Jump to content

Error bij instaleren

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik krijg telkens als ik windows media player wil installeren een error:

naamloos3jn.png

Ik heb al via google gezocht maar het heeft niet geholpen bij mij.. :?

Geplaatst:

Die fout ken ik wel. Je moet op internet naar Kernel32.dll zoeken en dan wel op een goede website. Het is volgens mij beschadigd door iets. Het kan ook iets anders wezen, probeer eens en andere MP versie te installeren en kijk of het dan wel doen. Ook MP's zo als versie 11 die nog niet officeel zijn gelanceerd kunnen zulke problemen bezorgen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had al een paar adnere kernel32.dll gedonwload maar werkte niet.

Of ik kon geen goedde vinden.

En het is bij MP 11

Bewerkt: door SoH-Chief
Geplaatst:

Ik gebruik nu al heel lang Windows media player 10, en nu wil ik graag wmp 11 maar krijg ik deze error dus (eerste bericht)

Geplaatst:

Zoals X-TX al zegt, wmp 11 is nog niet officeel uitgebracht. Nu ik op de site van micorosft kijk zie je ook geen enkel iets van wmp 11 download. Wacht dus gewoon tot hun een versie op hun site uitbrengen

Geplaatst:
Staat het op een cd of heb j het gewoon gedownload (want dan mag je toch niet helpen?)

WMP is geheel legaal te downloaden op www.microsoft.com

Dus je mag hem wel helpen!

Kun je je WMP van nu ook unistallen en dan de nieuwste installeren? of is dat niet mogelijk?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal het proberen en ik edit mijn post wel of het is gelukt is of niet.

Edit: Het is niet gelukt :-(

Bewerkt: door SoH-Chief
Geplaatst:

Veelgestelde vragen over Windows Media Player

September 2004

Dit document bevat de antwoorden op veelgestelde vragen over Microsoft® Windows Media® Player. Als u hierin geen antwoord op uw vragen vindt, kunt u de volgende bronnen proberen:

tip.gifTip: druk op CTRL+F om in deze Veelgestelde vragen te zoeken.

Algemeen. Algemene vragen over Windows Media Player.Installatie. Vragen over het installeren en verwijderen van Windows Media Player.Problemen met afspelen. Vragen over het afspelen van digitale mediabestanden en het gebruik van codecs.Cd's en dvd's afspelen. Vragen over het afspelen van cd's en dvd's.Synchroniseren met draagbare apparaten. Vragen over het converteren en synchroniseren van bestanden.Rippen (kopiëren) van cd's. Vragen over het kopiëren van nummers van een audio-cd naar uw computer.Cd's branden (kopiëren naar cd's). Vragen over het zelf maken van audio- en gegevens-cd's.Verbinding maken met internet. Vragen over het gebruik van de internetfuncties van Windows Media Player.Visualisaties en weergaven. Vragen over het aanpassen van de weergave van Windows Media Player.Privacy. Vragen over het handhaven van uw privacy tijdens het gebruik van Windows Media Player.Beveiligde bestanden gebruiken (DRM). Vragen over beveiligde bestanden (bijvoorbeeld bestanden van premium-services, on line winkels en abonnementsservices), licenties, licentiemigratie en DRM (Digital Rights Management).Foutmeldingen. Vragen over het oplossen van veelvoorkomende foutmeldingen.Het ontwikkelen van websites. Vragen over het gebruik van Windows Media Player-technologie in uw webpagina's.Recente wijzigingen in de Veelgestelde vragen. De nieuwste updates van de Veelgestelde vragen.

Algemeen

Installatie

Problemen met afspelen

Cd's en dvd's afspelen

Synchroniseren met draagbare apparaten

Rippen (kopiëren) van cd's

Cd's branden (kopiëren naar cd's)

Verbinding maken met internet

Privacy

Visualisaties en weergaven

Beveiligde bestanden gebruiken (DRM)

Foutmeldingen

Het ontwikkelen van websites

arwBacktoTop.gifTerug naar het begin

Algemeen

1.1 Hoe kan ik de nummergegevens van audiobestanden bewerken?

In Windows Media Player 9 of hoger kunt u hiervoor de optie Codes bewerken - geavanceerd gebruiken. Als u Codes bewerken - geavanceerd wilt openen, klikt u in Windows Media Player met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt bewerken en vervolgens op Codes bewerken - geavanceerd.

In eerdere versies van de speler doet u het volgende:

1. Klik in Windows® Explorer met de rechtermuisknop op een digitaal mediabestand.
  2. Klik op Eigenschappen, klik op het tabblad Overzicht en vervolgens op Geavanceerd.
  3. Bewerk het nummer. In sommige gevallen, bijvoorbeeld als het bestand door de speler is geconverteerd in plaats van gecodeerd, kunt u de gegevens van het nummer niet op deze manier bewerken.

