Jump to content

original disk could not be found or authenticated

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb net gta san andreas pc origineel gekocht en hem volledig geinstalleerd

Maar als ik hem wil opstarten zegt hij ''original disk could not be found or authenticated''

Wat is het probleem wie kan mij helpen

Bewerkt: door <<Salvatore Leone>>
Geplaatst:

Dat kan meerdere oorzaken hebben:

1. De cd is vies, maak hem schoon met een zachte doek.

2. De lens van je cdrom is vies, maak hem schoon met een lenscleaner of blaas ff rustig in je cdrom

3. Je hebt de verkeerde cd in de speler zitten. (Je hebt Install- en Play-disk)

Probeer dat eerst ff uit.. Één vette vinger op je cd kan daar al voor zorgen.

Heb je toevallig ook meerdere cdromspelers? Gebruik dan degene waarmee je het spel hebt geinstalleerd..

Groetjes en succes :cya:

Geplaatst:
De lens van je cdrom is vies, maak hem schoon met een lenscleaner of blaas ff rustig in je cdrom

Ronald, voor GTA-SA heb je een DVD. Zoals Ronald al zei kan die vies zijn, houd hem gerust even onder de koude kraan. Spoel hem dan rustig af en houd hem onder de kraan, en droog hem af met een vaatdoek of een ander zachte doek.

Ik denk het niet, maar misschien is je PC wel te langzaam. Dan wil die ook niet draaien, voor dat geval moet je de specs van jou PC even met de benodige specs vergelijken. (je kunt ze chekken door dxdiag in te typen bij "Uitvoeren")

Dat zijn namelijk deze specs nodig:

Processor: 1 GHz Intel Pentium 3 of een AMD Athlon Processor

Geheugen: 256MB RAM

DVD-Speler: 8x DVD-ROM

Harddisk: 3.6 GB aan vrije ruimte

Videokaart: 64MB Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce3" of beter)

Geluidskaart: DirectX 9 compatible Stereo Sound Card

Toetsenbord & muis

Windows 2000 of nieuwer

Geplaatst:
Ik denk het niet, maar misschien is je PC wel te langzaam. Dan wil die ook niet draaien, voor dat geval moet je de specs van jou PC even met de benodige specs vergelijken. (je kunt ze chekken door dxdiag in te typen bij "Uitvoeren")

Oh my gosh.. :puh: Dit heeft dus niks hiermee te maken.

Het kan enig liggen aan de DVD-speler (heb je wel een dvd speler en geen CD speler?). Ik had ook een standaard DVD spelertje, daar pakte hij de dvd ook niet op. Toen heb ik een nieuwe gekocht (NEC) en nu werkt hij wel. Anders moet je gewoon even naar een computerzaak gaan met je dvd en computer. Daar fixen ze het wel.

• 3 weken later...
Geplaatst:

gisteravond deed die het en nou wou ik vanmidag weer verder gaan en geeft die weer dat aan original disk could not be found or authenticated

wie kan me helpen?

het kan niet aan me pc liggen

want heb een amd atlhon 64 3ghz

512intern geheugen

en 128mb geforce 6600 kaart

wie weet mischien de oplossing

Geplaatst:

Formateer jouw pc. :engel:

Dat is een optie. tevens kan je ook je DVD lezer is Flashen. Daarmee bedoel ik het stuurprogramma (niet op windows) maar waar de DVD drive op reageert hernieuw installeren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...