Jump to content

Champions League & Europa League

Recommended Posts

Geplaatst:
En mijn oma maar volhouden dat Fc Twente geen ronde verder komt.... :N

Had ze toch even gelijk.

Maar nog 1 Nederlandse team in de UEFA Cup alleen ben benieuwd hoe ze het volgende ronde doen, denk niet dat ze winnen volgende ronde als ik eerlijk ben. Maar je weet het nooit.

Nouja, Ajax, good luck.

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NandroDavids

145

• TekaLoca

136

• MegaPilot

124

• Dutchy3010

84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Waarom is iedereen zo positief over Ajax? Ik ben ook voor Ajax, maar ik ben wel realistisch. Ajax verloor dit jaar al van Volendam, en kon daar pas geleden maar net van winnen. Als ze zo matig tegen Marseille spelen, verliezen ze niet met 1-0, maar met 6-0 of meer. Ajax is op dit moment soms goed, en soms heeeeeel slecht, zo slecht dat ik me er zelfs voor schaam. Het ligt er maar net aan wat voor dag Ajax heeft, of ze winnen of verliezen. Ik kijk er in ieder geval niet vol vertrouwen naar uit, al hoop ik natuurlijk wel dat ze doorgaan!

Jammer dat Twente niet won, dan was er sowieso een Nederlandse club doorgegaan naar de kwart finales. :puh:

Idd ajax is af entoe sterk en dan weer niet, dat zag je vorig jaar wel tegen AZ 6-1 voor ajax :)

Geplaatst:

Iedere club heeft wel eens een dip. Ik ben voor Feyenoord, natuurlijk. Maar nu ben ik voor Ajax. Ik hoop dat ze ver komen zodat Nederland nog een extra plaats heeft voor Europees voetbal. De rest ligt er allemaal al uit, dus ik hoiop dat Ajax ver komt.

Geplaatst:

Laten we wel wezen, bij Ajax is het meer dan alleen "wel eens" een dip. De ene keer spelen ze heel goed, de andere keer helemaal niet. Lijkt wel alsof Ajax het moeilijk heeft tegen makkelijke clubs, en makkelijk met goede clubs. :7 Nouja, wat dat betreft hebben ze geluk dat ze Marseille treffen, en niet één of ander tweede rangs clubje. :puh:

Geplaatst:

Als je AZ dit jaar vergelijkt met AJAX dan is AJAX echt een lachertje, AZ is dit seizoen zo op dreef en speelt elke wedstrijd met 200%. Ik ben geen ajacied maar ik zou echt pissig zijn als ik het wel was, zo'n soljemanie van 16mil, dat is misschien de waard van de hele voorhoede van AZ

Geplaatst:
Als je AZ dit jaar vergelijkt met AJAX dan is AJAX echt een lachertje, AZ is dit seizoen zo op dreef en speelt elke wedstrijd met 200%. Ik ben geen ajacied maar ik zou echt pissig zijn als ik het wel was, zo'n soljemanie van 16mil, dat is misschien de waard van de hele voorhoede van AZ

Sulejmani maakt zijn grote transfersom op het moment inderdaad niet waar, maar zoals het gezegde luidt: 'Wat niet is kan nog komen'. Hij speelt zeker niet als een natte krant, maar blijkt (nog) niet de goaltjesdief te zijn waar Ajax bij zijn komst op had gehoopt.

Enkel een wonder kan Ajax nog naar de eerste plaats in de competitie leiden, dus ik ga er van uit dat men

zich nu helemaal zal richten op de wedstrijden tegen Olympique Marseille. Zoals ik al eerder zei wisten PSV en FC Twente beide een overwinning te behalen tegen de Fransen, dus ik acht Ajax zeker niet kansloos in deze confrontatie. Persoonlijk gok ik op een gelijkspel in beide wedstrijden, waarbij Marseille de overwinning pakt na een bloedstollende serie strafschoppen.

Geplaatst:

Sulejmani maakt zijn grote transfersom op het moment inderdaad niet waar, maar zoals het gezegde luidt: 'Wat niet is kan nog komen'. Hij speelt zeker niet als een natte krant, maar blijkt (nog) niet de goaltjesdief te zijn waar Ajax bij zijn komst op had gehoopt.

Enkel een wonder kan Ajax nog naar de eerste plaats in de competitie leiden, dus ik ga er van uit dat men

zich nu helemaal zal richten op de wedstrijden tegen Olympique Marseille. Zoals ik al eerder zei wisten PSV en FC Twente beide een overwinning te behalen tegen de Fransen, dus ik acht Ajax zeker niet kansloos in deze confrontatie. Persoonlijk gok ik op een gelijkspel in beide wedstrijden, waarbij Marseille de overwinning pakt na een bloedstollende serie strafschoppen.