1.2 Hoe kan ik cd-hoezen downloaden?

Zie vraag 4.8 voor informatie over het downloaden van cd-hoezen.

1.3 Waarom worden de hoezen van mijn cd's niet meer gedownload?

U moet verbinding hebben met internet om cd-hoezen te kunnen downloaden. Dit probleem kan ook optreden als uw internetcache vol is. Als u Internet Explorer als browser gebruikt, kunt u in Internet Explorer het volgende doen:

1. Klik in het menu Extra op Internet-opties.
  2. Klik in Tijdelijke Internet-bestanden op Bestanden verwijderen. - of -Klik op Instellingen en maak de cache groter.

1.4 Hoe kan ik lijsten met bestanden die ik onlangs in de speler heb afgespeeld, verwijderen?

Zie vraag 8.2 en vraag 8.3.

1.5 Wat zijn de opdrachtregelopties voor de speler?

Zie de flag.gifpagina Opdrachtregelparameters op MSDN®.

Zie artikel 241422, 'Command Line Options Available for Windows Media Player' in the flag.gifMicrosoft Knowledge Base voor de lijst met beschikbare opdrachtregelopties voor Windows Media Player 6.4.

1.6 Waarom werkt de functie Gids niet?

Controleer eerst of de computer een internetverbinding heeft. Zie de suggesties in het gedeelte Verbinding maken met internet als de computer een internetverbinding heeft, maar deze door Windows Media Player niet wordt gedetecteerd.

Als het probleem zich blijft voordoen, is de optie voor het actief uitvoeren van scripts in Internet Explorer mogelijk niet ingeschakeld. U kunt deze optie in het dialoogvenster Internet-opties inschakelen door op het tabblad Beveiliging de optie voor het actief uitvoeren van scripts in te schakelen. U wordt aangeraden de Beveiliging van Windows Media Player te bekijken voordat u beveiligingsinstellingen aanpast.

1.7 Wanneer ik op een koppeling voor een MIDI- of een WAV-bestand op een webpagina klik, wordt het bestand alleen afgespeeld als ik met de rechtermuisknop op de koppeling klik, op Doel opslaan als klik en het bestand op het bureaublad opsla. Hoe kan ik dit verhelpen?

In Windows Media Player 9 of hoger kunt u het volgende doen:

1. Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Bestandstypen.
  2. Schakel het selectievakje MIDI-bestand (midi) uit en klik vervolgens op Toepassen.
  3. Schakel het selectievakje MIDI-bestand (midi) in en klik vervolgens op OK.

1.8 Waarom is zoeken uitgeschakeld als ik bestanden afspeel?

Zoeken kan om verschillende redenen zijn uitgeschakeld:

• Als u een bestand afspeelt dat stroomsgewijs vanaf een Windows Media-server wordt verzonden, is zoeken waarschijnlijk niet ingeschakeld omdat het bestand niet is geïndexeerd.
  • Als u het bestand vanaf een webserver afspeelt, wordt zoeken niet ondersteund.
  • Als u het bestand op de computer afspeelt, is het mogelijk niet geïndexeerd. Bestanden kunnen worden geïndexeerd met Windows Media-bestandseditor, een hulpprogramma dat in Windows Media Encoder 9 Series is opgenomen. Windows Media-bestanden worden standaard geïndexeerd.
  • Als u Windows Media Player 6.4 gebruikt, is zoeken niet beschikbaar. In plaats daarvan kunt u de schuifknop gebruiken om de positie in het bestand te wijzigen.

1.9 Wat is het verschil tussen de bestandsextensies ASF, WMV en WMA?

De bestandsextensie WMA wordt gebruikt voor WMA-bestanden (Windows Media Audio) met audiogegevens die zijn gecomprimeerd met een van de Windows Media Audio-codecs.

De bestandsextensie WMV wordt gebruikt voor WVA-bestanden (Windows Media Video) met audio- en videogegevens die zijn gecomprimeerd met de Windows Media Audio- en Video-codecs.

De bestandsextensie ASF wordt gebruikt voor inhoud met alleen audiogegevens, of audio- en videogegevens. De inhoud in een ASF-bestand kan door verschillende codecs worden gecodeerd, inclusief Windows Media Audio- en Video-codecs.

Zie de pagina Windows Media-indeling voor meer informatie.

1.10 Wat zijn de versienummers van de speler?

Zie artikel 190990, 'How to Determine the Version of Windows Media Player' , in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over versies van Windows Media Player.

Naast de versienummers in het Knowledge Base-artikel is er ook 10.00.00.3646 (Windows Media Player 10).

1.11 Hoe stel ik Windows Media Player als standaardspeler voor een bestandstype in?

Als u de speler wilt instellen als standaardspeler voor een bestandstype, kunt u het volgende doen:

Versie van de spelerStappenWindows Media Player voor Windows XP of hoger

1. Klik in het menu Extra op Opties.
  2. Klik op het tabblad Bestandstypen en schakel vervolgens het selectievakje in van de bestandstypen die u in Windows Media Player wilt afspelen.

