Froodooo Geplaatst: 17 januari 2006 Rapport Geplaatst: 17 januari 2006 Sinds kort heb ik een nieuwe PC. Als ik hem op wil starten, dan start de PC gewoon op, maar het beeldscherm geeft de melding 'No Signal'. Als ik de PC dan reset, dan doet hij het gewoon weer. Ík heb al een keer alle kabels eruit gehaald, en opnieuw in de PC gestoken. Maar dat hielp ook niet. Ik heb een beeldscherm van Belinea, versie 10 17 25, artikel nummer 11 17 07. Kan iemand me hier misschien mee helpen? Alvast bedankt! Reageren
Upstream Geplaatst: 17 januari 2006 Rapport Geplaatst: 17 januari 2006 (bewerkt) Sinds kort heb ik een nieuwe PC.Als ik hem op wil starten, dan start de PC gewoon op, maar het beeldscherm geeft de melding 'No Signal'. Als ik de PC dan reset, dan doet hij het gewoon weer. Ík heb al een keer alle kabels eruit gehaald, en opnieuw in de PC gestoken. Maar dat hielp ook niet. Ik heb een beeldscherm van Belinea, versie 10 17 25, artikel nummer 11 17 07. Kan iemand me hier misschien mee helpen? Alvast bedankt! Ik heb precies hetzelfde probleem, maar na een half jaar nog geen antwoord op gevonden. Gewoon opnieuw opstarten totdat hij het videokaart vind. Bij mij is het moederbord beschadigd, waardoor de videokaart soms geen contact kan maken. Maar ik denk niet dat dat bij jouw het geval is, aangezien het een nieuwe pc is. En ik denk niet dat het in je beeldscherm zit, eerder misschien een niet stevig aangedrukte kabel of een scheef inzittende videokaart. Bewerkt: 17 januari 2006 door DMWTM30 Reageren
X-TX Geplaatst: 17 januari 2006 Rapport Geplaatst: 17 januari 2006 Ik denk niet dat je videokaart niet goed erin zit, dan ging je pc aan zonder geluid te maken maar dat gebeurd niet. Waar ik wel aan denk, het lange stuk waar je videokaart mee in de pc zit is niet goed meer. Dat hij hem een keer wel pakt en de andere keer niet. Je moet je videokaart eruit halen en kijken hoe het met alles gaat bij het lange stuk waarmee hij in de AGP/PCI zit. Kijk of er geen zwarte plekjes zijn en dat soort dingen. Zo niet, steek je kaart er goed in, niet bang zijn, hard drukken. Je moet hem dan wel recht houden anders gaat er wel iets fout. Kijk dan naar de draad en of alle tandjes goed zijn en of er eentje kapot is. Zo niet, steek die in de achterkant van je videokaart. Als het probleem nog steeds voorkomt ga naar computer speciaal zaak en laat hun naar je videokaart kijken. Het werd boven al gezegt. Het kan niet aan je scherm liggen, wel aan de draad die in de achterkant van je videokaart moet. Stroom tekort, pixels, lampjes. Nee, het is echt alleen je videokaart. Haal de stekker uit je videokaart en doe je pc aan. Dan zie je ook No signal staan. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 17 januari 2006 Rapport Geplaatst: 17 januari 2006 Sinds kort heb ik een nieuwe PC. Als ik hem op wil starten, dan start de PC gewoon op, maar het beeldscherm geeft de melding 'No Signal'. Als ik de PC dan reset, dan doet hij het gewoon weer. Ík heb al een keer alle kabels eruit gehaald, en opnieuw in de PC gestoken. Maar dat hielp ook niet. Ik heb een beeldscherm van Belinea, versie 10 17 25, artikel nummer 11 17 07. Kan iemand me hier misschien mee helpen? Alvast bedankt! Ik heb precies hetzelfde probleem, maar na een half jaar nog geen antwoord op gevonden. Gewoon opnieuw opstarten totdat hij het videokaart vind. Bij mij is het moederbord beschadigd, waardoor de videokaart soms geen contact kan maken. Maar ik denk niet dat dat bij jouw het geval is, aangezien het een nieuwe pc is. En ik denk niet dat het in je beeldscherm zit, eerder misschien een niet stevig aangedrukte kabel of een scheef inzittende videokaart. Als je weet dat je moederboard beschadigd is dan heb je toch wel een oplossing OT: Dit heb ik altijd als ik het beeldscherm van de computer haal (Niet gewoon uitzetten, maar de draad eruit). Ligt het hier misschien an? Reageren
-Roy- Geplaatst: 17 januari 2006 Rapport Geplaatst: 17 januari 2006 Ehh...nee. Dat is gewoon een melding dat je pc geen signaal meer geeft aan je beeldscherm. En aangezien je de stekker eruit trekt lijk me dat nogal logisch. Reageren
Ewoud Geplaatst: 18 januari 2006 Rapport Geplaatst: 18 januari 2006 Al ooit gedacht om even een andere beeldscherm op je pc zetten. Het kan net zo goed een kabel breuk en dat is alleen op die manier te ontdekken. Reageren
