Preddy Geplaatst: 7 december 2006 Rapport Geplaatst: 7 december 2006 Straf Feyenoord valt mee De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft Feyenoord donderdag naar aanleiding van de supportersrellen in Nancy een voorwaardelijke straf van twee Europese thuisduels zonder publiek opgelegd, met een proeftijd van drie jaar. Daarnaast moet de Rotterdamse club een boete van 200.000 Zwitserse francs (ongeveer 125.000 euro) betalen. Tevens moet Feyenoord contact opnemen met de Franse club Nancy over de schade die de aanhang heeft aangericht in het stadion van de Fransen. Feyenoord moet die vergoeden. Commercieel directeur Chris Woerts verklaarde dat Feyenoord niet tegen de straf in beroep gaat. Hij verwees verder naar de persconferentie van de club later op donderdag. bron Waar velen dachten aan enkele jaren uitsluiting voor de UEFA, is het een geldstraf geworden. Komen ze goed mee weg, alleen nu hopen dat die voetbalwet er snel doorheen wordt gedrukt, zodat het zich niet snel weer kan herhalen.
demontventoux Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Gisterenavond werden de laatste matchen afgewerkt in Groep F. Espanyol won z'n 4rde wedstrijd op rij, door thuis met een zuinige 1-0 te winnen van Austria Wenen. Met een mooie 12/12 werd Espanyol dan ook groepswinnaar. De andere clash ging tussen het Belgische Zulte-Waregem (dat al zeker was van kwalificatie) en het Nederlandse Ajax. In een vol stadion te Gent zagen de Amsterdammers Huntelaar na 3minuten de bal al voorbij Merlier tikken. Een betere start kon Ajax zich niet voorstellen. Toen Zulte met Tim Mathijssen kwam opzetten werd deze foutief neergehaald in de 16, maar de scheids floot niet. Huntelaar kwam vlak voor rust nog dichtbij de 0-2 maar zijn stiftballetje strandde op de lat. Na de rust overklasste Ajax en op het uur tiktte Huntelaar z'n tweede binnen na een zeer knappe 1-2 met Perez. Op ongeveer 10 minuten van het eind schoot Heitinga met een fantastische trap in de winkelhaak alle hoop van Zulte weg. 0-3 was de eindstand. Zeker verdiend voor Ajax. Had de situatie er anders kunnen uitzien bij 1-1 (als de strafschop gefloten was en benut)? tja....dat is nou eenmaal voetbal In de groepsstand springt Ajax over Zulte naar de 2de plaats. Zulte gaat als 3rde ook nog mee naar de 1/16de finales. BRON: demontventoux
Preddy Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 (bewerkt) Ik betwijfel of het wel een strafschop was. Natuurlijk steekt Urby (?) een been uit, maar meneer gaat wel makkelijk liggen, volgens mij zou het minder moeite hebben gekost om gewoon achter de bal aan te rennen. Wat dat betreft vind ik het wel ok dat scheidsrechters soms niet voor zulke bijna-schwalbes fluiten. Bewerkt: 14 december 2006 door Preddy
M4X Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 (bewerkt) Het was geen 100% penalty, maar scheidsrechters als Ivanov (A.k.a. Mr.gele kaarten) zou hier zeker een penalty voor geven. Deze scheidsrechter liet wel meer dingen doorgaan, dus het had een penalty kunnen zijn maar het was geen 100% penalty. Het had niet veel uitgemaakt, want ik denk als Ajax kennende dat Ajax er nog meer voor zou gaan bij een 1-1 stand, en dan had het zomaar 1-5 kunnen zijn als Zulte Waregem niet oppaste. Waar ik me echt aan irriteerde was de commentator (in Nederland op RTL). Hij vond het steeds maar ''lucky'' dat Ajax die eerste goal maakte en geen penalty tegen kreeg. Maar ik vind het eerder dat er goed gefloten is wat je van een scheidsrechter mag verwachten, want nam Huntelaar deel aan het spel tijdens die pass waar hij buitenspel stond? Nee. Dus zou deze goal afgekeurd kunnen worden? Nee. En over die penalty gesproken, je kan van geluk spreken, maar het was gewoon geen 100% penalty situatie. Dus Ajax had geen geluk, maar gewoon goed gevoetbalt. Bewerkt: 14 december 2006 door M4X
demontventoux Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Duidelijk een rasechte Ajaxieter Ik volg je in enkele dingen. Die eerste goal vond ik zeker en vast terecht, geen buitenspel van Huntelaar, dus 0-1. Maar die tackle was toch echt wel een penalty hoor; Hij grijpt duidelijk de benen en niets van de bal, want dize was al ietje verder. Dus dat vond ik wel een zuivere penalty. Zulte kreeg dan in de 63' rood (2x geel van...(naam kwijt)). Dat vond ik dan wel goed gefloten, want dat was ook wel een aanslag. Zulte had zelfs misschien nogeens rood kunnen krijgen, dus daar fluit de scheids wel in hun voordeel. Samengevat: Goede wedstrijd, verdiende overwinning voor Ajax (ondanks dat ik Belg ben zeg ik dit )en de scheids floot een degelijke match. Enkele foutjes, maar dat doet bijna elke scheids wel...
