Jump to content

Warhammer Fantasy

Recommended Posts

Geplaatst:

Warhammer

Wat is Warhammer?

Warhammer is een Tabletop game, waar bij jij zelf modellen verft, en in elkaar lijmt. Deze gebruik je dan op Speelbord, en speel je daar mee een Fantastiesch spel mee. Het is niet een spel voor op de PC, maar gewoon een bord spel, alleen dan uitgebreid, zeer uitgebreid. Het is een spel van Games Workshop.

Waar draait het om?

Warhammer, is een spel, niet voor op de computer. Het draait om Tactiek, style en je eigen leger, wat je bij elkaar heb verzameld door minaturen te kopen. Je hebt 14 verschillende legers:

-Beasts of Chaos

-Brettonian

-Hordes of Chaos

-Dark Elves

-Dwarfs

-Empire

-High Elves

-Lizardmen

-Ogre Kingdoms

-Orcs and Goblins

-Skaven

-Tomb Kings

-Vampire Counts

-Wood Elves

Het spelen van het spel

Naarmate je een legertje van:

-2 Core Units (Bijvoobeeld, een groep van 20 SwordMen)

-1 Leader (Bijvoorbeeld, een Knight op een Paard of Vogel)

-1 Special Charictar (Bijvoorbeeld, een Wizard, of een Priest)

Je zet je leger dan op, terwijl een vriend van jou dat ook doet, dan ga je het spel spelen, omste beurten heb je een beurt, waarin je verschillende dingen mag doen, zoals je Troops verplaatsen, je tegenstander dwarsliggen met KanonKogels en Pijlen, of met de sterke spreuken van je Wizards. Je kan ook een Campaign spelen, waarin je een bepaald slag moet winnen, en daarvoor moet je dingen doen zoals, niet meer als 20 troepen verliezen, tegenstanders Artilliary vernietigen.

De speel tafel

Je speelt dit allemaal op een speel tafel, gemaakt van hout, met een grasmat erover, met terrain zoals Huisjes en Hills.

Hill:

dwarfsonhills1gi.jpg

Modellen en Verven:

Je moet je modellen verfen zoals je hier kunt zien, zie hier kunt zien.

Ik zelf?

Ik zelf spaar 2 legers, de Orcs en Goblins, en de Empire. Ik vind dit zeer leuk, vooral je eigen landschap maken en legers verfen. Ik doe het ongeveer al 2 jaar. Het zal leuk zijn als er op het Forum meer mensen waren die dit deden. Ik kan al behoorlijk verven, alleen ik raad jullie het niet aan om dit ook te doen, want het kost veel geld, en je moet er aanleg voor hebben

Geplaatst:

Nee, Lord of the Rings, is ook een Table Top game, gemaakt naar het boek en de film, deze is net nieuw, een jaar of 3/4. Ik denk Warhammer al op zo'n 10 jaar zit

Het ziet er allemaal inderdaad leuk, uit, maar je moet wel nadenken, dat dit is geverfd door Eavy Metal, de beste verfers, en zij hebben deze Table's en Models allemaal al klaar liggen, ik moet nog verschrikkelijk veel verfen, en landschap maken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...