Jump to content

Stuurwiel


ifc3

Recommended Posts

  • 5 maanden later...

hey

kan je dit eens precies uitleggen want ik zit met hetzelfe probleem

en met de profiler zijn er zoveel opties, ik snap er eigenlijk niets van.

ik heb een "Logitech® Formula Vibration Feedback Wheel". 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een mooi stuur toonn, ik heb dat stuur zelf niet, maar ik heb het wel gezien in de winkel. Met het stuur zelf kan ik je dus niet zo zeer helpen, maar ik heb zelf wel een 'Joypad' en een 'Joystick' van Logitech en daarbij zit ook hetzelfde programma als die van jou Stuur. Dat programma heet namelijk Logitech Profiler, je kan hiermee dus per spel een appart profiel aanmaken voor de besturing. Dus als jij met het naar links sturen het linker pijltje wilt hebben dan stel je dat bij Logitech Profiler in, en als je dan in het spel naar Links stuurt dan zal de Profiler het linker knopje indrukken. Zo kan je dat per toets instellen, ik zal het je uitleggen met wat screen's ze zijn van me Joypad, want ik heb het stuur niet, maar het programma zelf werkt hetzelfde.

  • Open: Logitech Profiler, je zal dan een venster krijgen dat er ongeveer 'zo' uit ziet maar dan een plaatje van jou stuur heeft.
  • Ga naar Profiel druk dan op 'nieuw' dan zul je een scherm zien zoals 'dit'.
  • Druk op bladeren en zoek de .exe van het spel deze is meestal te vinden in de map: C:\Program Files\<naam van het spel>. Of je druk op het pictogram van het spel met de rechtermuisknop- vervolgens Eigenschappen en dan Doel.

Als het goed is, dan is nu het spel ingesteld in je Profiler, doe dit dus telkens weer als je een nieuw spel met je stuur wilt bedienen. Nu gaan we kijken hoe je de besturing voor het stuur kan instaleren. Het is heel makkelijk, maar je moet het eerst toch even weten.

---

Tijdens het instaleren moet je Stuur aangesloten zijn op de computer anders zal het met geen mogelijkheid werken. Als je stuur aangesloten staat op de computer en je hebt de Profiler aan hoef je alleen maar op de knop te drukken die je in wilt stellen er zal dan nu een lijntje op het plaatje in de Profiler komen, iets zoals 'dit'. Als je dit gedaan hebt moet je drukken op 'Toewijzing Selecteren' dan krijg je ene lijst te zien met verschillende opties heb je deze nog niet ingesteld klik dan op 'Nieuwe Opdracht', dit ziet er ongeveer 'zo' uit. Als je op 'Nieuwe Opdracht' hebt geklikt dan zul je dit krijgen. Als je op Vastleggen druk kun je de toets in drukken die je normaal gebruikt om naar links/rechts gaat bijvoorbeeld. Als je dit hebt gedaan moet je het acepteren en dan zal de toets die je normaal gebruikt voor gaas bijvoorbeeld op het kruisje zitten.

Zoals je ziet heb ik veel screen's gemaakt, het is niet helemaal voor je stuur, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. En mogen er nog onduidelijkheden zijn, stel de vragen dan gerust dan zal ik in me vriendenkring even een belletje rinkelen, met de vraag of iemand mischien het stuur ook heeft. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

hey

bedankt om het zo goed uit te leggen. het lukt me bijna maar nog niet helemaal.

53607.jpg

dit is een foto van een ander stuurwiel maar het lijkt wel veel op het mijne

ik heb dit gewoon van internet gehaald want ik weet niet hoe je hier afbeeldingen op zet.

er staat geen nieuwe opdracht selecteren bij rem of versnelling

er staat alleen maar toewijzing selecteren en dan kan ik kiezen tussen: "nieuwe astoewijzing..."

of "niewe as"

Link to comment
Delen op andere websites

Druk op nieuwe 'Nieuwe Astoewijzing...' maak er dan een aantal screen's van, want zoals ik je al had verteld ik heb zelf het Stuur niet. Maar ik begrijp het wel als je screens geeft, ik zal je wel even uitleggen hoe je een screen maakt.

Hoe maak je een screen:

  • Druk op 'Printscreen' terwijl je het scherm waar je een screen van moet nemen voor je hebt.
  • Open een Tekenprogramma zoals Paint en druk op Plakken (Ctrl + V), je screen zal nu te zien zijn in het Tekenprogramma.
  • Sla hem op, neem een formaat zoals: Jpeg of Png. Neem geen Bitmap, want deze zijn over het almgeen veels te groot.

Nu moeten de screen's nog op internet gezet worden dit is ook niet moeilijk, want tegenwoordig zijn er diverse site's die dit gratis en voor niet doen. Ik zal je weer in een stappen plan uitleggen hoe je een screen op het internet zet.

  • Ga naar 'Imageshack' en druk op Bladeren.
  • Je zult nu een map te zien krijgen zoek je Screen op, en druk op openen.
  • Als dat gebeurt is druk je op: 'Host it'. De Afbeelding word nu naar het afbeelding gezonden.
  • Dan Kopier en plak je de voledige inhoud die voor: 'Thumbnail for forums (1)' staat hier naar het forum.

---

Als dat gelukt is kunnen we verder kijken en een verdere oplossing vinden. Maar ik denk ook dat je het wel een beetje snapt, maar wat screens zou wel handig wezen want dan kan ik het je nog beter uitleggen.

Antwoord op het bericht hier onder: Kies gewoon de link die voor 'Thumbnail for forums (1)' staat, die link plak je dan hier.

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

het lukt me niet plaatjes hier op het forum te zetten.

als ik de website van het plaatje hier plak en ik doe bericht voorbeeld dan komt er dit:

De volgende fout is opgetreden:

Sorry, dynamische pagina's in de tags zijn niet toegestaan

Link to comment
Delen op andere websites

pc

maar ps 2 moet je effe de instelleningen verandere ga menu in en dan op een knop drukken maar ik krijg er geen pendalen in :-(

Bewerkt: door gta san adreas fan @
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...