Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    261

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Twelve Monkeys

Het verhaal: de wereldbevolking zal vrijwel geheel uitsterven in 1997 door een virus (de film komt uit 1995) en een gevangene moet terug in de tijd reizen om de creatie van dit virus tegen te gaan.

Wat begint als een film die totaal geflipt aandoet (de hoofdpersoon komt bijvoorbeeld eerst per ongeluk in een gekkenhuis terecht) bleek uiteindelijk verhaaltechnisch toch nog best sterk in elkaar te zitten, zeker voor een film van toch al weer bijna 20 jaar oud. Je moet er van houden, maar ik vind het een aanrader!

8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Thor 2 :the dark world – een aanrader

In vele lagen is het op zich beter dan deel 1, vooral omdat het meer om de introductie ging.

Ze hebben de juiste formule te pakken en de sfeer is ook wat anders.

Fantastische acteurs, ook degene die erbij komen o.a de vijanden, de chemie is goed waardoor de film soepel en realistisch eruit ziet.

En dan natuurlijk Loki de schurk/held die steeds geliefder wordt, wat een spel en acteer werk.

Waanzinnig, spannend, krachtig in woorden (dialogen) en daden, sommige beelden zeggen alles, nogal epische voor een beter woord om het te omschrijven. Wat een prachtige visuele effecten en dan heb ik het nog niet eens over de gevechten zelf.

Info over spirituele en oude dingen die het verhaal dieper maken, en samen met de gevechten dimensies toevoegen.

Malavita – een aanrader (the family?)

Er mogen wat flaws in zitten maar die zijn verwaarloosbaar.

Het is een klassieke meesterlijke film beetje vergelijkbaar met ‘’gangsters squad’’ in bepaalde inzichten. Het is modern maar met een sfeer en look van de oude maffia tijd, met zijn originele stijl.

Wat een cast ‘’you gotta love them’’ wat een performance met acteer werk jong en oud! Al met hun persoonlijke dilemma’s, krachtig in woorden en daden, en hoe ze de spanning met der tijd opvoeren tot het einde erg sterk, zit je er helemaal in zeker door de muziek!

Maar het heeft ook z’n leuke grappige momenten, en vele verbazende dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Trois Couleurs: Bleu (Three Colours: Blue)

Als Blue Yoshi / Spacy Colours kan ik een film met zo'n titel natuurlijk niet overslaan. Hoewel van een Poolse regisseur afkomstig, is de film in het Frans en vind ik het ook een typisch Franse film. De filosofie achter de Three Colours trilogie vind ik erg mooi, daarom dat ik ook White en Red ga kijken.

Persoonlijk vond ik deze film best wel saai, en het verhaal werd nergens echt heel interessant. Maar het is zeker geen slechte film, dus als je een beetje van emotionele, trage films houdt, is dit vast wel wat voor jou.

Inmiddels heb ik Three Colours: White gezien, het tweede deel in de trilogie.

Waar Blue een typisch Franse film was, speelt White zich voornamelijk in het Pools af, en dat zorgt meteen voor een heel andere sfeer. Leuk was dat soms scènes uit de vorige film zich op de achtergrond afspeelden in deze film. Zo loopt het hoofdpersonage van Blue een keer een rechtzaal binnen, maar wordt dan tegengehouden door een agent. Nu blijkt die rechtzaak dus van de hoofdpersoon van White te zijn.

Ik vond deze film iets spannender dan de vorige. Het derde kwart van de film vond ik het minst - dat had nogal een hoog 'rags to riches' gehalte en verandert de hoofdpersoon van een meelijwekkende zwerver naar een Dagobert Duck, alleen dan één die achteloos met zijn geld strooit om uit te sloven. Hierdoor verloor ik een beetje de band die ik met de hoofdpersoon had opgebouwd. Maar het verhaal was op een aantal momenten erg mooi geschreven.

Last but not least heb ik Three Colours: Red gekeken, het slot van de trilogie. Dit deel is zeker een aanrader, zelfs als je de eerste twee delen niet gezien hebt. Alle kleine details in deze film hebben wel één of andere connectie, wat je steeds pas later beseft.

Als ik elke film uit de trilogie een cijfer moet geven dan zijn die als volgt:

Blue: 7

White: 8

Red: 9

Link to comment
Delen op andere websites

Bernie

Nee dit verhaal gaat niet over Bernie Crane uit GTA IV, maar over een van de meest geliefde inwoners van west-texas. Bernie

is iemand die begrafenissen regelt. Hij is aardig tegen iedereen en iedereen is bevriend met hem. Zelfs de meest grote bitch

van het dorp, die, vanzelfsprekend, niemand mag en uiteraard mag niemand haar.

Meer kan ik er niet over vertellen omdat ik anders het verhaal spoil.

Deze film is geweldig. Soms emotioneel, maar het is niet de meest serieuse film die ik ooit gezien heb.

Echt een meesterwerk gewoon. Wie hem niet gezien heeft MOET hem kijken :tu:

10/10

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Het diner

Een buitengewone film, spannend en intens.

Kim van kooten is zo anders dan in ‘’phileine zegt sorry’’ zo volwassen/sensueel etc..

En dan de andere wat een scenes…

Maar het einde wat een domper op de film! Zo abrupt en laat teveel open.

Carrie

Goeie film en ook spannend. Julianne moore doet het goed als gestoorde moeder, Moretz na haar andere rollen doet het ook prima, maar ze is mooi dus niet echt geloofwaardig. Zeker wat betreft het doordraaien het is net wat te beheerst, niet dat erg veel uitmaakt want het is prima.

Maar het origineel is toch nog beter zeker kwa sfeer en griezeligheid.

Ze hadden er best meer uit kunnen halen met de techniek nu.

Diana

Prima film is best interessant, zeker als je niet echt weet hoe ze was of haar niet kent. Zit wat humor in, maar verder wat serieus en het laat zien waarom men van haar houdt. Het laat ook een andere kant zien die niet bekend was, hierin doet noami watts haar best

Er zal vast nog wel iets missen of men zal wel kritiek hebben hoe het is gemaakt.

The counselor

Hoe zou je deze film kunnen omschrijven, want het is een thrilling sensation met een filosofisch dialogen taal. Hoewel je de acteurs hierin wel wat ziet worstelen, is het mooi gesproken en geacteerd! En een paar verassingen die nauwelijks voorkomen in films.

sinister donkere tint thema, de jacht van roofdier op prooi.

Thanks for sharing.

Een drama film over xx verslaving maar wel met humor elementen erin, en met de cast die samen gesteld is erg leuk gedaan. Het is voelbaar en trekt je aan emoties. Het is ook zangers Pink's eerste film en ze doet het goed sterk maar open.

Link to comment
Delen op andere websites

Requiem for a dream

Dit is echt een dramatische film. Ik had echt hoge verwachtingen voor deze film, en hij was nog beter dan verwacht.

Het is echt een heftige film moet ik zeggen, en een meesterwerk. Dat vooral.

10/10

Link to comment
Delen op andere websites

Meet the Parents en Meet the Fockers.

Niks hoogstaands, gewoon goed voor een relaxte avond op de bank, met een biertje en een chippie. In de eerste film ontmoet een mannelijke verpleger zijn schoonouders, en blijkt zijn toekomstige schoonvader een zeer argwanend voormalig CIA-agent. In het vervolg ontmoeten de schoonouders elkaar. En lijken beide families wel heel erg te verschillen. Twee pretentieloze comedy's, maar zoals ik al zei prima voor een avondje vermaak. Beiden een 6,5/10.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...