Froodooo Geplaatst: 21 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2006 Ik heb de videokaart eens uit de PC gehaald, en hem goed bekeken. Maar er zat niets op, wat er niet hoorde ofzo. Dus toen heb ik hem er weer netjes recht in gedaan. Ik denk niet dat je videokaart niet goed erin zit, dan ging je pc aan zonder geluid te maken maar dat gebeurd niet Ja, dat had ik er niet bij gezegd. Als hij dan die eerste keer opstart, dan doet hij beeldscherm het niet, maar dan maakt hij ook geen opstartgeluidje. Verder heb ik ook opgemerkt dat de bovenste CD-DVD driver (weet niet precies hoe dat heet, in ieder geval dat ding waar je een CD of DVD in doet ) het niet doet. Tenminste, het lichtje ervan gaat dan niet aan, en hij kan ook niet open. Ik heb er daaronder nog één, maar die doet het gewoon wel. Heeft iemand misschien nog een oplossing? Reageren
X-TX Geplaatst: 21 januari 2006 Rapport Geplaatst: 21 januari 2006 (bewerkt) 1. Je voeding heeft niet genoeg stroom. 2. Heeft hij het eerst wel gedaan? Ik maak even wat foto's om te laten zien wat jij moet doen. Wil je in je post wat meer over vertelen? Want dit zegt weinig, o.a. heeft die het eerder wel gedaan? Edit: In mijn foto archief heb ik een goeie gevonden. Deze met et blauwe (misschien heeft het bij jou andere kleur) moet je eruit doen, ook de kabel er naast. Steek dan alleen de kleine erin die je ook op het plaatje ziet. En zet je pc aan. Als het lapje niet brand betekend: 1. Het lampje is kapot (vrijwel onmogelijk) 2. Hij is aan het eind van zijn Latijn. Edit_2: Hier nog een: Bewerkt: 21 januari 2006 door X-TX Reageren
Froodooo Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2006 Heeft hij het eerst wel gedaan? In het begin deed het beeldscherm het wel. Reageren
X-TX Geplaatst: 22 januari 2006 Rapport Geplaatst: 22 januari 2006 Waar heb je het nou over, je beeldscherm of je cd-speler/driver? Als je het toch offtopic gaat doe het dan goed want zo kan ik je echt niet helpen. Wat is het nou beeldscher/cd-driver? Reageren
Froodooo Geplaatst: 24 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2006 Allebei. Dus als ik de PC opstart, dan gebeuren deze dingen: 1. Het beeldscherm doet het niet, want hij geeft de melding 'No Signal'. 2. Als ik opstart, dan hoor ik ook het opstartgeluidje van windows niet, al heb ik het geluid gewoon aanstaan. 3. En als laatste: van de bovenste CD/DVD-speler gaat het lampje niet knipperen, wat hij wel hoort te doen. De onderste (ik heb er twee) doet het wel gewoon. De PC deed dit in het begin allemaal niet. Het is pas later gekomen, maar ik weet niet meer precies wanneer dat ook alweer was. Reageren
X-TX Geplaatst: 24 januari 2006 Rapport Geplaatst: 24 januari 2006 V: 1. Het beeldscherm doet het niet, want hij geeft de melding 'No Signal'. A: 1. Kan zijn dat je moederbord de kaart niet pakt, maar als ik even na denk over de contact tussen de videokaart en moederbord dan denk ik niet dat het kan. Als je kaart namelijk niet goed in zit krijg je dit gelijd te horen: Piep, Piep, (stop), Piep, Piep, Piep (3 keer snel achter elkaar) en dan gaat die van zelf uit. Als je kaart niet ondersteund word door je moederbord of geen stroom heeft voor alles dan gaat die aan maar doet verder niks meer en maakt ook geen geluid. Het ligt dus aan de kaart of de scherm. Of de kabel. V: 2. Als ik opstart, dan hoor ik ook het opstartgeluidje van windows niet, al heb ik het geluid gewoon aanstaan. A: 2. Het geluid zul je zelfs horen wanneer je geen boxen hebt. Dat is verplicht dat in elke computer kast een box aanwezig is. Die box is aangesloten op je moederbord. Dus als je moederbord niet werkt (soms heb je lampje, heb ik ook) dan maakt hij geen geluid en als de lampje niet brand dan betekend dat dat hij geen stroom heeft. V: 3. En als laatste: van de bovenste CD/DVD-speler gaat het lampje niet knipperen, wat hij wel hoort te doen. De onderste (ik heb er twee) doet het wel gewoon. A: 3. Je moet doen wat ik in mijn post boven heb gezegd. Haal de dikke kabel eruit (die zit naast de kleine, zie foto) en doe de kleine er ook eruit en weer in, alleen de dikke laat je liggen. Zet dan je computer aan en kijk of het lampje brand. Als et lampje niet brand is hij dood. Reageren
roeiertje Geplaatst: 31 januari 2006 Rapport Geplaatst: 31 januari 2006 ik had ook dat probleem = als je je beeldscherm hebt zijn er 2 draden:1voor de voeding 2een draad die naar je pc kast gaat. controleer draad nr.2en kijk of die er goed inzit.unplug hem uit je kast enplug hem er weer in en zorg dat hij goed vast is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.