Gtaboy107 Geplaatst: 19 januari 2007 Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 Feyenoord geschorst door UEFA NYON - De beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) heeft Feyenoord voor de rest van het seizoen geschorst in het UEFA-bekertoernooi. De Rotterdamse club is gestraft voor de hevige supportersrellen op 30 november in Nancy. Feyenoord dient ook een boete van 60.000 euro te betalen. Bron:www.nu.nl Hoger beroep is volgens mij nog niet ingediend...
RobertSA Geplaatst: 19 januari 2007 Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 Dat is heel erg voor Feyenoord, en het nederlands voetbal.
SamShine Geplaatst: 21 februari 2007 Rapport Geplaatst: 21 februari 2007 Gisterenavond moest PSV aan de bak tegen Arsenal, die overigens niet konden beschikken over Robin van Persie. Ik vond dat de wedstrijd redelijk rustig verliep. Geen grote opstootjes en als iemand een blessure had werd de bal netjes over de zijlijn geschoten. Een prachtige goal van Mendez, al had ik liever wat meer doelpunten gezien. Anyway, hier een verslag van de NOS, ook hier te vinden; ----- PSV boekt knappe zege op Arsenal PSV heeft nog volop kans om door te dringen tot de volgende ronde van de Champions League. De Brabanders wonnen in de achtste finales de thuiswedstrijd tegen Arsenal met 1-0. PSV, dat met Tardelli op de plaats van de geblesseerde Farfán begon, werd in de eerste helft onder druk gezet. Arsenal zocht voortdurend de aanval, al wist het slechts zelden een bres te slaan in de Eindhovense verdediging. Bij de grootste kans voor rust redde Gomes bovendien uitstekend op een inzet van Rosicky. PSV kwam er bij vlagen uit, maar kon de Engelse defensie niet in verlegenheid brengen. Verder dan afstandsschoten van Méndez, Cocu en Culina kwam het niet. .. Pegel Méndez bezorgt PSV de zege ... De thuisploeg leek na rust een stuk gretiger en koos meer voor de aanval. Dat leverde al snel een kans op voor Koné, maar de Ivoriaan schoot gehaast voorlangs. Na een kwartier was het toch raak toen Méndez de bal vanaf ruim 25 meter langs Lehmann knalde. De Londenaren gingen daarna wanhopig op zoek naar de gelijkmaker, maar speelden te slordig om het PSV echt lastig te maken. Bovendien was Gomes weer eens in grootse vorm. Zo redde hij prachtig op schoten van Fábregas en Baptista. "Dit is het maximale", blikte PSV-coach Koeman terug."En op basis van de tweede helft is dit niet eens onverdiend. We vonden toen steeds beter de vrije man." ----- De pers heeft niet vaak gelijk, maar deze keer wel! Het enige probleem is dat ik nu wéér minder punten voor Sportkenners heb!
Preddy Geplaatst: 21 februari 2007 Rapport Geplaatst: 21 februari 2007 Was een lekker potje voetbal gister, heb me geheel niet verveeld tijdens de wedstrijd. Toch moet ik zeggen dat Arsenal me tegen viel, ze creëerden haast geen kansen en waren eigenlijk maar twee keer echt gevaarlijk. Goed gespeeld door PSV dus en ik ben het wel eens dat het verdiend gewonnen was. Heb me trouwens wat zitten ergeren bij PSV aan dat moeilijk doen rond het strafschop gebied van de tegenstander. Hele tijd de moeilijke keuzes maken waardoor je weer terug moet rennen naar je eigen strafschop. Onder andere Colina heeft daar zo'n handje van, even een hakje proberen maar die mislukt dan hopeloos etc.
