Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

The Last Emperor, een film over de ondergang van het Chinese keizerrijk en de grote culturele veranderingen die er rond die tijd plaatsvonden. Interessant stukje verfilmd geschiedenis; de Chinese cultuur en geschiedenis blijf ik boeiend vinden en met een film als deze krijg je daar net even wat meer beeld bij. Wat mij betreft een aanrader, ik zou 'm zo weer opnieuw willen zien. smile3.gif

Ik geef 'm een 9/10.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    261

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Zojuist de film Carrie gezien. Heerlijke horror/thriller. Totaal niet eng, maar wel erg spannend. Ik ben weliswaar meer van een ander soort horrorfilms, maar als er iets van duivelsgedrag ofzo in voorkomt, ben ik al dik tevreden. Krijgt van mij een 8/10. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

That awkward moment

Een redelijke goeie film best grappig, en zoals de naam zegt veel schaamte momenten.

12 year a slave

Een film de moeite waard om te zien, met een uitstekend verhaal en cast.

Een aangrijpend verhaal, sterk, serieus, echt, meelevend, voelbaar… Het is niet anders dan wat je normaal ziet, maar het is behoorlijk kil

Heb wat films gezien met zweepslagen, t is voelbaar en erg.

Wel is het fijn waar brad pitt voor stond, gelukkig waren er toen ook zulke mensen.

Mr.peabody & sherman 3d

Een hele leuke animatie film, het is dan wel niet historisch correct maar daar zit de lol dan ook in. En ernaast hele mooie grafische visueel gemaakte tijdperken.

Het heeft ook wel wat van een game, en dat zal wel gemaakt worden.

Winter’s tale

Een prachtige film uniek en bijna origineel. De cast is prima net als de muziek.

De momenten van magie zijn heel bijzonder, hoe klein ze ook mogen zijn.

Er is zit een komisch ondertoon door de film erg amusant, zeker als je ziet wie de ‘’rechter’’ is, echt het publiek liet van alles horen. En als je het kleine meisje ziet zo schattig.

Ik vond wel dat er nog iets misten het is heel romantisch, maar er mist een zekere emotie of misschien iets anders.

Enige punt dat ik raar vind is, 100 jaar op dezelfde plaatsen met geheugenverlies, en wordt niet gevonden of opgemerkt?

I, Frankenstein 3d

Een mooie film met goeie visuele effecten. De goeie en de slechte kant zijn goed gedaan, maar wel weinig introductie van personages. Net als uitleg over een kameraad voor frank.

Er valt hier en daar wat op te merken, maar wat ongeloofwaardig is de tijd van nu in een van de drukte steden van de wereld en er is niemand op straat?

En frankenstein zelf had er wat anders uit mogen zien wat mij betreft.

The legend of Hercules 3d

Het begin is best cool zo’n overview, maar daarna is het kalm en simpel en is een rip off van gladiator films. Het focust te veel op de liefde, wat in principe mooi is gemaakt

Zelfs met de verassende wending na de helft van de film wat er meer op lijkt, komt ie niet echt over als hercules, de vader van hem kon hetzelfde in het begin. Dus het is wat onhandig gemaakt zeker wat betreft acteren en vechten.

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

300: the rise of an empire 3d

Het is even goed of misschien iets beter dan t eerste deel, en met een verhaal lijn dat voor en tijdens 300 zich afspeelt. Dus ik verwacht nog een 3e deel met dit open einde.

Wat een prachtig visueel spektakel van een plaatje, de achtergronden zijn mooi zeker hoe ze het weer gebruiken dat geeft een goeie sfeer. Maar met slow motion is het net een dans of kunst hoe de gevechten over komen laat staan het bloed vergiet dat zo duidelijk te zien is.

De enige die er echt bovenuit steek is Eva green damn wat een vrouw! Die blikken van haar wat een talent o.a in vechten. Het is niet echt een romantische scene, maar het spel van macht en eer komen goed naar voren.

Best night ever

Een vrijgezellen feest met vrouwen die het houden in Las vegas, en de dingen gaan verkeerd.

Meer uitleg is niet nodig.

Bewerkt: door Forever GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Net de film What Happens Next gekeken. In het begin vond ik het nogal tegenvallen, omdat er teveel dingen voorkwamen die eigenlijk niet echt iets met het verhaal zelf te maken hadden, maar later werd het steeds beter. Opzich een mooie film. Even beknopt een omschrijving: de film gaat over een 55-jarige man die eigenlijk een heel goed leven heeft gehad als CEO van een bedrijf, maar met pensioen gaat. Hij leert een jongen die half zo jong is als hem ontmoeten in het park nabij zijn appartement. Die jongen blijkt echter homo te zijn. De 'oudere man' kan hier in eerste instantie niet goed mee omgaan, maar uiteindelijk begint hij toch steeds meer te twijfelen. Wel of niet homo? Wel dus. Meer zal ik maar niet vertellen. :puh:

Nogmaals, een prima film. Niet eentje die je echt gezien móet hebben, maar zeker wel leuk. De film krijgt van mij een 8/10 (eigenlijk een 7/10, maar nog een bonuspunt vanwege de knappe jongen, haha).

Link to comment
Delen op andere websites

Red (Retired, Extremely Dangerous) - 5/10

Ik vond deze film een stuk beter te pruimen dan National Treasure, maar desalniettemin bewijst het alleen maar meer dat moderne action/comedy Hollywood-films totaal niet aan mij zijn besteed. Red gebruikt minder cliché's dan National Treasure, maar past wel weer enkele tropes op een verkeerde manier toe. Misschien is het mijn humor niet, maar een totaal onrealistische toepassing van het Stockholm-syndroom jaagt mij al een eind weg. De beste stukjes in de film kan ik niet beter beschrijven dan "standaard".

