Jump to content

PHPBB Probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Yo, ik ben een beetje een n00b in het opstellen van forums. Ik heb dus een PHPBB gedownload (legaal)

Ik heb gans de boel geupload. Maar nu kom ik bij de installatie van het forum. Ik moet daarbij volgende gegevens ingeven:

Jouw Database Naam:

Database Gebruikersnaam:

Database Wachtwoord:

Waar kan ik dit vandaan halen? Men host is vmhosting. Dus www.cpanel-x.be kan ik gans de boel instellen. Kan iemand mij helpen? Ik zou het heel leuk vinden. Ik heb al alles geprobeert nog steeds niks.

Help me!

Greetz Matiscus :bier:

Geplaatst: (bewerkt)
Yo, ik ben een beetje een n00b in het opstellen van forums. Ik heb dus een PHPBB gedownload (legaal)

Ik heb gans de boel geupload. Maar nu kom ik bij de installatie van het forum. Ik moet daarbij volgende gegevens ingeven:

Jouw Database Naam:

Database Gebruikersnaam:

Database Wachtwoord:

Waar kan ik dit vandaan halen? Men host is vmhosting. Dus www.cpanel-x.be kan ik gans de boel instellen. Kan iemand mij helpen? Ik zou het heel leuk vinden. Ik heb al alles geprobeert nog steeds niks.

Help me!

Greetz Matiscus :bier:

Hey, dit is makkelijk te verhelpen! Ik heb niet echt ervaring met CPanel maar:

- Je hebt een database nodig, die kun je een aanmaken in CPanel (Volgens mij)

- Om toegang tot deze database te krijgen heb je een username en

- een password nodig.

Volgens mij kun je dit daar instellen, anders staat dit bij je accountgegevens, als je het niet kan vinden kun je altijd je host mailen.

Ik weet zeker dat je een database kan aanmaken, aangezien alle paketten Oneindig MySQL databases hebben.

hdnmsg: bdnkt mt j mdrtr hmo![/font]

Bewerkt: door ViceAgent
Geplaatst:

3 dingen te zeggen:

Phpbb doe die weg want dat forum is gehacked in elk moment ( gehoord van me maat)

Ga naar www.invisionpower.nl en download daar de gratis versie van ipb 1.3 want dat is een trial die altijd blijft werken.

Phpbb is ook niet echt simpel in skin veranderingen.

Geplaatst:

Klik in het C-panel op mysql.

Maak een nieuwe database aan en user(vergeet passwoord van user niet) en voeg database met user samen :Y

Geplaatst:
3 dingen te zeggen:

Phpbb doe die weg want dat forum is gehacked in elk moment ( gehoord van me maat)

Ga naar www.invisionpower.nl en download daar de gratis versie van ipb 1.3 want dat is een trial die altijd blijft werken.

Phpbb is ook niet echt simpel in skin veranderingen.

IPB 1.3 hack je even snel als PHPBB. Een gratis PHPBB (nieuwste versie) is zeker 100 keer zo veilig als een versie van IPB van voor versie 2.1

Een database kan je inderdaad aanmaken met zoiets als Cpanel. Indien je daarmee niet uitkomt dien je contact op te nemen met je hosting provider.

Geplaatst:

maar als IPB hebt moet je betalen behalve voor 1.3.0 of lager.

ik heb een IPB 1.3.0 forum en het is veel beter dan phpbb

Geplaatst:
Maar hack baar, en ik heb trouwens een legaal gratis ipb 1.3.1 final board

ik heb gelezen op een website dat je voor hoger dan IPB 1.3.0 een licentie nodig heb en dat kost geld

Geplaatst:
Maar hack baar, en ik heb trouwens een legaal gratis ipb 1.3.1 final board

ik heb gelezen op een website dat je voor hoger dan IPB 1.3.0 een licentie nodig heb en dat kost geld

Dan heb jij ergens gekeken wat niet klopt het is gratis en legaal.

Geplaatst:

Dat zeg ik toch? :?

Helemaal niet gratis. Alleen die versie is gratis. Misschien omdat het zo oud is: Klik hier voor de harde bewijs.

Ik bedoelde ook dat IPB 1.3.1 gratis is.

En M-92 zei:

Hier 1.3.1 final gratis. Als je een nog nieuwere versie wilt moet je wel betalen.

Waarop jij zei:

Dan heb jij ergens gekeken wat niet klopt het is gratis en legaal.

IPB is niet gratis. Denk je dat zo'n groot stuk script gratis is? Kijk dan hoe verot PHPBB is, vind je het gek dat die gratis is.

Waarop is op eens iedereen zo koppig tegen mij. :{

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...