demontventoux Geplaatst: 21 februari 2007 Rapport Geplaatst: 21 februari 2007 Het waren inderdaad leuke matchen. PSV verdiend en knap gewonnen. Ik had toch wel veel meer verwacht van Arsenal. Real Madrid - Bayern München was de clash van de avond en daarin werd het 3 - 2 Nadat Madrid op voorsprong kwam via Raoul maakte Lucio terug gelijk. In de tweede helft viel de tweede treffer van Raul en later scoorde ook nog van Nistelrooy. Gelukkig voor Bayern maakte Van Bommel de 3 - 2 aansluitingstreffer, zodat Bayern toch nog een goede uitgangspositie wist te versieren om binnen 2 weken in het eigen stadion aan te treden. ANDERE MATCHEN: Lille - Manchester United 0 - 1 Celtic Glasgow - AC Milan 0 - 0
RobertSA Geplaatst: 21 februari 2007 Rapport Geplaatst: 21 februari 2007 Gisterenavond moest PSV aan de bak tegen Arsenal, die overigens niet konden beschikken over Robin van Persie. Ik vond dat de wedstrijd redelijk rustig verliep. Geen grote opstootjes en als iemand een blessure had werd de bal netjes over de zijlijn geschoten. Een prachtige goal van Mendez, al had ik liever wat meer doelpunten gezien. Anyway, hier een verslag van de NOS, ook hier te vinden;----- PSV boekt knappe zege op Arsenal PSV heeft nog volop kans om door te dringen tot de volgende ronde van de Champions League. De Brabanders wonnen in de achtste finales de thuiswedstrijd tegen Arsenal met 1-0. PSV, dat met Tardelli op de plaats van de geblesseerde Farfán begon, werd in de eerste helft onder druk gezet. Arsenal zocht voortdurend de aanval, al wist het slechts zelden een bres te slaan in de Eindhovense verdediging. Bij de grootste kans voor rust redde Gomes bovendien uitstekend op een inzet van Rosicky. PSV kwam er bij vlagen uit, maar kon de Engelse defensie niet in verlegenheid brengen. Verder dan afstandsschoten van Méndez, Cocu en Culina kwam het niet. .. Pegel Méndez bezorgt PSV de zege ... De thuisploeg leek na rust een stuk gretiger en koos meer voor de aanval. Dat leverde al snel een kans op voor Koné, maar de Ivoriaan schoot gehaast voorlangs. Na een kwartier was het toch raak toen Méndez de bal vanaf ruim 25 meter langs Lehmann knalde. De Londenaren gingen daarna wanhopig op zoek naar de gelijkmaker, maar speelden te slordig om het PSV echt lastig te maken. Bovendien was Gomes weer eens in grootse vorm. Zo redde hij prachtig op schoten van Fábregas en Baptista. "Dit is het maximale", blikte PSV-coach Koeman terug."En op basis van de tweede helft is dit niet eens onverdiend. We vonden toen steeds beter de vrije man." ----- De pers heeft niet vaak gelijk, maar deze keer wel! Het enige probleem is dat ik nu wéér minder punten voor Sportkenners heb! Ik was erbij het was geweldig, was m'n geld zeker waard... Sfeer was geweldig, en nog gewonnen ook. Van te voren had ik getekend voor 0-0, maar ze hebben gewoon gewonnen. En dat zonder dragende spelers als Affelay en Farfán.
commando Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 FC Liverpool - FC Barcalona 2 - 1 Barca was slap, en liverpool maakte daar gebruik van met de 2-1 overwinning. Toch wel een leuke wedstrijd.
Dikbuik Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 PSV 1-0 Arsenal. Heerlijke afsluiting van het carnaval PSV ga zo door, en de kampioensschaal van de erediviesie hebben we al bijna
Tunix Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 Chelsea speelde gisteren gelijk tegen FC Porto in het Estadio do Dragao. De uitslag werd 1-1. José Mourinho was tevreden, maar ik vond dat Chelsea niet goed speelde. Ze hebben veel meer in huis. Hopelijk gaat het over twee weken beter.
demontventoux Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 (bewerkt) Voor België zit het Europese avontuur er nu helemaal op. Ze hadden met Zulte-Waregem nog slechts 1 ploeg die Europees overwinterde maar ook zij zijn er nu uitgespeeld. Nadat het vorige week in Zulte al 1 - 3 werd voor Newcastle, moesten ze gisteren minstens 0 - 2 maken. Jammer genoeg werd het 1 - 0 voor Newcastle en is zo Zulte er dus uitgespeeld. Maar we kunnen Zultre niets verwijten, want ze hebben een fantastische Europses campagne achter de rug. Met zeges tegen - toch wel toppers - Lokomtoiv Moskou en Sparta Praag lieten ze zien dat ze verdiend in de UEFA-beker zaten. Er zaten ook nog 3 Nederlandse ploegen in de UEFA: AZ, Ajax en Feyenoord. Feyenoord was geschorst en wist dus al vanop voorand dat zij uitgeschakeld waren. Ook Ajax is eruit gekegeld nadat het thuis niet verder kwam dan 3 - 1 tegen topper Werder Bremen. In Bremen verloor Ajax met 3 - 0. AZ mag nu de Nederlandse kleuren verdedigen in de 1/8ste finales van de UEFA nadat het zeer nipt voorbij Fenerbahçe geraakte. Bij Fenerbahçe werd het 3 - 3 en kon AZ dus proberen om een 0 - 0 te houden. Maar nadat Fenerbahçe op een 0 - 2 voorsprong kwam zag het er plots zeer slecht uit voor de Nederlanders. De Rode Duivel Maarten Martens maakte in de 64ste minuut de aansluitingstreffer. AZ had nu nog een 25'tal minuten om nog 1x te scoren en zich zo toch nog te plaatsen. In de 85ste minuut stond nog steeds diezelfde 1 - 2 op het bord en de hoop viel stilaan weg. Maar dat was buiten Opdam gerekend, die er in de 86ste minuut de 2 - 2 inschoot en zo AZ naar de volgende ronde bracht. Bewerkt: 23 februari 2007 door demontventoux
Recommended Posts