Jump to content

Intel Inside Pentium: D

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik ging vandaag naar de winkel om prijzen te vergelijken voor mijn toekomstige computer. Ik zag een goeie computer die leek me goed genoeg om GTA SA te spelen, en iets anders mee te doen.

Computer specs:

Intel Inside Pentium D

1024 MB RAM

nVidia Geforce FX 5500 256 MB

160 GB

3.0 GHz

Nou is mijn vraag, wat is D? (Bij Pentium)

Ik heb gehoord dat dat Dual Core is ofzo, maar is dat beter of slechter dan de Pentium 4? :{

Alvast bedankt. ;)

Geplaatst:
Beste,

Ik ging vandaag naar de winkel om prijzen te vergelijken voor mijn toekomstige computer. Ik zag een goeie computer die leek me goed genoeg om GTA SA te spelen, en iets anders mee te doen.

Computer specs:

Intel Inside Pentium D

1024 MB RAM

nVidia Geforce FX 5500 256 MB

160 GB

3.0 GHz

Nou is mijn vraag, wat is D? (Bij Pentium)

Ik heb gehoord dat dat Dual Core is ofzo, maar is dat beter of slechter dan de Pentium 4? :{

Alvast bedankt. ;)

Dat is inderdaad Dual Core. Maar momenteel lijkt me het 't best om bij 4 te blijven, dat is nog het meest gebruikt. Dual Core is wel later op de markt gebracht dan 4, dus wel nieuwer.

Dual Core geeft je de mogelijkheid meer tasks tegelijkertijd uit te voeren. Dus als je zo iemand bent die altijd veel tegelijk open heeft staan, is DC een goede keus.

Bovendien zijn de meeste D processoren van Pentium 64 bits, maar nu ga ik waarschijnlijk te technisch doen. :puh:

Conclusie: Een Pentium 4 voldoet dezer tijd nog prima, maar als je zo iemand bent die zijn pc aan een stuk door het zweet over de rug doet lopen kun je wel eens gaan denken over een D.

Gunslinger

Geplaatst:

Is die Pentium D beter dan de 4? :)

Is er geen minpunt voor D?

Wel bedankt voor je informatie Gunslinger! 8)

Geplaatst:

De D is per definitie niet slechter, maar aangezien het een vrij nieuwe processor is, zijn er vaak nog kinderziektes. Bij Intel betekent dat vaak enorme warmteproductie...

Een DC is eigenlijk 2 processoren in 1, ik weet niet of ze ook nog Hyperthreading zijn (dan doen ze zich voor als 4 :*D ).

Je hebt Windows XP pro nodig om de tweede core te kunnen benutten, of Linux met een SMP kernel (ik ga voor Linux :) ).

Met een enkele core kun je ook wel meerdere tasks tegelijk doen, het gaat wat langzamer. Verwacht niet dat alles in een keer 2 keer zo snel gaat!

64-bits hoeft geen probleem te zijn, je kunt gewoon een 32-bit besturings-systeem installeren, dan schakelt de processor automatisch over op 32-bit (native) modus.

Sorry voor dit ongestructurerde bericht, ik hoop niet dat het wat uitmaakt :puh:

Geplaatst:

Vette computer. Maar het had nog mooier geweest had het een P4 3.00 of 3.2 GHZ geweest. Mag ik even weten hoeveel dat ding kost? :$

Geplaatst:

1000 euro inclusief Monitor en Norton Anti Virus 2005. ;)

Maar is Pentium D wel goed om games te draaien zoals SA, als je programma's afgesloten hebt?

Geplaatst:

Het is eigenlijk 2 Pentia 4 in een (mooie meervoudsvorm niet :D ).

Met deze processor kun je juist wel nog een ander programma op de achtergrond draaien!

Antwoord: Ja

Geplaatst:
1000 euro inclusief Monitor en Norton Anti Virus 2005. ;)

Lopen ze ook achter, ze hebben tegenwoordig al Norton Anti Virus 2006 :schater:.

Anyway kan het niet gewoon P4 3.0ghz Dualcore zijn ?

Ik neem aan dat het gewoon een 4 is, en omdat 3 haast niet meer in de handel is ze die gewoon weghalen.

Geplaatst:

Het is een dual-core P4, bij mijn weten wordt de P3 niet meer geproduceerd.

Vraag wel even of dat ding heet wordt, dat schijnt tegenwoordig een probleem te zijn met Intel. (btw heb ik geen ervaring mee)

Geplaatst:

Norton 2006?! Zal ik nog wel zien. :D

Maar ik ga er misschien vandaag naar de winkel toe, hij is toch open, dus kan ik het mooi even vragen.

Er staat duidelijk op dat kaartje: Pentium D, 1024 RAM, etc.

Bedankt voor jullie hulp. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Die grafische kaart lijkt nergens op! Je zal beter als je toch in de computerwinkel bent, een NVidia kaart van de 6de serie kopen.

Zorg er ook voor dat hij PCI-Express ondersteunt!, anders mag je hem binnen een jaar wegdoen :@

Bewerkt: door Blu3ice
Geplaatst:

NVidia is zo goed nog niet,ik had een NViadia 6600 gekocht en hij werkte voor geen *** Hij blokkeerde altijd het spel dat ik speelde.Ik heb nu een Ati Radeon X550/600 Misschien iets voor jou,alleen zou ik dan een iets hogere kopen BV X(iets hoger)/(iets hoger) ;)

Geplaatst:

nVidia Geforce FX 5500 wordt ook aanbevolen voor San Andreas, en ik heb een 256 MB.

Ik ga die gewoon kopen, want ik wordt er gewoon gek van. Het gaat mij niet om het spel, maar ook een deel ervan. FX 5500 256 lijkt mij voldoende.

Ik heb precies dezelfde, nvidia 5500 :)

Ik heb trouwens ook 3.0ghz en 1024ram dus ik zou je even wat zeggen over deze vidoekaart, :Y

Ik speel SA op 800x600 met high quality, wanneer ik het hoger zet gaat hij haperen

Je kunt het ook op 1024x768 met medium quality draaien :)

Als je mooie rechte lijtjes wilt zal ik voor de onderste gaan, als je juist betere kwalietit wilt zal ik voor de bovenste gaan, die keuze is aan jezelf :cya:

Gemiddeld speel ik nieuwe games met 800x600 of 1024x726, middelmatige kwalieteit, geen anti anilising (ofzo iets) :sigaar:

Bewerkt: door Blaster27
Ik heb precies dezelfde, nvidia 5500 :)

Ik heb trouwens ook 3.0ghz en 1024ram dus ik zou je even wat zeggen over deze vidoekaart, :Y

Ik speel SA op 800x600 met high quality, wanneer ik het hoger zet gaat hij haperen

Je kunt het ook op 1024x768 met medium quality draaien :)

Als je mooie rechte lijtjes wilt zal ik voor de onderste gaan, als je juist betere kwalietit wilt zal ik voor de bovenste gaan, die keuze is aan jezelf :cya:

Gemiddeld speel ik nieuwe games met 800x600 of 1024x726, middelmatige kwalieteit, geen anti anilising (ofzo iets) :sigaar:

En dat komt door je videokaart. ;)

Dus, Gangsta: Als het kan zou ik er echt een kopen met een andere videokaart, want de GeForce 5500 is eigenlijk niet meer een acceptabele kaart voor een game pc. Ik raad je aan minimaal een GeForce 6500 aan, liever een 6600 of hoger. Daarmee kun je FEAR op 1024x768 spelen, met FSAA 2, en overige settings op het hoogst. Tenminste, bij mij kan het. :)

Bewerkt: door Gunslinger

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...