Jump to content

Champions League & Europa League

Recommended Posts

Geplaatst:
Echt fanastisch dat Nederland met maar liefst 5 clubs in de Uefa Cup speelt, is dit een record?

Jup inderdaad, of het een record is weet ik niet maar het is allesinds een mooi cijfer. Ook België heeft eindelijk nogeens 2 clubs in de groepsfase van de UEFA-beker.

Standard had de moeilijkste opdracht met Everton, maar door ginds 2 - 2 te spelen en thuis 2 - 1 te winnen mochten ze door.

Club Brugge haalde het van de Young Boys uit Bern, Ginder werd het ook 2 - 2 en thuis haalde Club het makkelijk met 2 - 0.

Super! Benieuwd naar de loting.

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NandroDavids

145

• TekaLoca

136

• MegaPilot

124

• Dutchy3010

84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Van nos.nl

Groep A

Schalke 04

Paris St. Germain

Manchester City

Racing Santander

FC Twente

Groep B

Benfica

Olympiakos Piraeus

Galatasaray

Hertha BSC

Metalist Charkov

Groep C

Sevilla

VfB Stuttgart

Sampdoria

Partizan Belgrado

Standard Luik

Groep D

Tottenham Hotspur

Spartak Moskou

Udinese

Dinamo Zagreb

NEC

Groep E

AC Milan

sc Heerenveen

Braga

Portsmouth

VfL Wolfsburg

Groep F

Hamburger SV

Ajax

Slavia Praag

Aston Villa

Zilina

Groep G

Valencia

Club Brugge

Rosenborg

FC Kopenhagen

St Etienne

Groep H

CSKA Moskou

Deportivo La Coruña

Feyenoord

Nancy

Lech Poznan

Tja wat kan je zeggen... Lastig. Heerenveen en Brugge misschien wel een redelijke kans om door te gaan, maar de rest zal het wel erg moeilijk gaan krijgen. Desalniettemin, leuke wedstrijden op het programma, mogelijkheden tot revanche en ik zie uit naar Heerenveen - AC Milan.

Geplaatst:
Groep A

Schalke 04

Paris St. Germain

Manchester City

Racing Santander

FC Twente

Twente geef ik hier eigenlijks weinig kans, maar wat ze hebben gedaan tegen rennes zit er een 3e of 2e plaats nog in

Schalke en MC geef ik de grootste kans

Groep B

Benfica

Olympiakos Piraeus

Galatasaray

Hertha BSC

Metalist Charkov

Olympiakos en Benfica gok ik :puh:

Groep C

Sevilla

VfB Stuttgart

Sampdoria

Partizan Belgrado

Standard Luik

Weet niet veel over Standard maar ik denk niet dat ze doorgaan, Stuttgart en Sevilla denk ik dan ook

Groep D

Tottenham Hotspur

Spartak Moskou

Udinese

Dinamo Zagreb

NEC

NEC heeft totaal geen kans, Tottenham en Spartak denk ik :bier:

Groep E

AC Milan

sc Heerenveen

Braga

Portsmouth

VfL Wolfsburg

Ac milaan natuurlijk de absolute nummer 1, en Heereveen misschien 2e

Groep F

Hamburger SV

Ajax

Slavia Praag

Aston Villa

Zilina

Bij groep F gok ik op HSV en Aston, ajax met veel nieuwe spelers, nieuwe coach ik geef ze niet veel kans

Groep G

Valencia

Club Brugge

Rosenborg

FC Kopenhagen

St Etienne

Valencia en St. Etienne denk ik :{

Groep H

CSKA Moskou

Deportivo La Coruña

Feyenoord

Nancy

Lech Poznan

Feyenoord en Nancy :7 ik denk CSKA Moskou en Deportivo, feyenoord misschien als 1 van die clubs het slecht doet

Geplaatst:
-

Van elke poule gaan er drie clubs door hoor, en niet twee. Deze komen dan samen met de nummers 3 van elke poule uit de Champions League bij de laatste 32, in de knock out fase ;)

Leuke lotingen, vrijwel allemaal moeilijke poules. Van de Nederlandse clubs hebben Feyenoord, NEC en Heereveen de makkelijkste loting, en Twente en Ajax hebben het wat zwaarder getroffen vind ik. Moeilijk om te zeggen wie er doorgaan, aangezien de huidige vorm van veel Nederlandse clubs (hopelijk) beter wordt in de loop van het seizoen. Zelf kijk ik het meeste uit naar HSV - Ajax, Heereveen - AC Milan en natuurlijk Ajax - Slavia Praag, wellicht dan toch revenge :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind het wel ironisch dat Feyenoord nu opnieuw tegen AS Nancy moet spelen. De rellen bij de vorige ontmoeting herinnert iedereen zich denk ik nog wel... :clown:

Maar goed, Ajax heeft een vrij sterke poule, vooral Aston Villa en HSV zijn lastige tegenstanders. Ik vrees dat geen van onze vaderlandse clubs de volgende ronde zullen halen, al gun ik het ze uiteraard wel.

