Jump to content

Uitvallen

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik spellen speel, dan valt mn pc soms uit. (hij start dan overnieuw op)

Bij VC en SA is dat het meest. Dan valt mn pc al na 10 minuten uit.

Terwijl bij GTA3 hij niet uitvalt.

Ook bij Generals: Zero hour, en Counterstrike valt hij heel soms uit.

Ik krijg dan niet zo'n blauw scherm, maar hij start gewoon opnieuw op.

Het gebeurt alleen bij spellen, dus ik weet niet wat het is.

Kan iemand mij helpen of weet iemand wat het probleem is.

Halleeej,

Evildirk

PS:

M'n PC:

Windows XP 2200+ (AMD Athlon)

265 MB Ram geheugen

1.8 GHz

NVIDIA GeForce 4

64 MB specifiek video geheugen

Geplaatst: (bewerkt)

Hm, ik heb het wel eens gehad toen lag het aan de koeler, misschien dat je koeler het dan niet meer goed doet en dan het dan wat te ''heet'' word in je pc, waardoor die dus uitvalt .. :*D

Hoeft natuurlijk niet bij jou het probleem te zijn, maar je weet maar nooit.

Ligt het wel aan je koeler, even langs je monteur of anders wat nieuwe koeler erin en klaar=kees!

Bewerkt: door Ghostsniper
Geplaatst:

Zoiets heb ik heel enkel eens gehad.. viel hij in 1 keer uit, maar later niet meer last van gehad. Maar meschien ligt het inderdaad aan je koeling.

Geplaatst:

Dit ligt waarschijnlijk omdat je niet zoveel geheugen hebt (265 MB Ram geheugen). Bij grotere spellen zoals CS is het dus mogelijk dat hij uitvalt omdat hij dan teveel verbruikt en daardoor overbelast raakt. Misschien eens uitbreiden naar 512 of hoger?

Geplaatst:

1. Je hebt voor de tijd van nu inderdaad te weinig geheugen.

2. Je hebt een fout in het geheugen, dat kun je zien bij een crash register maar hoe je daar komt kan niet uitleggen, zo ver ben ik nog niet. Daar worden dit soort dingen allemaal gelogt ook de reden. Waarschijnelijk heb je een fout, je moet dan gewoon nieuwe geheugen kopen voor rond de 52 Euro heb je 512MB Ram.

3. Koop nieuwe videokaart met 256 MB en als het kan met TurboCache.

Ik wil wedden dat het dan wel werkt. ;)

Geplaatst:

Dankjewel voor de tips, ik zal eens naar een koeler, RAM, of video geheugen kijken.

Maar weet iemand een goede winkel om dat te kopen?

Ik woon rond Den Bosch. Alvast bedankt!! :*D

Halleeej,

Evildirk

Geplaatst:

Ik zou naar de Dixons of Dynabyte(?) gaan, of als er op je pc nog garantie zit (denk het niet) kun je naar hun toe waar je het vandaan heb.

Geplaatst:

Dixons is een slecht winkel. Alles is daar 30x duurder dan de winkel er naast. Mijn camera koste bij hun 479 Euro. Ik kon het voor 416 Euro bij een andere winkel. En dan zou je wel denken, ja maar dat was een camera. Nee, met andere spullen is het ook zo. Ik zou voor Media Markt kiezen als die daar bij jou in de buurd is. En andere normaal speciaal zaak. Maakt niet echt uit welke, kijk eerst op internet waar je het goedkoopst uit bent. Kan je hoop poen besparen.

Geplaatst:

Ik heb zowel in Uithoorn als in Amsterdam goede ervaringen met kleine computerwinkeltjes die niet tot een groot concern behoren. Daar werken meestal mensen met verschrikkelijk veel PC-ervaring en je meldt gewoon per onderdeel wat je eisen en wensen zijn. Zij zetten hem helemaal voor je in elkaar, testen hem en als er wat mee is ben je zo terug ermee. Meestal voelen ze zich dan in hun "eer" aangetast en doen er alles aan om hem weer als een zonnetje te laten draaien. Werkt veel beter dan geholpen te worden door een zaterdaghulp (no offense) bij Dixons die het geen moer intresseert of hij PC's verkoopt of bloemkolen en alleen maar wil verdienen.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat is ook een goede. Dixons is all in one winkel. Zo als ik boven als zei, ga naar een computer speciaalzaak. Die weten altijd wel raad. Voor onderdelen kun je gewoon naar de Media Markt als er niks anders is. Daar werken vaak mensen bij apparaten/spullen waar ze verstand van hebben, bijv. mensen die iets met camera's hebben werken bij fotografie afdeling en semi-it-ers bij computers. Zelf zou ik voor de eerste gaan maar die heb je niet overal.

Edit:

Wij zitten nu op eens over hardware kopen te praten, maar misschien ligt het niet eens daaraan. Zelf denk ik dat hij defect in het geheugen heeft, zo heb ik dat geleerd. Maar het kan ook iets anders zijn. Misschien weet iemand anders dat?

Bewerkt: door X-TX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...