloten op het internet moet zijn als je PlayStation 2-netwerkgames wilt spelen. Opmerking: als je niet in het bezit bent van de nieuwe, slanke PS2 en een netwerkadapter (Ethernet) (voor de PlayStation 2) hebt gekocht, houd er dan rekening mee dat de netwerkkabel die in de verpakking zat geen crossover-kabel is, maar een gewone netwerkkabel. Deze kabel is niet geschikt om je PlayStation 2 direct op je computer aan te sluiten. Koop daarvoor een aparte crossover-kabel. Bron:klik Dit is netwerkgaming en heeft er dus totaal niets mee te maken, oftewel zo sluit je je ps2 aan op het net zodat je mp kan gamen. Volgens mij hoef je alleen de software van je tv-kaart te hebben. Bewerkt: 27 december 2005 door M-92 Reageren
big shootah Geplaatst: 27 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2005 kijk, niet egt wat ik bedoel jah, ik wil gewoon kunnen playstationen op het beeldscherm van mijn ppc en zo mooie pics maken, iemand ? Reageren
Gangsta Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 kijk, niet egt wat ik bedoel jah,ik wil gewoon kunnen playstationen op het beeldscherm van mijn ppc en zo mooie pics maken, iemand ? O, ik denk dan dat je daar speciale Hardware voor nodig hebt. Heb je die? Dit heeft Joriz denk ik ook. Reageren
Johan O. Geplaatst: 27 december 2005 Rapport Geplaatst: 27 december 2005 mar je krijgt tog software bij je TV-kaart ?, en heb je wel tullip (die rode, witte en gele kabeltjes) aansluiting op je TV-Kaart ? dan zou het moeten lukken Graag gedaan, Johan O. Reageren
big shootah Geplaatst: 27 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2005 die heb ik allemaal maar uhm, hij runt niet Reageren
Mpp Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 je moet een een of andere draad kopen Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 januari 2006 Rapport Geplaatst: 2 januari 2006 (bewerkt) Ik heb men PS2 aangesloten op pc. Is helemaal niet moeilijk. Je neemt de gele stekker dat op het uit einde van je kabel hangt. En dat verbind je met je grafischekaart, Moederbord of tv kaart. (ik kan het alle3) Ik neem ook even wat screens. De gele kabel is de PS2 Stekker. Dat is de manier via de TV-Kaart. Nu de manier via grafische kaart: Je hebt een Geel kabeltje nodig, dit ziet er zo uit: Dan moet je dat in je grafische kaart plugin met een van de passende kanten. Normaal als je grafische kaart dit ondersteunt krijg je er bij de aankoop dit kabeltje bij.: Dan neem je de PS2 stekker die gele. En Plug je die in elkaar. Dit moet je dan bekomen: Dan moet je nog de nodige drivers van je Driver cdrom halen of internet. En het werkt. Bewerkt: 2 januari 2006 door Matiscus Reageren
meetlat Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 En die 2 andere kabeltjes dan :s gwwn in je tv laten ofzo ? is tog maar audio eigenlijk he Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.