Jarno Geplaatst: 22 januari 2006 Rapport Geplaatst: 22 januari 2006 (bewerkt) Deze tutorial zal ik steeds uitbreiden met informatie. Ik zal geen uitleg geven over een server te maken op Linux or whatever maar gewoon Windows. Een MTA San Andreas server opzetten Benodigdheden - MTA:SA Server bestanden - Goed humeur Installeren Ik ga hier op dit moment niet op in. Dit kan niet moeilijk zijn maar later doe ik dit wel. Server voor het eerst starten Start Deze Computer en typ in het adresbalk: 'C:\Program Files\MTA San Andreas\server'. Daar zie je een aantal bestanden staan. Dubbelklik op het bestand 'MTA Server.exe'. Nu is je server aan het laden en als het laden klaar is ziet het er ongeveer zo uit: Server naam veranderen Typ nu maar 'quit' in de server. Nu gaan we de servernaam veranderen. Ga naar de map 'C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\race' en open het bestand 'mtaserver.conf' met Kladblok. Zie het rode blok en het donker rode blok voor informatie. Als je klaar bent sla je het bestand op. (Tik op je toetsenbord: 'Ctrl+S'. Sluit nu kladblok. Server herstarten Ga naar: 'C:\Program Files\MTA San Andreas\server'. Daar zie je een aantal bestanden staan. Dubbelklik op het bestand 'MTA Server.exe'. Nu is je server aan het laden en als het laden klaar is ziet het er ongeveer zo uit: Admin accounts maken Waarom Admin accounts? Dan kan je ingame mensen freezen, kicken, bannen, map changen enz enz. Open 'mtaserver.conf' (Met Kladblok) in de map 'C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\race'. Zoek naar dit: Server bestanden banned.lst -> Hier staan de IP's in die van je server gebanned zijn (Openen met Kladblok) (Dubbel?) config.xml -> Een configuratie bestand voor RSS map downloader MTA Remote Admin.exe -> Hiermee kan jij en andere commando's sturen naar de server (Kick, Ban etc.) MTA Server.exe -> Dit is de server programma net.dll -> (Niet zeker) maar waarschijnlijk Netcode readme.txt -> Engels talig leesmij bestand (Openen met Kladblok) rssmapdownloader.exe -> RSS map downloader Uninstall.exe -> Start dit en je verwijderd je Server van je computer xerces-c_2_7.dll -> DLL voor XML parsing mods\race\banned.lst -> Hier staan de IP's in die van je server gebanned zijn (Openen met Kladblok) (Dubbel?) mods\race\mtaserver.conf -> Hier kan je de instellingen van je server veranderen (Openen met Kladblok) mods\race\mtaserver.log -> Log bestand van je server (Openen met Kladblok) mods\race\race.dll -> MTA: Race mod DLL/Plugin mods\race\vehiclecolors.conf -> Welke auto's welke kleuren kunnen hebben (Openen met Kladblok) mods\race\maps\*.map -> Map/Race bestand (Openen met MTA:SA Map Editor of Kladblok) NOG NIET AF, HEB GEDULD! Bewerkt: 26 januari 2006 door Jarno Reageren
appiegta Geplaatst: 12 juli 2010 Rapport Geplaatst: 12 juli 2010 (bewerkt) dank je probeer al een hele tijt een server te maken maar wist niet hoe het moest maar nu heb ik een klein begin voor een server. alleen de links zijn dood Bewerkt: 12 juli 2010 door appiegta Reageren
rienie Geplaatst: 12 juli 2010 Rapport Geplaatst: 12 juli 2010 logisch he appiegta de laatste post dus de begin post is van 4 jaar geleden. Grootste bump die ik ooit heb gezien Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.