norik Geplaatst: 24 november 2013 Rapport Geplaatst: 24 november 2013 The Hunger Games Catching Fire Een heel mooie film met actie en drama voor mannen en vrouwen is het even geschikt. 9/10 Reageren
Forever GTA Geplaatst: 24 november 2013 Rapport Geplaatst: 24 november 2013 Bios. Captain phillips Hele spannende film het bouwt zich uitstekend op, en zeer goed gespeeld door de nieuw komende acteur piraten. Doen zich niet onder voor Tom hanks de chemie was uitstekend. Wijzen woorden in dialogen, en het feit dat het echt is gebeurd houdt je in z’n greep. The hunger games 2 Ik laat het boek achterwegen want het wordt alleen maar gruwelijker. Ieder geval zijn er natuurlijk dingen weg gelaten (belangrijke) en veranderd. En ik kan je zeker zeggen dat de helft van de gruwelijkheden niet te zien zijn, waardoor de film heel anders wordt en minder erg. Maar het houdt je zeker nog wel in z’n greep! Hieronder valt de opbouw van personages. Een mooie spannende film met een paar pracht scenes, emotioneel gezien heel diep. Het had langer kunnen duren het gaat wat snel en zo mist er wat. Goeie acteer skills ook al zie je sommige maar even, maar jennifer was weer top! Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Geplaatst: 25 november 2013 Omdat ik een rasechte Apple-fan ben, móest ik de film 'jOBS' gewoon zien. En geloof me, ik heb er geen spijt van gekregen. De film toont echt het leven zoals die van Apple ex-CEO Steve Jobs was. Je krijgt een kijkje achter de schermen van de man die de grootste risico's ooit nam, Apple naar de haaien hielp, maar het uiteindelijk toch weer overeind wist te krijgen. En veel dingen uit de film herkende ik ook uit de biografie geschreven door Walter Isaacson. De acteurs leken en klonken heel erg realistisch in mijn ogen. Dit viel mij vooral op bij de acteur die Jobs speelde en de acteur die Jonathan Ive (momenteel Senior Vice President Design bij Apple) speelde. Als je zelf Apple-producten hebt of gewoon benieuwd ben naar degene die voor een revolutie op het gebied van technologie zorgde, dan is 'jOBS' zeker weten een aanrader om eens te kijken. Wat mij betreft verdient deze film een 10/10. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 27 november 2013 Rapport Geplaatst: 27 november 2013 Een vriend van mijn vader vind jobs juist een kutfilm, ma ar dat zou wel mening zijn. Hunger games Goede film 9/10 Reageren
xCrazyShotgun Geplaatst: 29 november 2013 Rapport Geplaatst: 29 november 2013 Hunger Games 9/10 Reageren
TekaLoca Geplaatst: 1 december 2013 Rapport Geplaatst: 1 december 2013 The Social Network Eens iets anders dan wat ik normaal gezien kijk qua genre, maar dat viel gewoon goed mee. Interessante film! 8/10 Reageren
Forever GTA Geplaatst: 1 december 2013 Rapport Geplaatst: 1 december 2013 Homefront Een film die al een aantal keer gedaan is, maar dat maakt het er niet minder om. Prima acteurs, prima actie, en een leuke omgeving. Mannenharten Geweldige film die speelt met je emoties, komt ook door de mix van leuke acteurs. Heel recht tegen z’n raap maar tegelijk ook gevoelig, en mooie scenes op momenten. Sommige dialogen zijn spot on. Naast de herkenbare plaatsen echt zulke leuke muziek die ze hebben gekozen. Zit ook wat romantiek in maar wordt wat overvleugeld doordat het wat minder persoonlijk gemaakt kan worden, teveel mannen. Reageren
GTA_Michael Geplaatst: 6 december 2013 Rapport Geplaatst: 6 december 2013 Net terug uit de bioscoop! Catching Fire 10/10 Reageren
Michael Geplaatst: 7 december 2013 Rapport Geplaatst: 7 december 2013 Moest paar weken geleden de film 'Spijt' in de klas kijken. Ik vond het wel wat geoverdramatiseerd bij heel veel momenten.. 5/10 Reageren
