Jump to content

Hoe installeer je lettertypes?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb een vraag. Hoe installeer je gedownloade lettertypes nou?

Ik weet dat je die moet plaatsen bij C:\WINDOWS\Fonts, maar dan lukte het nog niet helemaal goed.

(Ik heb deze vraag al gesteld in Vice City General (in een topic die daar wel overging,) maar ik vind deze vraag meer in het feedback passen, en ik heb daar nog geen antwoord op gehad.)

Nou, ik had dus een lettertype gedownload en ik heb hem neergezet bij mijn documenten. Toen heb ik 'm geknipt en geplakt bij C:\WINDOWS\Fonts, maar dan staat er dat het niet geldig is of beschadigt is zodat ik de lettertype er niet bij kan zetten. (De lettertype is overigens Italic Rage (de Vice City lettertype) die je kan downloaden via een link die MarkB op de vorige bladzijde had gezet)

Nou, toen heb ik hem opnieuw gedownload en hem al vóór het downloaden ingesteld dat ie bij C:\WINDOWS\Fonts zou staan, daarna gedownload, gekeken bij C:\WINDOWS\Fonts en daar stond ie gewoon niet! En ook als ik bij Word ga kijken zie ik die lettertype niet staan! Terwijl ik volgens mij niks verkeerd heb gedaan, ik heb al een paar keer opnieuw geprobeerd. Weet iemand wat ik nu moet doen? Hulp zou héél handig zijn!

Geplaatst: (bewerkt)

Start -> Configuratiescherm (klassieke weergave) -> lettertypen -> daar dat bestand plakken (of bestand -> nieuwe lettertype installeren).

En het échte VC lettertype is Cage en is te downloaden op www.gtagames.nl ;)

Bewerkt: door Jowx
Geplaatst:
Start -> Configuratiescherm (klassieke weergave) -> lettertypen -> daar dat bestand plakken (of bestand -> nieuwe lettertype installeren).

En het échte VC lettertype is Cage en is te downloaden op www.gtagames.nl ;)

Dit hoort niet in Feedback meer in onzin of computer talk.

Ja sorry ik wist ook niet precies waar ik het neer moest zetten.

En bedankt Jowx, alleen komt er te staan als ik 'Cage' wil plakken bij Fonts dat het 'het lettertype niet kan installeren, bestand.../Cage.zip is of ongeldig of beschadigd'. Ik snap het niet helemaal. En ik heb het gedownload van GTAgames overigens.

Geplaatst:
Heb je het eerst uitgepakt ?

Hoe moet dat dan? (Ja sorry ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, ik krijg volgens jaar pas informatica op school :puh: )

Wil iemand alsjeblieft stap voor stap uitleggen hoe dat allemaal precies moet? Ik ben je heel dankbaar! ;)

Geplaatst:
Hoe moet dat dan? (Ja sorry ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, ik krijg volgens jaar pas informatica op school :puh: )

Wil iemand alsjeblieft stap voor stap uitleggen hoe dat allemaal precies moet? Ik ben je heel dankbaar! ;)

Ik heb helaas geen tijd :{

Ik kan het wel uitleggen.

Download winrar hier.

Zoek je gedownloaden bestand op, en klik er met je rechtermuis knop op.

kies "Bestanden uitpakken...", zoek daar de map "C:\WINDOWS\Fonts" en klik "ok".

Als het goed is zou je lettertype nu moeten werken. :)

Bewerkt: door DMWTM30

Heb je het eerst uitgepakt ?

Dubbelklikken op dat .zip bestand, dan het Truetype bestandje knippen en plakken in:

Ik heb helaas geen tijd :{

Post dan niet.. :cab:

Bewerkt: door Jowx

Hoe zorg ik er dan voor dat die 'Cage' lettertype geen .zip. bestand is?

EDIT: laat maar, het is al gelukt. Hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp! :D :D ;)

Bewerkt: door Pietje //

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...