Thabit Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 't Is al weer een paar dagen geleden, maar geef hier je reacties over die 0 - 4 overwinning van Sevilla tegen Middelsbrough. Ik vind dat Sevilla verdiend heeft gewonnen. Ze speelden beter in de wedstrijd, maar ze doen het ook beter in hun eigen competitie. Sevilla is 5e geworden, Middelsbrough 14e.
Pitbull Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 Ja idd ik vind het ook een terechte uitslag, Middelsbrough mocht zich nog gelukkig prijzen dat het de finale speelde wanthet is er gewoon omdat het er een paar keer stunte tegen o.a. steau(kweenie hoe dat je het schrijft)
Svenie Geplaatst: 14 mei 2006 Rapport Geplaatst: 14 mei 2006 (bewerkt) Sevilla heeft idd verdiend gewonen. En zoals Pitbull zegt:Middelsbrough is met geluk in de finale geraakt. En Middelsbrough met zijn drie spitsen is bijna niet in de buurt geweest van de goal van Sevilla.Dus Sevilla is volgens mij de verdiende winaar. Bewerkt: 14 mei 2006 door svenie
NandroDavids Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Ik had eigenlijk verwacht dat iemand hier vandaag al gepost zou hebben, maar dan doe ik het maar... Gisteravond was de Finale van de Champions League tussen FC Barcelona en Arsenal. Hieronder een verslag van de wedstrijd. Eerste Helft: De wedstrijd was in het begin mooi om te zien, maar hier kwam na ongeveer een kwartier verandering na een grote fout van de Noorse scheidsrechter Hauge. Barça-spits Eto'o tikte de bal vlak voor Lehmann weg, waardoor de Arsenalkeeper genoodzaakt was hem neer te halen. De bal rolde door, en de Fransman Ludovic Giuly tikte hem binnen. In plaats van de voordeelregel toe te passen en de goal dus te laten tellen, besloot Hauge anders: Hij gaf Barcelona een vrije bal op de plaats waar Lehmann de overtreding op Eto'o maakte, en stuurde Lehmann van het veld met een rode kaart. Hierna was Arsenal genoodzaakt om verdedigender te spelen, wat de wedstrijd niet ten goede kwam. Toch kwamen de Londenaren op voorsprong na een goede kopbal van centrumverdediger Sol Campbell uit een vrije bal van Thierry Henry. Ook deze vrije bal was het gevolg van een fout van de arbitrage: De Ivoriaan Eboué maakte een schwalbe, maar Hauge zag een overtreding van Puyol (die er dus niet was...). Uit deze onterechte vrije bal kopte Campbell de bal naast de kansloze Victor Váldes. Barcelona moest gaan aanvallen, deed dat ook, maar creëerde weinig kansen. De enige grote kans was op slag van rust voor de Kameroenees Eto'o, die sterk wegdraaide van Campbell, maar zijn schot via invalkeeper Almunia op de paal zag belanden. Tweede Helft: Ook na rust ging Barcelona verder met aanvallen, maar de betere kansen waren voor Arsenal, en dan met name voor de Franse spits Thierry Henry. Maar zijn inzetten werden gekeerd door Barça-goalie Váldes. Na de invalbeurt van ex-Feyenoorder Henrik Larsson werd Barcelona gevaarlijker en kwam het dan ook op gelijke hoogte. Larsson gaf een subtiel passje op Eto'o, die koel in de korte hoek binnenschoot. Vijf minuten later zorgde Belletti voor de genadeklap, door na opnieuw een assist van Larsson, de 2 - 1 door de benen van Almunia te schieten. Arsenal was gebroken, en kreeg het niet meer voor elkaar om opnieuw te scoren. Zo mocht Carles Puyol na afloop de 'Cup met de grote oren' in ontvangst nemen uit handen van UEFA-voorzitter Lennart Johansson. Sportkenners: Alle Sportkenners hadden FC Barcelona als winnaar getipt, wat betekent dat alle inzenders 1 punt krijgen bijgeschreven.