Forever GTA Geplaatst: 9 december 2013 Rapport Geplaatst: 9 december 2013 Bios. Dit intro filmpje hoorde bij frozen. Een Mickey mouse filmpje uit de oude doos van de begin dagen nog nooit gezien, gecombineerd met modern en 3D. Een van de leukste filmpjes die ik ooit heb gezien in zo’n stijl, veel detail, komische en vol kleur. Maar er is zoveel te zien en er beweegt zoveel dat het nogal snel is om te volgen. Frozen 3D - een aanrader Wat vergelijkbaar met ‘’the snow queen’’ Een prachtige klassieke film creatie door disney, vol detail, kleur en magie dat zo voelbaar is. Momenten waarbij je adem even stokt, en hele mooie muziek. Al dit komt in de buurt van ‘’tangled’’ die dat ook heeft. Prachtig omgeving plaats dat er zo bij past. Een emotioneel verhaal lang niet zo duister, maar met goeie lessen van familie en vreemde vrienden. En dat laatste maakt het ook zo humoristisch die bijfiguren. Visueel gezien is het ook een plaatje om te zien, zeker op de momenten alles stil lijkt te staan. Free birds 3D Op zich een simpele animatie film dat wat onrealistisch is, maar een goeie boodschap heeft. Het heeft zeker z’n humor momenten als z’n tragische, mooie visuele aspecten zowel als de kleur. Er is genoeg dat fout is maar kijk er voorbij. Midden in de winternacht Wel een vermakelijk maar toch simpele film, maar erg bijzonder is het ook niet. Leuke personages, maar te weinig magie of goed verhaal voor kerst. Bro’s before ho’s Een film van de makers van new kids, die ik niet heb gezien en na deze gezien te hebben ook maar goed is ook. Het is een dun verhaal heel apart, maf, en veel gekke dingen, hier en daar wel wat lachen. Prima cast, maar het hele gebeuren is niks bijzonders. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 17 december 2013 Rapport Geplaatst: 17 december 2013 (bewerkt) Zodiac (2007) Wauw, geweldige film. (is niet de eerste keer dat ik hem heb gezien, maar keek hem nog is aangezien ik echt fan ben geworden van het verhaal) Als je houdt van; jaren 60/70 sfeertje, crime, thriller, en een goed verhaal, is dit 'de' film om te kijken. Regisseur David Fincher, bekend van o.a. Fight Club & The Social Network. Zodiac gaat over een seriemoordenaar die actief was tussen 68' t/m 69' in (en) de buurt van San Francisco. De moordenaar, die zichzelf Zodiac noemde, stuurde brieven naar meerdere kranten uitgevers met daarin feiten over de moorden die alleen hij en de politie kon weten. Bij de brieven die hij stuurde zaten cryptogrammen die informatie gaf over de moordenaar zelf (als je ze kon ontcijferen). Het idee verder is natuurlijk dat ze hopen deze moordenaar te vinden. Ik vind persoonlijk de film underrated als ik kijk bij sommige reviews. Mensen vinden vooral dat er weinig actie invoor komt, maar daar draait het niet echt om. Als enige 'actie' zie je de moord scenes, die echt goed zijn verfilmd naar feiten van ooggetuigen etc. De zoektocht naar de moordenaar is hoofdzaak nummer 1 in de film, die ook goed is gebracht en je blijft meeslepen naar dat moment waar je hopelijk de moordenaar te zien zult krijgen. Ik zou zeggen check de trailer & de film zelf natuurlijk. In de cast zitten ook leuke, bekende acteurs. 9/10 Bewerkt: 17 december 2013 door PatrickBateman Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 (bewerkt) Prisoners Was deze film ten tijde van The Shawshank Redemption gereleased geweest, dan sprak men nu over één van de beste films die ooit gemaakt is geweest. Jammer genoeg is deze film gereleased bij een generatie die liever naar films als The Hunger Games en The Hobbit gaat gaan kijken, iets wat ik eerlijk gezegd ten zeerste betreur. Het kunnen dan wel goede films zijn, dat zijn toch echt geen films waar je jaren na de release over gaat napraten. Wil je toch een film kijken die van een noemensaardig niveau is, kijk dan Prisoners. Een verhaal waar elke vader, moeder, en gewoon elk weldenkend mens zich in kan vinden. Hoe ver zou jij gaan als ze degene die jouw dochter ontvoerd heeft vrijlaten? Een geniaal verhaal met geweldige acteurs, dat is hetgeen ik over Prisoners kan zeggen. Een film die je tot het einde in spanning laat, en die het zeker waard is om jaren na de release over na te praten. Shawshankniveau, echt. Bewerkt: 18 december 2013 door MegaPilot Reageren
