Jump to content

Champions League & Europa League

Recommended Posts

Geplaatst:

Vanmiddag kaartjes voor Ajax - Fiorentina gehaald. Hopen dat het wat wordt. Wat verwachten jullie?

Ik denk dat Ajax in Firenze gaat verliezen met 1 - 0. En dan in de return wordt het moeilijk in Amsterdam. In iedergeval heeft Ajax een sterk thuisvoordeel dus wie weet. Ik ben optimistischen voorspel 1 - 0 en dan Ajax na penalty's.

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NandroDavids

145

• TekaLoca

136

• MegaPilot

124

• Dutchy3010

84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Vanmiddag kaartjes voor Ajax - Fiorentina gehaald. Hopen dat het wat wordt. Wat verwachten jullie?

Ik denk dat Ajax in Firenze gaat verliezen met 1 - 0. En dan in de return wordt het moeilijk in Amsterdam. In iedergeval heeft Ajax een sterk thuisvoordeel dus wie weet. Ik ben optimistischen voorspel 1 - 0 en dan Ajax na penalty's.

Ik denk dat Ajax uit met 3-1 verliest, en thuis 1-1 gelijk gaat spelen.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ajax wint in Florence

Florence, 19 feb 2009

Ajax heeft de Europese uitwedstrijd tegen Fiorentina met 0-1 gewonnen. Kennedy opende na een uur de score met een fantastisch schot onderkant lat. Aan die score veranderde niets. Lees hier de opstellingen van beide ploegen en de hoogtepunten.

90+3. Fernandez fluit af. Ajax wint met 0-1!

90+1. Lindgren kopt in verdedigende positie in handen van zijn eigen keeper, die wordt aangevallen door Gilardino.

90. Er komen drie minuten extra tijd bij.

88. Goed werk van Anita levert Ajax opnieuw een vrije trap op een meter of 25 van het doel. Emanuelson passt goed op Suarez die in kansrijke positie net naast schiet.

84. Vrije trap Suarez. De bal gaat laag door de muur, maar Frey keert hem met de voeten.

83. Leonardo gaat er alleen vandoor maar de Italianen weerhouden hem met fysiek van een doortocht. Ajax krijgt wel een vrije trap.

78. Kuzmanovic mist een grote kans.

77. WISSEL AJAX. Schilder maakt plaats voor Evander Sno. Emanuelson gaat naar linksback.

74. Gilardino krijgt een uitgelezen kans op de gelijkmaker, maar krijgt de bal in kansrijke positie, gelukkig voor Ajax, niet onder controle.

73. Kuzmanovic krijgt de bal ondanks de aanwezigheid van Schilder toch voor. Daar vangt Stekelenburg simpel.

71. Schilder ontsnapt aan zijn tweede gele kaart als hij aan het shirt trekt van zijn opponent.

66. Gilardino gaat hard door op Stekelenburg, maar krijgt geen geel. De aanvoerder van Ajax kan gelukkig verder.

64. Mutu schiet de bal uit de vrije trap in de muur.

63. GELE KAART AJAX. Vermaelen krijgt geel na een handsbal.

60. GOAL AJAX!! Kennedy schiet prachtig onderkant lat binnen nadat hij de bal van Emanuelson kreeg die uitstekend het overzicht hield.

57. WISSEL AJAX. Leonardo vervangt Sulejmani.

57. DUBBELE WISSEL FIORENTINA. Jovetic komt in het veld voor Semioli en Kuzmanovic voor Gobbi.

54. Stekelenburg tikt de bal stijlvol uit zijn doel en de corner van Fiorentina die volgt, is niet gevaarlijk.

52. Blessure bij Gregory van der Wiel. Hij heeft een bloedneus nadat een elleboog van Mutu in zijn gezicht belandde. De verdediger moet buiten de lijnen behandeld worden en Ajax speelt even met tien man.

50. Schot van Mutu wordt geblokt ten koste van een corner.

46. Beide teams zijn ongewijzigd uit de kleedkamer gekomen.

Rust

45. Fiorentina krijgt een vrije trap halverwege de Ajax-helft. Stekelenburg redt goed op een kopbal van Gamberini.

45. GELE KAART AJAX. Schilder krijgt geel.

44. GELE KAART AJAX en FIORENTINA. Suarez en Gamberini verdwijnen na een opstootje in het boekje van Muniz Fernandez.

43. Gobbi schiet in het strafschopgebied van Ajax de bal op doel. Stekelenburg redt eenvoudig.

39. Vermaelen laat de bal lopen waardoor Gilardino in kansrijke positie komt. Hij schiet voorlangs.

39. Met een verrassend schot haalt Suarez uit. Doelman Frey keert de bal knap met zijn handen.

38. Gilardino haalt uit vanaf de linkerkant. De spits schiet naast.

35. Corner voor Ajax. Kennedy schiet regelrecht in handen van de Franse keeper Frey.

31. De eerste corner voor Fiorentina is een feit als Vermaelen met een sliding de bal wegwerkt. Ajax neemt snel over, maar Suarez kan

niet doorzetten op de helft van Fiorentina.

28. Stekelenburg redt een inzet van Mutu.

23. De eerste corner is voor Ajax. Kennedy zet de bal voor, maar Fiorentina werkt weg.

21. Suarez verricht goed werk. Fiorentina kan hem alleen met overtredingen afstoppen. Nu een vrije trap op ruim 20 meter van het doel. Suarez schiet deze zelf over.