Hmz, je hoopt dus op een spectaculaire wedstrijd, ik denk echter dat Ajax volstrekt kansloos is en Olympique Marseille, FC Twente voornamelijk maar ook PSV onderschatte en dit geen derde keer zullen doen en dus volle bak gaan spelen tegen de club uit Amsterdam Zuid-Oost.

overigens wil ik nog even zeggen dat ik het erg leuk vindt dat een club als AZ, FC Twente, Heerenveen of mijn persoonlijke favoriet in Nederland; FC Groningen komende jaren (hopelijk) gaan meedraaien in de top. De pannenkoeken fans uit Eindhoven en/of Amsterdam verdienen wat mij betreft geen ''derde'' ster. Dit houdt het voetbal spannend, onvoorspelbaar en leuk in Nederland.

Geplaatst:
overigens wil ik nog even zeggen dat ik het erg leuk vindt dat een club als AZ, FC Twente, Heerenveen of mijn persoonlijke favoriet in Nederland; FC Groningen komende jaren (hopelijk) gaan meedraaien in de top. De pannenkoeken fans uit Eindhoven en/of Amsterdam verdienen wat mij betreft geen ''derde'' ster. Dit houdt het voetbal spannend, onvoorspelbaar en leuk in Nederland.

Ze draaien al mee in de top, de gehele traditionele Top3 (Ajax, Feijenoord en PSV) zit meer of minder in een dipje, waardoor de subtoppers hun slag slaan (vooral AZ en Twente op het moment). Maar ik denk dat als Ajax zo doorgaat volgend jaar wel een heel seizoen om het kampioenschap (dus niet te veel spelers verkopen, trainer behouden) en PSV zal een met een goede coach ook wel weer op het niveau van een 3/4/5 jaar geleden komen, aangezien het er op lijkt dat er goede spelers komen. :)

Maar goed, over de kansen van Ajax, ze zullen iets groter zijn dan tegen Fiorentina, maar als Marseille er wel gewoon de ballen in schiet, is het waarschijnlijk gedaan. Tenzij ze in een keer veel beter spelen, want tegen Fiorentina hadden ze naar mijn mening wel erg veel geluk als het gaat om het missen van kansen van de tegenpartij. Het is ze gegund hoor, maar veel verwacht ik er eerlijk gezegd niet van.

Geplaatst:

Toch erg grappig hoe tegenwoordig altijd mensen van Feyenoord zeggen dat het leuk is als een andere club buiten de traditionele top 3 kampioen wordt. Waarschijnlijk omdat ze weten dat Feyenoord kansloos is dit seizoen, en vermoeden dat het volgend seizoen niet ineens beter is.

Wat ook raar is, is dat veel supporters van Feyenoord het Ajax niet gunnen. Vind ik nogal raar, mij maakt het niet uit welke Nederlandse club het is, in Europees verband ben ik voor een Nederlandse club.

Waar ik op hoop, is dat Marseille toch Ajax onderschat. Ajax zit in een mindere periode, en ik hoop dat ze wel een beetje denken van "het had slechter gekund". En eerlijk is eerlijk, het had voor Marseille ook slechter gekund, met bijvoorbeeld HSV, PSG, Zenit St. Petersburg, en nog een paar. Ajax daarentegen, weet dat Marseille een grote tegenstander is. Hopelijk kunnen ze hier van profiteren. Het wordt moeilijk, maar ik acht Ajax zeker niet kansloos!

Geplaatst:

Bayern München, Chelsea, Liverpool & Villareal door.

Liverpool speelde Real Madrid helemaal weg op Anfield. En Bayern, tja 12-1 in 2 wedstrijden..

Geplaatst:

Lucky Ajax gisteren, haha, kon gemakkelijk 3-1 of 4-1 worden.

Marseille is nog niet eens een topclub, kun je nagaan op welk niveau ze zitten.

Ik ben benieuwd wat ze ervan bakken in Amsterdam, volgende week.

p.s: Liverpool tegen Real Madrid was een pracht wedstrijd,

Geplaatst:
Lucky Ajax gisteren, haha, kon gemakkelijk 3-1 of 4-1 worden.

Marseille is nog niet eens een topclub, kun je nagaan op welk niveau ze zitten.

Ik ben benieuwd wat ze ervan bakken in Amsterdam, volgende week.

p.s: Liverpool tegen Real Madrid was een pracht wedstrijd,

Wel grappig hoe je Ajax uitlacht. Vond dat ze het prima deden, met 10 man tegen een -toch zeker wel- goede club als Marseille. "Kun je nagaan op welk niveau ze zitten", kan je beter vervangen door "kun je nagaan op welk niveau alle Nederlandse clubs zitten". Of moet ik je er nog aan herinneren dat alle andere Nederlandse clubs uit Europees voetbal gegooid zijn?

• 3 weken later...
Geplaatst:
Uefa Cup gaat weg he. Het gaat nu verder als Europa Leaque ofzo. :puh:

Waar heb je dat vandaan?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...