Svenie Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 (bewerkt) Wow mijn eerste punt bij sportkenners. Ik moet zeggen Arsenal speelde een heel goede 1ste helft.Thiery Henry speelde in die helft een heel grote rol,vooral met de vrije trap die mooi binnengekopt word door Sol Cambel.In de tweede helft speelde Arsenal heel wat minder.Je zag gewoon aan Henry hoe moe de ploeg was.Na het inkomen van Larson vond ik dat Barca beter speelde.Een heel mooie goal van Eto'O na een afleginggpas van Larson. Maar ND volgens mij scoorde Belleti de 2de goal voor Barcelona. >>> Door NandroDavids: Je hebt helemaal gelijk, ik zal het gelijk veranderen... <<< @Ik heb het nog niet over Lehman gehad,ik vond de rode kaart voor hem terecht.Je zag hoe hij naast de bal ging en Eto'O expres meegraaide om een tegendoelpunt te vermeiden.Ik weet nog wel iemand die niet tevreden was met de uitsluiting van Lehman:Pires. Bewerkt: 18 mei 2006 door NandroDavids
DJ-TQM Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Hij had dat doelpunt goed moeten keuren en lehman laten staan, dan was de wedstrijd leuker geweest
.Syfes Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Het was goed gedaan van eto dankzij hem was het gelijk.Goed gedaan eto
Jon-asses Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Ik wou wel eens 11 tegen 11 zien! Door dat dom voorval is de wedstrijd eigenlijk verprutst. De scheidsrechter had denk ik al gefloten voor de goal werd gescoord, dus dan moest hij eigenlijk wel een rode kaart trekken. Ik vind het wel spijtig, had liever Arsenal zien winnen . Maar ja Barcelona is verdiend winnaar!
Pitbull Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Ik vond dat hij gewoon voordeel moest fluiten, dan was de wedstrijd spannender natuurlijk. Lehmann speelt ook natuurlijk als N 1 in de duitse eerste ploeg dus. Ik denk als hij Lehmann erin had laten staan dan was de wedstrijd heel anders verlopen. Aja BTW Mijn eerste punt in Sportkenners!!!!
SamShine Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Ik had persoonlijk (als scheidsrechter) Het doelpunt goedgekeurt en Lehman geel gegeven! Dat is denk ik een redelijkere beslissing waarmee je de wedstrijd laat leven. Maar vlak na het voorvan Eto'o - Lehhman was er nog een doodstrap van Eboúwe op (weet niet meer) vlak onder de lies! Had ook rood moeten zijn. Als hij die had gegeven was het 11-9 geweest, en als je dat als Barcelona zijnde niet kan winnnen...
RobertSA Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Ik snap het wel, als je scheids bent en je ziet dat er een overtreding gemaakt wordt dan fluit je denk ik -als je een tijdje in het vak zit- wel automatisch. Je kan wel zeggen ik doe het zus ik doe het zo....maar vanaf de bank/tribune is het makkelijker oordelen als dat je op 't veld staat en je snel beslissingen moet nemen.
