meetlat Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Er is door een hacker een nieuw lek in windows gevonden waardoor hij een simpele afbeelding hoeft binne te sturen waarbij op je bureablad komt te staan WARNING! your computer is spyware infeckted en komt er rechts vanonder een pop-up'je die zegt van klik hier voor systeemscan waarna er een nieuw vakje komt om WINHOUD te downloaden, Waarna je een scan doet als deze scan gedaan is wordt er echter gevraagd dat als je de gevonden spyware weg wilt doen je moet betalen en als je betaald dan zal de hacker je gegevens van je bankkaart kunnen lezen passwoord en al waarna hij heel je kaart plundert!!!! Ik denk ongeveer dat het zo gaat het is niet tot in het detail juist maar zo ging het ongeveer in z'n werk dus pas op windowsgebruikers! Reageren
Typhoon Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Ik zou toch nooit zomaar gaan betalen voor zoiets. Wel rottig zoiets als het toch bij iemand gebeurd. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Heb je een bron? Het is idd ook niet echt slim om zomaar te betalen zonder eerst wat research te doen.. Reageren
meetlat Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 (bewerkt) Ja ik heb een bron !!!! Het vtm nieuws filmfragment open dat en ga kijk op het gedeelte waar het filmpje 14minuten en 17sec. bezig is daar heb je je bewijs PS:eerst komt er een reclame gwwn dat doorspoelen tot 't einde en dan gaan kijken naar 14min. en 17sec. Bewerkt: 5 januari 2006 door meetlat Reageren
Nickonly Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Ja, allemaal niet goed en niet fijn, maar weet iemand hier ook ies tegen??? Reageren
Velaro Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Ze hebben gezegd dat er tegen 10Januari iets komt om het ''lek te dichten'' Reageren
Damos Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Ja maar daar moet je zeker voor betalen en daar heb ik geen zin in hoor laat ze dan een computer maken waar dat lek niet in zit ik heb toch een nieuwe computer nodig die van mij is erg traag. Reageren
meetlat Geplaatst: 6 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 (bewerkt) Hallo !!!! Het lek zit in WINDOWS wat me al niet verbaast... dus zal microsoft zich schuldig voelen dat hun software weer voor niets deugt en zullen ze die patch gratis te downen zetten waarschijnlijk... Door een beetje rondsurfen op dit forum heb ik zelfs een afbeelding gevonden van wat er op je bureaublad komt te staan KLIK Voor de windows gebruikers onder ons DE PATCH IS ER !!! en hij is HIER!!!!!! te downloaden ! Bewerkt: 7 januari 2006 door meetlat Reageren
bigG Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Ik heb dat bericht een maand geleden geloof ik ook gehad, ik heb toen mijn PC simpelweg opnieuw opgestart en toen kreeg ik het niet meer. Ik heb nou trouwens sinds vanochtend zo'n bericht dat er nieuwe updates zijn en of ik die wil instaleren, ik heb dan vijf minuten bedenk tijd en als ik niets kies dan start hij uit zichzelf opnieuw op, als ik kies voor later opnieuw opstarten geeft hij het bericht na vijf minuten weer. Zou dit die patch van Microsoft kunnen zijn? En zonee, hoe heet die patch op die site? (of is het gewoon de tweede link?) Reageren
Bradley H. Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Nog geen 2 weken geleden had ik dit ook ja. De instalatie gaat razend snel, de snelheid van de PC gaat down waardoor je dus moeilijk antispy of antivirus kunnen draaien. Ik heb vrijwel alles weten verwijderen door via het windows taakbeheer het actieve virus/spy uit te zetten. Het enige wat ik niet kon verwijderen is de achtergrond, die bleef zo staan. Na de formatatie was weer alles oke. Dit virus maakt na mijn wete geen schade aan de hardware. Ik kreeg dit virus toen ik een site opende, ik hoefde niks te acepteren en nogmaals, het gaat razend snel, de download 2 sec de instalatie die zich uiteraard vanzelf uitvoert 5 sec en in 15 sec staat je PC totaal vast. Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Nog geen 2 weken geleden had ik dit ook ja.De instalatie gaat razend snel, de snelheid van de PC gaat down waardoor je dus moeilijk antispy of antivirus kunnen draaien. Ik heb vrijwel alles weten verwijderen door via het windows taakbeheer het actieve virus/spy uit te zetten. Het enige wat ik niet kon verwijderen is de achtergrond, die bleef zo staan. Na de formatatie was weer alles oke. Dit virus maakt na mijn wete geen schade aan de hardware. Ik kreeg dit virus toen ik een site opende, ik hoefde niks te acepteren en nogmaals, het gaat razend snel, de download 2 sec de instalatie die zich uiteraard vanzelf uitvoert 5 sec en in 15 sec staat je PC totaal vast. Vraagt hij ook eerst wat? Hoe zag het eruit? Reageren
Velaro Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Als je de update hebt zou je veilig zijn. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Dit had ik meer dan een half jaar geleden ook gehad, ik snap al die paniek niet. Er is dus gewoon een patch waarmee je het weg kan halen, had ik toen wel willen weten . Reageren
Matiscus Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Mijn vriend had juist het zelfde probleem, maar dat is echt een n00b in pc's, die belt me constant wat die moet doen. Toen hij mij daarvoor lastig viel op msn. Zei ik dat hij zijn pc moet formatteren. Maar dat kan hij ook niet. Dus zit er nu nog steeds mee. En ik hem een screen gevraagt. En zo ziet het eruit: Reageren
Bradley H. Geplaatst: 7 januari 2006 Rapport Geplaatst: 7 januari 2006 Vraagt hij ook eerst wat?Hoe zag het eruit? Nee, alles gaat razend snel, je hoeft niks te acepteren. Kijk het filmpje, zo zag het er bij mij uit. Ik kon trouwens niet op rechtermuisknop klikken matiscus, dus ik denk dat het bij jou gaat om een ander soort spy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.