17. Vermaelen kan de steekpass op Montolivo net niet onderscheppen waardoor Montolivo alleen op doel afgaat. Stekelenburg drong hem naar de zijkant en Montolivo schoot over.

6. Mutu passeert Stekelenburg maar zijn goal wordt afgevlagd wegens buitenspel.

4. Kennedy neemt de vrije trap, maar de bal gaat over iedereen heen over de achterlijn.

3. Ajax krijgt een vrije trap op de rand van het strafschopgebied van Fiorentina.

3. Eerste doelpoging komt van Fiorentina. Adrian Mutu schiet in handen van Stekelenburg.

1. Ajax trapt af in Florence.

Fiorentina - Ajax staat onder leiding van de Spanjaard Muniz Fernandez.

Opstelling Fiorentina: Frey, Zauri, Gamberini, Dainelli, Pasqual, Gobbi, Felipe, Montolivo, Semioli, Gilardino, Mutu.

Wissels: Storari, Kroldrup, Vargas, Donadel, Kuzmanovic, Almiron, Jovetic.

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Schilder; Lindgren, Emanuelson, Anita; Kennedy, Suarez, Sulejmani.

Wissels: Vermeer, Alderweireld, Sno, Martina, Silva, Leonardo, Sarpong.

En ze flikken het weer goed gedaan door ajax _O_ _O_ _O_

Geplaatst:

Eerlijk is eerlijk, ik vond dat ajax belabberd speelde, veel balverlies en weinig kansen, Fiorentina speelde veel beter. Ajax had gewoon geluk dat de bal van Emanuelson goed voor de voet van Kennedy lag en zo dus erin kon schieten. Fiorentina was duidelijk de leiding in deze wedstrijd maar ik vraag me af wat ze volgende week in de Amsterdam Arena gaan presteren. :Y

Geplaatst:

Champions League was deze week echt niks aan. Hopen dat we vanavond een spektakel krijgen bij Ajax en Twente, come on Nederland _O_

Geplaatst:

Ik ben altijd een Ajax Supporter geweest, al volg ik de laatste jaren steeds meer de club uit mijn eigen stad; VVV-Venlo.

Ik vind de hele Eredevisie een pot nat, dus daar kijk ik nooit naar. Europees voetbal vind ik fantastisch, en het moet gezegd worden dan Ajax een zéér puike pot speelde tegen Fiorentina.

Hopelijk winnen ze vanavond weer, want ze verdienen het 'Europees gezien' zonder meer.

Geplaatst:

Juve was wel echt om te huilen, maar de andere wedstrijden waren ook niet veel, alleen Bayern in de tweede helft (vier doelpunten...).

Het zou wel mooi zijn als Twente en Ajax doorgaan, hopelijk hoeven ze in de volgende rond niet tegen elkaar, want dan is er sowieso één uitgeschakeld (en ook één door ja).

Geplaatst:
En mijn oma maar volhouden dat Fc Twente geen ronde verder komt.... :N

Had ze toch even gelijk.

Maar nog 1 Nederlandse team in de UEFA Cup alleen ben benieuwd hoe ze het volgende ronde doen, denk niet dat ze winnen volgende ronde als ik eerlijk ben. Maar je weet het nooit.

Geplaatst:

Ik denk dat ajax uit met 0-2 wint van OM Marseile En dat ze thuis winnen met 3-1

Want ik denk dat ajax het makelijker heeft met Marseile dan met fiorentina.

Geplaatst:

PSV en FC Twente hebben beide een keer gewonnen van Olympique Marseille in het toernooi, maar desondanks

is het een ploeg die zeker niet onderschat mag worden. Ze staan momenteel op de derde plek in de Franse Ligue 1, met maar één punt minder dan PSG, die de tweede positie bekleed. Vergeet ook niet dat Olympique Marseille beschikt over prachtige spelers als Taye Taiwo en Hatem Ben Arfa. Ik acht Ajax zeker niet kansloos in de confrontatie met de Fransen, maar ik ga er wel van uit dat men het heel moeilijk gaat krijgen.

Geplaatst:

Gelukkig zijn de Fransen minder egoïstisch en ik hoop ook dat de Fransen minder overtredingen gaan maken ( vergeleken met Fiorentina ), ik denk dat Ajax er met 2-1 uit vandoor gaat en thuis spelen ze 1-0 :Y

Geplaatst:

Waarom is iedereen zo positief over Ajax? Ik ben ook voor Ajax, maar ik ben wel realistisch. Ajax verloor dit jaar al van Volendam, en kon daar pas geleden maar net van winnen. Als ze zo matig tegen Marseille spelen, verliezen ze niet met 1-0, maar met 6-0 of meer. Ajax is op dit moment soms goed, en soms heeeeeel slecht, zo slecht dat ik me er zelfs voor schaam. Het ligt er maar net aan wat voor dag Ajax heeft, of ze winnen of verliezen. Ik kijk er in ieder geval niet vol vertrouwen naar uit, al hoop ik natuurlijk wel dat ze doorgaan!

Jammer dat Twente niet won, dan was er sowieso een Nederlandse club doorgegaan naar de kwart finales. :puh:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...