Nee, geef mij maar:

Festen (The Celebration) - 9.5/10

Een Deense film, als onderdeel van de Dogma 95 beweging, een minimalistische manier van films schieten, onder de volgende eed:

"Ik zweer mij te onderwerpen aan de volgende regels, opgesteld en bevestigd door Dogma 95:

Opnames dienen op locatie plaats te vinden. Rekwisieten en decors mogen niet worden toegevoegd (als een bepaald rekwisiet noodzakelijk is voor het verhaal, moet een locatie worden gekozen waar dit rekwisiet aanwezig is).

Geluid dient nooit los van de beelden te worden gemaakt, of andersom. (Muziek mag niet worden gebruikt, tenzij aanwezig waar de scène wordt gefilmd.)

De camera dient in de hand te worden gehouden. Elke beweging of fixatie die uit de hand kan worden bereikt is toegestaan. (De film dient niet plaats te vinden waar de camera staat, schieten dient plaats te vinden waar de film plaatsvindt.)

De film dient in kleur te zijn. Speciale belichting is niet toegestaan. (Als er te weinig licht is, moet de scène worden afgebroken of dient een enkele lamp aan de camera te worden bevestigd.)

Optische effecten en filters zijn verboden.

De film mag geen oppervlakkige actie bevatten. (Moorden, wapens etc. dienen niet voor te komen.)

Vervreemding in tijd en plaats is verboden. (Dat wil zeggen dat de film plaatsvindt in het hier en nu.)

Genrefilms zijn niet toegestaan.

Het filmformaat is Academy 35 mm.

De filmregisseur wordt niet genoemd op de aftiteling.

Verder zweer ik als regisseur af te zien van persoonlijke smaak! Ik ben niet langer een kunstenaar. Ik zweer af te zien van het creëren van een 'werk', omdat ik het moment belangrijker vind dan het geheel. Mijn uiteindelijke doel is om de waarheid uit mijn karakters en omstandigheden te verdrijven. Ik zweer dat te doen met behulp van alle beschikbare middelen en ten koste van elke vorm van goede smaak en elke esthetische overweging.

Zo zweer ik mijn EED VAN ZUIVERHEID.

Kopenhagen, maandag 13 maart 1995.

Namens DOGMA 95

Lars von Trier, Thomas Vinterberg"

En dat beviel mij wel goed, moet ik zeggen. Eigenlijk is de film daardoor ook wel lastig te beschrijven, maar ik kan het iedereen aanraden. Het is heus niet dat je meteen een kunstgoeroe of bebrilde hipster moet zijn om dit leuk te vinden, de kwaliteit is prima. Maar ik houd juist van dat realistische. Dat is het grote verschil: het voelt veel meer alsof je het verhaal meebeleeft dan bij popcorn-films als Red en National Treasure.

Link to comment
Delen op andere websites

Sherlock Holmes Een wat oudere film, die ik ooit heb gekregen in een pakketje bij de aanschaf van een Blu Ray-speler. Op zich best een vermakelijke film, met prima acteurs, een leuke setting en een origineel verhaal 8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Armageddon:

Was gisteravond weer eens op TV, was al een tijdje geleden dat ik de film had gekeken. Dus ik hem maar eens gekeken. 1 van de onrealistische rampenfilms die ik ooit gezien heb, ben zelf een groot fan van rampenfilms, maar dit was te onrealistisch. Een grootte komeet die precies op een wereld stad stort, ehm..oke... Voor de rest was de film zelf was wel te pruimen, prima cast, slechte setting en de special effects waren afschuwelijk slecht.

--------------------------------------

+ Verhaal

+ De cast

- Acteer prestaties

- De setting

- Special Effects

- Heel erg onrealistisch

--------------------------------------

4.5/10

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Hartenstraat

Wat een heerlijke film en leuke cast, het verhaal is op zich niks nieuws maar wel genieten van de humor en liefde prikkelen. Denk dat sommige persona ook wat meer tijd mochten hebben.

Kenau

Mooie geschiedenis film voor mij is het nieuw, mooi gemaakt en prima cast.

En het woord kenau is nu dan wel iets anders, maar toen een hak voor je vijand.

Link to comment
Delen op andere websites

GSE (2005)

Kan er geen genoeg van krijgen. Super verhaal van de Harvard-student Matt die van school geknikkerd wordt en vervolgens noodgedwongen verhuist naar z'n zus in Engeland. Daar wordt hij meegezogen in het hooligan-leven van z'n schoonbroer. 8.5/10

The Football Factory (2004)

Weer een knap staaltje werk van Danny Dyer. 8/10

Ik denk dat velen de bovenstaande films al hebben gezien, dus nu een onbekende die ik via de TV bekeek:

2eczswo.jpg

The Shuttle (2009)

Via de TV gehuurd. Vond 't een goede thriller. Naderhand recensies gelezen en velen vonden hem minder goed. Ik was echter echt onder de indruk: er gebeuren dingen die je niet verwacht en dat is het leuke in films. Een aanradertje: bekijk hem eens als je je verveelt. ;)8.5/10

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Shanghai Noon. Een comedie met Jackie Chan en Owen Wilson uit 2000.

Was een leuke film met ook veel actie, Owen zorgde voor de humor en Jackie voor de actie, dat ging perfect samen.

9/10

Geniale film was dat, die moet ik ook weer eens zien.

Ik keek de Topgear Christmas Special (door Birma heen)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...