Forever GTA Geplaatst: 25 december 2013 Rapport Geplaatst: 25 december 2013 Bios. Afgelopen weekend film marathon. -Soof Er wordt gezegd de NL versie van Bridget jones diaries, misschien wel al denk ik van niet. Vermakelijke film met zeker een leuke cast, het is luchtig en niet met zwaar dramatiek. Lekkere humor waar niks in verborgen wordt. Leuke muziek verder. -saving mr.banks Het is geen docu maar gewoon een film en dat is zoveel mooier. Een hele leuke mooie ontroerende film, goed verhaal vol emotie. Prima cast en muziek. Heel mooi om te zien hoe ze wereld van toen terug brengen in omgeving en kleding. Je leert wat dingen over Mr.Disney zelf wat je misschien nog niet wist of wel. Je ziet echt dingen terug in Mary poppins van haar schrijfster, gelukkig niet alles hahaha. Ze kregen flink wat te verduren maar ondanks de koppigheid en dergelijke zaken, schuilt er iets moois en triest achter. Wat je ziet in de flashbacks mooi verworven zijn naar het heden. -Last vegas Een ontroerende film met grote iconen, zeker een goeie cast de juiste ingredienten hebben. Heel vermakelijk de humor die erin voorkomt, is een beetje in evenwicht de andere emoties. Het heeft een soort avontuurlijke hart, vooral omdat het laat zien dat je als je oud bent nog best wat kan.. maar dat is ook geen probleem voor deze acteurs. Het heeft ook wel wat van the hangover maar dan met een ouder generatie in klassieke stijl. Mandela: long walk to freedom Het begin heeft wat losse stukken waardoor er veel tijd tussen zit, denk de belangrijkste? Maar neemt je mee door de vorige eeuw met verandering, met dingen die je ziet die niet goed te keuren zijn. Een goed verhaal zeker als je het niet kent of meegemaakt hebt. Heel sterk, ontroerend, mooie dialogen, een fijne cast, mooie muziek. Mandela was ook niet perfect en dat laten ze ook zien, maar een dapper man die door de fouten en gebreken zo iconisch geworden is. Niet dat het eerder niet gefilmd is maar wat heeft de mens nog lang te gaan, en het is allemaal nog zo kort geleden… Maar zulke films geven inspiratie voor vele.. en bij deze geven ze je tijd om alles goed in je op te nemen.. -The butler Is een film die zich in meeste vlakken identificeert met de film van Mandela. Het gaat over het zelfde maar met andere problemen. Goeie cast zeker met de humor die ze mee brengen en af en toe ziet. Ook hier laat het zien wat onjuist is en waar voor gestreden is. Scenes met de presidenten zijn best kort, en degene die ze spelen niet alles van zichtzelf erin stoppen terwijl ze zo goed zijn. Maar dat is voor iedereen anders lijk me. Het is niet helemaal correct wat betreft de butler, maar het laat wel een belangrijke strijd voor die tijd in een familie zien. Ook hier neem je tijd en neem het in je op, wat een strijd het is geweest en nog gaande is. Tarzan 3D Een leuke en mooie animatie film, maar verwacht geen correcte versie die ze anders doen. En het is ook erg naar kids gericht, er zit wel wat spanning in maar je ziet geen bloed of iemand echt dood gaan. Het is ieder geval niet beter dan de vorige films, en heeft ook geen classic song. Maar op zich interessant om te zien op deze manier omdat het anders is, maar ze hadden er toch meer mee