Jump to content

digitale camera als webcam gebruiken ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Nu de afgelopen dagen mijn camera heel slecht beeld weergeeft en ik van plan was een nieuwe te kopen wilde ik er eerst zeker van zijn of digitale camera misschien daarvoor geschikt was.

Mijn digitale camera is een Sony Cybershot 5.1MP, met uiteraard film opties (640*480 - 30 F/s)

Ik heb 2 soorten kabels:

1 kabel om de camera naar de televisie aan te sluiten voor het beeld.

en nog 1 kabel om aan de computer aan te sluiten, en dan krijg je access tot het geugen kaartje,

Heeft iemand idee hoe ik dit kan doen en of het mogenlijk is?

dat zou veel economischer zijn, en de kwaliteit zal veel beter zijn dan een huis en tuin webcam.

Alvast bedankt

Bradley H.

Geplaatst:

Bedoel je een Sony-T7.

Zo'n hele platte.

Die heb ik ook. Ik heb het al geprobeerd maar het lukt niet.

Oook al op ander forum gevraagd en daar zeggen ze ook dat het niet lukt.

Geplaatst:

Het is mogenlijk om een camera als webcam te gebruiken maar niet altijd. Erg dure spiegelreflex camera's kun je aansluiten op je pc en via de pc bekijken wat de camera door de lens ziet. Met software kun je dan foto's te maken zonder door de zoeker te kijken.

En goedkope camera's met webcam functie zijn poep dingen. Moet je niet kopen. Ze kunnen geen normale foto's maken en hebben lelijk beeld als webcam.

Geplaatst:

Kleine toevoeging: X-TX heeft 100% gelijk, maar digitale camera's hebben vaak 1 nadeel: ze gaan uit als je ze een tijdje niet gebruikt. Dat betekent dus iedere keer weer aanzetten om beeld te krijgen. Een oplossing die ik zelf een tijdje heb gebruikt is een videocamera (dus geen fototoestel) aan te sluiten, op opnemen te zetten en dus 4 uur lang beeld krijgen. Nadeel is dan wel dat je na 4 uur de band moet terugspoelen en opnieuw moet beginnen. Al met al: koop lekker een Creative webcam (die ZEKER geen huis/tuin/keukenkwaliteit heeft). Makkelijk te bedienen, mooi beeld en neemt nagenoeg geen ruimt in.

Geplaatst:

Als je een TV-kaart met video (composiet) ingang hebt, kun je proberen je digitale camera daarop aan te sluiten. Met een Hauppauge TV-kaart kun je dat sowieso. Ik heb er geen ervaring mee, ik weet niet hoe je het moet instellen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...