Pitbull Geplaatst: 12 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 *Een bumpje* De uitslagen van de donderdag gespeelde heenwedstrijden in de 2e voorronde van de UEFA Cup voetbal: Apoel Nicosia (Cyp) - Trabzonspor (Tur) 1-1 CSKA Sofia (Bul) - Kula (Ser) 0-0 Roeselare - Achnas (Cyp) 2-1 Dinamo Boekarest (Roe) - Beitar Jeruzalem (Isr) 1-0 Partizan Belgrado (Ser) - Maribor (Slo) 2-1 Sarajevo (BHe) - Rapid Boekarest (Roe) 1-0 Bnei Yehuda (Isr) - Lokomotiv Sofia (Bul) 0-2 KF Tirana (Alb) - Kayserispor (Tur) 0-2 Artmedia Bratislava (Slk) - Dinamo Minsk (WRu) 2-1 Ried (Oos) - Sion (Zwi) 0-0 Fehervar (Hon) - Grasshoppers Zürich (Zwi) 1-1 Karvan Evlakh (Aze) - Slavia Praag (Tsj) 0-2 Tchernomorets Odessa (Oek) - Plock (Pol) 0-0 FC Bazel (Zwi) - FC Vaduz (Lie) 1-0 Zimbru Chisinau (Mol) - Zhaporizhya (Rus) 0-0 Mattersburg (Oos) - Wisla Cracovie (Pol) 1-1 Hertha Berlijn (Dui) - Ameri Tbilissi (Geo) 1-0 Rubin Kazan (Rus) - BATE Borisov (WRu) 3-0 Young Boys Berne (Zwi) - Marseille (Fra) 3-3 IK Start (Noo) - Drogheda (Ier) 1-0 Odense (Den) - Llanelli (Wal) 1-0 Randers (Den) - Kaunas (Lit) 3-1 Twente (Ned) - Levadia Tallinn (Est) 1-1 Ventspils (Let) - Newcastle (Eng) 0-1 Brann (Noo) - Atvidabergs (Zwe) 3-3 Molde (Noo) - Skonto Riga (Let) 0-0 Flora Tallinn (Est) - Brondby (Den) 0-0 Suduva (Lit) - Club Brugge 0-2 Gretna (Sch) - Derry City (Ier) 1-5 Hapoel Tel Aviv (Isr) - NK Domzale (Slo) 1-2 De uitslagen van de dinsdag en woensdag gespeelde heenwedstrijden in de 3e voorronde van de Champions League voetbal: Dinsdag: Austria Wenen (Oos) - Benfica Lissabon (Por) 1-1 Austria Wenen: Blanchard (36) Benfica Lissabon: Nuno Gomez (16) Dinamo Zagreb (Kro) - Arsenal (Eng) 0-3 Fabregas (63, 79), van Persie (64). Woensdag: Spartak Moskou (Rus) - Slovan Liberec (Tsj) 0-0 Shaktar Donetsk (Oek) - Legia Warschau (Pol) 1-0 Francelino (40, pen) Salzburg (Oos) - CF Valencia (Spa) 1-0 Salzburg: Pitak (73) Levski Sofia (Bul) - Chievo Verona (Ita) 2-0 Domovchiski ( 8 ), Bardon (86, pen) Hearts of Midlothian (Sch) - AEK Athene (Gri) 1-2 Hearts: Mikoliunas (62) AEK Athene: Kapetanos (89), Berra (90, own) CSKA Moskou (Rus) - Ruzomberok (Slk) 3-0 Olic (58, 65), Love (83) AC Milan (Ita) - Rode Ster Belgrado (Ser) 1-0 Inzaghi (22) Galatasaray (Tur) - Mlada Boleslav (Tsj) 5-2 Galatasaray: Ilic (7, pen), Turan (43, 60), Sukur (49), Sarioglu (90) Boleslav: Brezinsky (81), Kulic (82) Standard Luik (bel) - Steaua Boekarest (Rou) 2-2 Standard: Rapaic (17, 51) Steaua Boekarest: Paraschiv ( 8 ), Marin ( 78) FC Kopenhagen (Den) - Ajax Amsterdam (Ned) 1-2 Ajax: Huntelaar (38, 64) FC Kopenhagen: Hangeland (45) Hamburg (Dui) - Osasuna (Spa) 0-0 Dynamo Kiev (Oek) - Fenerbahçe Istanboel (Tur) 2-1 Dynamo Kiev: Rincon (1, 67), Yussuf (83) Fenerbahçe: Aurelio (48) Liverpool (Ang) - Maccabi Haïfa (Isr) 2-1 Liverpool: Bellamy (33), Gonzalez (88) Haïfa: Bokoli (29) Lille (Fra) - Rabotnicki (Mac) 3-0 Jovanovski (60, csc), Fauvergue (71), Bastos (80, pen)
Wrieh Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ajax heeft net met 0-2 verloren waardoor ze neit meedoen aan de champions leuge 0-1 was verdient 0-2 was eigen doelpunt van thomas vermaelen
Pitbull Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 Nu hebben de deelnemende ploegen de voorrondes van de CL afgemaakt en nu zijn alle bokalen bekend: Alle uitslagen en doelpunten derde voorronde Champions League: DINSDAG: Osasuna (Spa) - Hamburg (Dui) 1-1 (0-0) Doelpunten: Osasuna: Cuellar (6.); Hamburg: De Jong (74.) Rode Ster Belgrado (Ser) - AC Milaan (Ita) 1-2 (0-1) Doelpunten: Milaan: Inzaghi (29.), Seedorf (79.); Rode Ster Belgrado: Djokic (80.) Maccabi Haifa (Isr) - Liverpool (Eng) 1-1 (1-2) Doelpunten: Maccabi: Colautti (63.); Liverpool: Crouch (54.) Benfica Lissabon (Por) - Austria Wenen (Oos) 3-0 (1-1) Doelpunten: Rui Costa (21.), Nuno Gomes (45+3.), Petit (57.) Valencia (Spa) - Red Bull Salzburg (Oos) 3-0 (0-1) Doelpunten: Morientes (13.), Villa (33.), Silva (90+3.) WOENSDAG: Spartak Moskou (Rus) - Slovan Liberec (Sln) 2-1 (0-0) Doelpunten: Spartak: Mozart (23.), Pavlyuchenko (78.); Liberec: Hodur (72. pen) Rode kaart: Zapotocny (57.) (Liberec) Steaua Boekarest (Roe) - Standard Luik (Bel) 2-1 (2-2) Doelpunten: Steaua : Badea (35. en 51.); Standard: Jovanovic (3.) Rode kaart: Sa Pinto (81. 2x geel) Mlada Boleslav (Tsj) - Galatasaray Istanboel (Tur) (1-1) 2-5 Doelpunten: Boleslav: Palat (88); Galatasary: Hasan Sas (72) Rabotniki Skopje (Mac) - Rijsel (Fra) (0-1) 0-3 Doelpunt: Audel (20.) Rode kaart: Jovanovski (76.) (Skopje) Fenerbahce Istanboel (Tur) - Dynamo Kiev (Oek) 2-2 (1-3) Doelpunten: Fenerbahce: Appiah (35.), Kerim (57.); Kiev: Shatskikh (5. en 41.) MFK Ruzomberok (Slk) - CSKA Moskou (Rus) 0-2 (0-3) Doelpunten: Ruzomberok: Carvalho (5.), Love (32.) Legia Warschau (Pol) - Shakhtar Donetsk (Oek) 2-3 0-1 Doelpunten: Legia: Wlodarczyk (17. en 88.); Shaktar: Marica (25. en 45.), Fernandinho (27.) Ajax Amsterdam (Ned) - FC Kopenhagen (Den) 0-2 2-1 Doelpunten: Silberbauer (59.) en Vermaelen (77. own-goal) AEK Athene (Gri) - Heart of Midlothian (Sch) 3-0 2-1 Doelpunten: Cesar (79. pen. en 86.), Liberopoulos (82.) en Rode kaarten: Brellier (30.) en McCann (63.), allebei Hearts Chievo Verona (Ita) - Lewski Sofia (Bul) 2-2 0-2 Doelpunten: Levski: D. Telkiyski (36.) en Bardon (47.); Chievo: Amauri (49. en 82.) Rode kaart: Lanna (83.) FC Arsenal (Eng) - Dinamo Zagreb (Kro) 3-0 Doelpunten: Arsenal: Ljungberg (77.) en Flamini (90.); Zagreb: Silva (12.) overzicht van alle bokalen waarin vandaag(denk ik) de groepen geloot worden: Bokaal 1: AC Milaan (Ita) 129.020 FC Barcelona (Spa) 127.006 Real Madrid (Spa) 120.006 Inter Milaan (Ita) 112.020 Liverpool (Eng) 105.950 Arsenal (Eng) 101.950 Manchester United (Eng) 100.950 Valencia (Spa) 95.006 Bokaal 2: Lyon (Fra) 89.757 FC Porto (Por) 87.533 PSV Eindhoven (Ned) 81.640 Bayern München (Dui) 80.960 Chelsea (Eng) 79.950 AS Roma (Ita) 76.020 Celtic Glasgow (Sch) 60.023 Rijsel (Fra) 54.757 Bokaal 3: Sporting Lissabon (Por) 54.533 Benfica (Por) 51.533 Bordeaux (Fra) 47.757 Steaua Boekarest (Roe) 46.381 Werder Bremen (Dui) 43.960 Olympiakos Piraeus (Gri) 43.587 CSKA Moskou (Rus) 42.504 AEK Athene (Gri) 39.587 Bokaal 4: Anderlecht (Bel) 38.981 Dynamo Kiev (Oek) 36.777 Levski Sofia (Bul) 35.016 Shakhtar Donetsk (Oek) 33.777 Galatasaray (Tur) 33.634 Hamburg (Dui) 30.960 Spartak Moskou (Rus) 21.504 FC Kopenhagen (Den) 16.593 De 32 clubs werden op basis van hun UEFA-coëfficiënt over vier bokalen verdeeld. De acht groepen van de eerste ronde zullen elk één team uit de eerste (1e tot 8e van de 32 geplaatsen op de UEFA-ranking), één uit de tweede (9e-16e), één uit de derde (17e-24e) en één uit de vierde bokaal (25e-32e) bevatten. In de eerste ronde kunnen twee clubs uit eenzelfde land niet in dezelfde groep uitkomen.
RobertSA Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 Ajax ligt eruit. Slecht voor het Nederlandse voetbal! Maar eindelijk is een x geen lucky ajax!!
Recommended Posts