Jump to content

[Visual Basic] Code Resources?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb help ndoig, ik wil weten waar ik een Lijstje vind van allemaal Codes, voor Visual Basic 2005 Expres Edition.

En voor degene die het weten, hoe laat ik een Message zien, die kan afwisselen, dus als je een keer klikt op een RadiorButtong, en dan op OK, dan je dan krijgt te zien, of je Aangenomen bent, of niet (voorbeeld) dus het hangt er van af wat je te zien krijgt?

Greetz BB

Geplaatst: (bewerkt)

Dat met die RadioButtons doe je zo (moet je nog wel de namen veranderen):

Private Sub Button15_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button15.Click
	If RadioButton1.Checked = True Then
		MessageBox.Show("R1")
	ElseIf RadioButton2.Checked = True Then
		MessageBox.Show("R2")
	ElseIf RadioButton3.Checked = True Then
		MessageBox.Show("R3")
	End If
End Sub

Bewerkt: door JGuntherS

Moet je deze als nieuwe String erbij plakken? Of moet hij ergens anders? En word deze automatisch displayed als je op OK klikt, of moet je daar ook nog een Code bijplakken?

Bewerkt: door Big Bear

Nieuwe string? Of bedoel je nieuwe Sub? Je moet de code in die Sub in de Sub van een Button plakken.

Dit stuk moet je in de Button-sub plakken:

MessageBox.Show("R1")
	ElseIf RadioButton2.Checked = True Then
		MessageBox.Show("R2")
	ElseIf RadioButton3.Checked = True Then
		MessageBox.Show("R3")
	End If

Dit werkt wel als je gewoon 3 RB's maakt (Ze krijgen automatisch die naam (RadioButton1 enzo)).

Bewerkt: door JGuntherS
Geplaatst:

Hoe connect ik deze dan aan de OK button, zodat je het berichtje dan pas, te zien krijgt.

En hoe kan ik het progammatje zelf laten zien, welke Message hij laat zien

Geplaatst:

Als je een form gemaakt hebt met een button (en 3 RB's), dubbelklik je op die knop (in de designer) en als het goed is maakt ie dan een sub voor je aan. In die sub moet je dan de code zetten die 2 posts boven deze staat.

Geplaatst:

Ja, dat wist ik al, nou 2 nieuwe vragen:

-Wat is de Code, om alles te resetten

-Wat moet ik invullen bij R2, en R3, ik had daar eerst wat ingevuld, voor de andere RadioButtons, en dat klopte, maar toen kwam er ook de Message van R2, bij R1, dus alle 3 had ik ze een keer

Geplaatst:

1e: Bedoel je alle RB's deselecteren?

RadioButton1.Checked = False
RadioButton2.Checked = False
RadioButton3.Checked = False

2e: Vaag probleem, mag ik je code eens zien?

Geplaatst:

Private Sub RadioButton1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles RadioButton1.CheckedChanged
		MessageBox.Show("Helaas, maar je was te opvallend, dus je faalde")
	End If
End Sub

Private Sub RadioButton2_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles RadioButton4.CheckedChanged
	If RadioButton2.Checked = True Then
		MessageBox.Show("Gelukt!")
	End If
End Sub

Ik heb die andere RB's weggelaten, omdat ik af en toe een message kreeg met "R2"

En moet ik die Code, in de Sub, van een Button zetten?

Geplaatst:

Private Sub RadioButton2_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles RadioButton4.CheckedChanged

Deze sub controleert of RB4 (Handles RadioButton4.CheckedChanged) is veranderd, ik denk dat je wilt checken of RB2 verandert is.

Geplaatst:

Ahh, ik snap hem. Trouwens vind je het erg als ik je op MSN, toevoegt?

En van die Cancel button werkt, maar nu heb ik die maar , Radio Button 1, en dan Cancel werkt, evenals 2, maar 3 niet, die word overgeslagen, en dan Canceld hij hem wel bij 4

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...