Bewerkt: door Silverbyte
Geplaatst:
-

Van elke poule gaan er drie clubs door hoor, en niet twee. Deze komen dan samen met de nummers 3 van elke poule uit de Champions League bij de laatste 32, in de knock out fase ;)

excuses, domheid :bonk:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren werd er enorm veel gescoord in de CL, maar liefst 36!! goals in 8 matchen.

De topper gisteren ging tussen Juve en Real, Juve haalde het met 2 - 1.

Topper qua goals werd Villareal-Aalborg: 6 - 3

Ook vanavond staan er weer 8 matchen op het programma met als toppers:

Chelsea - AS Roma

PSV - Marseille

Atletico Madrid - Liverpool

Duimen voor PSV dus, dat hebben ze nodig, als het al niet te laat is :D

Geplaatst:
Gisteren werd er enorm veel gescoord in de CL, maar liefst 36!! goals in 8 matchen.

De topper gisteren ging tussen Juve en Real, Juve haalde het met 2 - 1.

Topper qua goals werd Villareal-Aalborg: 6 - 3

Ook vanavond staan er weer 8 matchen op het programma met als toppers:

Chelsea - AS Roma

PSV - Marseille

Atletico Madrid - Liverpool

Duimen voor PSV dus, dat hebben ze nodig, als het al niet te laat is :D

PSV heeft dus gewonnen, liverpool gelijk en chelsea gewonnen toch?
Geplaatst:

Vanavond Uefa Cup. Welke wedstrijden worden er eigelijk uitgezonden?? Nancy-Feyenoord (tijd voor revanche) en Heerenveen-AC Milan worden zeker topwestrijden.

Geplaatst:

Ik heb ajax gekeken op een live stream omdat rtl een kakkerlakke zender is geworden..

• 2 weken later...
Geplaatst:

't Nederlandse voetbal is vrij kansloos als je 't dit seizoen vergelijkt met de rest van Europa: PSV gaat kansloos uit de Champions League, Feyenoord en SC Heerenveen fungeren als schietschijf voor de tegenstanders, NEC doet 't voor hun doen gewoon goed en Ajax en FC Twente mogen blij zijn als ze met moeite doorgaan naar de volgende ronde. Maar dan zal 't in die volgende ronde wel gauw afgelopen zijn...

Feyenoord was gewoonweg weer kansloos; Dan kan Verbeek nog zo vaak zeggen dat 'ie een goede wedstrijd heeft gezien die perspectieven biedt, maar als je dan weer naar die verschrikkelijke fouten van Van Bronckhorst en Hofland kijkt gister, weet 'ie zelf ook wel beter. Elke week is 't 'tzelfde verhaal, ook in de competitie: Feyenoord voetbalt bij vlagen prima, maar achterin worden zulke grote fouten gemaakt, dat valt nooit te compenseren met dat beetje goede voetbal per wedstrijd. Bovendien staat voorin ook helemaal geen scorend vermogen. Met alle respect hoor, maar Mols en Tomasson zijn absoluut afgeschreven naar mijn mening. Makaay zal er vast wel weer 10 tot 15 inleggen in de competitie, maar da's niet genoeg om echt mee te doen in de competitie. Ik zie Feyenoord nog wel in 't rechterrijtje eindigen dit jaar.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Arsenal heeft met 1-0 gewonnen van Dynamo Kiev, en heeft zich daarmee weten te plaatsen voor

de volgende ronde van de Champions League. :dans:

Ik moet er wel bij zeggen dat ze soms een aantal slordige foutjes maakten, en dan doel ik met name op de blunder van Gallas waarbij Almunia van geluk mocht spreken dat de bal op de paal belandde. Bendtner bleek opnieuw een goede wissel te zijn, en knalde een paar minuten voor tijd de bal nog in het net. Wat ik wel jammer vond is dat hij demonstratief z'n shirt uittrok, wat dus een gele kaart betekent.

Arsenal maakt al weinig kans meer op de eerste plaats in de competitie, dus is het hopen dat

ze het ver schoppen in de Champions League. :)

Geplaatst:

In de wedstrijd van Arsenal - Dynamo Kief was echt heel erg veel balverlies, zeer triest op dit niveau.. Wat wel een geluk was voor Dynamo dat de bal van Ramsey hoog over vloog na het foutje van de centrale verdediger, dit had fataal kunnen zijn, maar eveneens had Dynamo ook kansen waar Arsenal op achterstand kon brengen. Het comentaar was echt grappig, de commentator zat alleen maar spelers af te kraken van die speler raakt de bal toch weer kwijt, oh toch niet hij heeft een volledige paas aan gegeven.

Geplaatst:

Gisteren (Bij de wedstrijd Atletico Madrid - PSV dus :clown: ) rolde het op een gegeven moment al bijna van m'n tong, maar Frank Snoeks zei het zelf ook al: 'Dit heeft een hoog Monty Python gehalte', en gelijk had 'ie.

Ik moest moeite doen niet in lachen uit te barsten toen je de spelers van beide ploegen op een rij zag staan, de Champions League hymne begon te spelen, en je tegen een volledig lege tribune aan keek. :7

Sommige spelers stonden ook een beetje te gniffelen, want het is natuurlijk best wel komisch. Goed om te zien dat er nog humor in het voetbal is. :)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...