Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Ik ben vanochtend begonnen met het ingame plaatsen van mijn huisje. Ik heb al eerder een object gemapt, dus ik wist wel al hoe het ongeveer moest. Heb voor de zekerheid wel Wauzie's tutorial erbij gepakt. Ik heb het geprobeert om het in GTI te mappen, omdat in mijn andere SA Folder iets mis is met de gta3.img, waardoor SA crasht als ik het wil opstarten. Ik heb met Kam's nieuwste scripts een .dff gemaakt in 3DS Max 8. Omdat ik zelf niet erg veel snapte van de nieuwe .col maker heb ik dat gewoon met de oude gemaakt. (Die in de tutorial staat) De .txd gewoon met de TXD Workshop. Info over de DFF: Ik heb dus Kam's nieuwste script gebruikt met deze dingen geselecteerd: Info over de TXD: - Alle plaatjes - Alle plaatjes gedecompileerd - Alle plaatjes hebben dezelfde namen en zijn in .bmp formaat. Mijn IDE regel: 18889, testhuis, testhuis, 300, 128 Mijn IPL regel: 18889, testhuis, 0, 35.37928, 213.0914, 13.6245, 0, 0, 0, 1, -1 Er zitten natuurlijk ook de nodige andere "woordjes" bij (end, objs, etc.) Ik heb hierna de bestanden: testhuis.txd, testhuis.dff en testhuis.col in de GTI.img ge-add en daarna op "Rebuild Archive" . IMG tool afsluiten, SA opstarten. Ik druk op "New Game", alles gaat goed, maar ingame is eht huis nergens te bekennen. Mijn co-ordinaten heb ik gemaakt met de SA Place Manager. Ik heb Wauzie's Modelling Tips & Bugs topic al gelezen. De IPL is als het goed is goed. De .txd ook. De .dff hoop ik ook. Weten jullie misschien het probleem? Note: Gelieve geen onzinnige posts te plaatsen. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Volgens mij is het ID niet goed. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat 18000 het hoogste is. Maar kan ook dikke onzin zijn hoor. Succes. Reageren
Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Volgens mij was dat het minimale, maar ik heb het v eranderd naar 16000. Alleen zie ik helaas nog geen object. Komt het misschien omdat ik het in de GTI.img zet (al lijkt me dat raar), of ligt het ergens anders aan? Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Heb je wel in de gta.dat je ipl en ide regel aangegeven.. Reageren
Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Ja heb ik gedaan, hier zijn ook die regels: IDE DATA\MAPS\test\testhuis.IDE #IPL DATA\MAPS\test\testhuis.IPL Beide staan aan het einde van de IDE reeks en IPL reeks. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Doe dit is als IPL regel, ik neem aan dat je GTI mod, in dit geval kan je oo ID 6500 gebruiken. 6500, testhuis, 0, 35.37928, 213.0914, 13.6245, 0, 0, 0, 1, 1 6500, testhuis, testhuis, 300, 128 Maak eens een screen van je coll in de nieuwe colleditor, en probeer eens te mappen met de IO mapper voor SA, ofmet d eIPL editor, ik heb geloof ik het gevoel dat je huis onder het eiland zit. Reageren
Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Daar zat ik ook al aan te denken, ja. Ik heb even de IPL en IDE aangepast en zal zo is de tutorial van burpicane erbij pakken. De .col lijkt mezelf gewoon oke, nieuw bestand, testhuis.dff ge-importeerd en via de col maker een .col gemaakt. Ik post zo even een screen. Hier is mijn .col, het rare is wel, dat het 2 faces/polygons mist op het dak. Het dak is gewoon een simpele pyramide vorm (wel attached) . Hier de screen: Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Laat eens een plaatje van je TXD zien (in txd workshop). Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 (bewerkt) Met welk script maak jij je COL bestand. En ik zou als je je DFF maakt op dit plaatje: Dat laatste gele vlakje Vcol uitschakelen. Heb je in txdworkshop wel je txd bestand op San Andreas gezet? Zijn je plaatjes wel in de grote allemaal van, 256* 256* 512* 512* enz geen dingen fout geschreven? 1 letter fout kan zorgen dat iets neit werkt. Bewerkt: 1 januari 2006 door kaaspizza Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Misschien heeft hij ze nog niet gecompressed. (De images in de .TXD) Reageren
Flame^ Geplaatst: 1 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Plaatje van mijn .txd file in de TXD Workshop: Ze hebben dezelfde namen, zijn gecompressed en hebben de goede grotes. Mijn .col maak ik met het script. Col_IO_2b. Ik zal straks even het "VCol" uitzetten als ik een .dff maak. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 (bewerkt) Ik denk dat het dan toch aan dat Vcol ligt omdat ik niks verkeerds zie aan de TXD. Heel miss een typfoutje in de namen maar dat kan ik niet nagaan. Bewerkt: 1 januari 2006 door ~> GizmO <~ Reageren
Jarno Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 #IPL DATA\MAPS\test\testhuis.IPL Haal dat haakje weg? Nu comment je de regel. Reageren
Flame^ Geplaatst: 1 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Yes, het werkt . Hier 2 screens: Zoals je ziet, mist er 1 texture. Die ben ik vergeten er in te stoppen. Verder missen er 2 faces van het dak .. Reageren
Jarno Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Werkt het nu omdat je die '#' hebt weggehaald? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.