kunnen doen. 47 ronin 3D Het is blijkbaar echt gebeurd en tig mensen gaan er 14 dec elk jaar heen om eer te bewijzen. In eerste instantie is de film een mooie hommage dan, een mooie spannend verhaal naar de legende van zo lang geleden. Maar vind het wel mistroostig hoe het uiteindelijk eindigt… Mooi om te zien de gebruiken, het vechten, de omgevingen, en het mysterie. Verder zijn de visuele effecten zeer mooi zo als de kleding. En heel diverse karakters.. Alhoewel ze er meer in hadden kunnen stoppen, omdat sommige dingen wat magertjes zijn en snel voorbij. Ieder geval betreft de magie en de zwaarden… Prima sfeer verder en mooie dialogen in scenes die eer bewijzen. -Walking with dinosaurs 3D Oké het was niet bepaald wat ik verwacht had, want er wordt gepraat maar wel gewoon en niet dat hun gezicht beweegt. En blijkbaar moeten ze ook even bij elke dino uitleggen wat het is nogal een educatieve film dus.. de dialogen zijn eigenlijk een beetje irritant. Maar wat een mooie beelden van omgevingen en dino’s en hun gedrag. Zit zeker humor in af en toe, naast de spanning. Echt heel mooi gemaakt. Uiteindelijk is het een soort van kinder film, want het is eerder gedaan maar niet zo. -Samsara (blijkbaar van 2011) Een film over de cirkel of leven zeg maar, dood, leven, filosofie, natuur, de mens! Er wordt niet gesproken, alleen maar met beelden wordt het verhaal verteld en de muziek die voor de toon zorgt. Mooie diepte, kleur, de helderheid etc.. Disaster & Beauty Het ziet er prachtig uit zeker de landschappen en bepaalde vormen en rituele, en het bepaalde gezichten van mensen. Maar het laat ook zien waar we heen gaan en wat verloren gaat, wat we doen zonder het te beseffen en het zover laten komen dat het mogelijk al te laat is.. We moeten ons druk maken om iets elders op de wereld? Nou met de hoeveelheid met die we zijn, blijf dicht bij huis en los daar de problemen eerst op.. Ik weet het al maar zeker door dit dat ik anders moet omgaan met dingen, het is leerzaam en schokkend en zoveel meer. Question everything cause we are cows/ants.. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 8 januari 2014 Rapport Geplaatst: 8 januari 2014 Mission Impossible - Ghost Protocol. Eigenlijk ga ik hem nú kijken. Maar stiekem post ik het al! Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 9 januari 2014 Rapport Geplaatst: 9 januari 2014 Mission Impossible - Ghost Protocol. Eigenlijk ga ik hem nú kijken. Maar stiekem post ik het al! Vette film OT: Spider-Man 3 In het begin is het een goede film, no doubt, maar wanneer Peter té zelfverzekerd raakt wordt de film echt een let-down. Ik snap het ook wel, want in de film wordt duidelijk waarom, maar het had van mij heel anders mogen lopen. Na dat stuk wordt de film weer net zo goed als eerst 7/10 The Big White Robin Williams zag ik op de hoes staan, dus ik had er al meteen goede verwachtingen voor. En die belofte is de film zeker nagekomen ! Robbin Williams zit in geldnoot en heeft zijn broer al 5 jaar (geloof ik) niet meer gezien. Wanneer hij een lijk vind in een vuilnisbak doet hij alsof dat lijk zijn broer is om zo een uitkering van 1 miljoen te kunnen krijgen. Zo kan hij zijn schulden eindelijk afbetalen. Geweldige film, met grappige, maar ook serieuze elementen 9/10 Tijdens muziek hadden we niets te doen dus hebben we Saw VI gekeken. Deze film is echt een gruwelijke martelfilm. Mensen moeten zichzelf gruwelijk verwonden om zo te overleven. Persoonlijk houd ik niet zo van dit soort films omdat het simpelweg gewoon een vreselijke setting en effects heeft. Ik heb alle deze films gezien en qua gore-ratio heeft deze toch wel van alle delen gewonnen. 6.5/10 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.