Windows Media Player 7

1. Klik in het menu Extra op Opties.
  2. Klik op het tabblad Indeling en schakel vervolgens het selectievakje in van de bestandstypen die u in Windows Media Player wilt afspelen.

U kunt de lijst alleen wijzigen als u bent aangemeld als beheerder of als lid van de beheerdersgroep.

Als in uw versie van het Windows-besturingssysteem de functie voor automatisch afspelen wordt ondersteund, kunnen de instellingen voor deze functie van invloed zijn op de instellingen van de bestandstypen in Windows Media Player. Zie de Help-onderwerpen van Windows voor meer informatie over de functie voor automatisch afspelen.

Als u andere spelers op uw computer installeert, kunnen deze conflicten veroorzaken met uw instellingen van de bestandstypen in Windows Media Player. Zie de documentatie bij de betreffende programma's voor meer informatie over het instellen van bestandstypen in andere spelers.

1.12 Kan ik meerdere exemplaren van de speler openen?

Met Windows Media Player 7 of hoger kunt u niet meerdere exemplaren van de speler openen. U kunt echter wel meerdere exemplaren van Windows Media Player 7 of hoger in een webpagina insluiten.

U kunt op de volgende manier meerdere exemplaren van Windows Media Player 6.4 openen:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ vervolgens mplayer2.exe. Windows Media Player 6.4 wordt gestart.
  2. Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Speler.
  3. Schakel het selectievakje Een nieuwe speler openen voor elk mediabestand in.

1.13 Waarom loopt de speler steeds vast?

Windows Media Player communiceert met een groot aantal systeemcomponenten, waaronder stuurprogramma's, codecs en DirectShow®-filters. Het kan zijn dat de speler niet reageert vanwege een verkeerde of incompatibele component van een andere provider, bijvoorbeeld een codec-pack. (Voorbeelden daarvan zijn de codec-packs DivXNetworks Nimo, Tsunami en K-Lite en de codec-packs SoftRom.Net ACE Mega en All in 1.) Bij sommige componenten in de codec-packs doen zich incompatibiliteitsproblemen voor. Hierdoor kunnen ernstige problemen bij het afspelen in Windows Media Player en andere spelers ontstaan, kan het systeem beschadigd raken en is het lastig voor Microsoft Product Support Services om bij afspeelproblemen een diagnose te stellen en deze problemen op te lossen. Zie vraag 3.8 voor meer informatie over het oplossen van dit probleem.

Als u de beveiliging van de computer wilt beschermen, kunt u het beste alleen programma's, codec-packs en andere items downloaden van bronnen die u vertrouwt. Zie de Beveiliging van Windows Media Player voor meer informatie over beveiliging.

1.14 Waar is de functie Radiotuner gebleven?

Windows Media Player 10 heeft geen Radiotuner-functie meer. Klik in plaats daarvan op Gids en vervolgens op Radiotuner om radiostations te vinden. U moet verbinding hebben met internet om de functie Gids te kunnen gebruiken. U kunt u ook aanmelden bij een on line winkel voor toegang tot radioservices.

Radiostations worden in Windows Media Player 10 niet meer in de bibliotheek weergegeven. Radiostations die in de bibliotheek werden weergegeven voordat de update naar Windows Media Player 10 werd uitgevoerd, zijn niet behouden.

1.15 Waar is de functie Kleurenkiezer gebleven?

Voor toegang tot de functie Kleurenkiezer kunt u het volgende doen:

1. Klik op Afspelen.
  2. Klik op de knop Afspeelopties nu selecteren, wijs Verbeteringen aan en klik vervolgens op Kleurenkiezer.

1.16 Hoe kan ik het contrast in de speler verhogen?

Als de tekst in de gebruikersinterface van Windows Media Player 10 moeilijk te zien is, kunt u het contrast als volgt verhogen:

1. Klik op Afspelen.
  2. Klik op de knop Afspeelopties nu selecteren, wijs Verbeteringen aan en klik vervolgens op Kleurenkiezer.
  3. Selecteer in de Kleurenkiezer het selectievakje Zwart gebruiken als achtergrondkleur voor de speler.

1.17 Hoe kom ik bij de menubalk in Windows Media Player 10?

In Windows Media Player 10 is de menubalk standaard verborgen. Als u de menubalk zichtbaar wilt maken of toegang tot de menu's wilt krijgen, klikt u op de knop Toepassingsmenu's openen in de rechterbovenhoek van de speler.

1.18 Hoe kan ik de afspeellijst een willekeurige volgorde geven in Windows Media Player 10?

Als u de afspeellijst in Windows Media Player 10 een willekeurige volgorde wilt geven, doet u het volgende:

1. Klik op Afspelen.
  2. Klik op de knop Willekeurige volgorde inschakelen in de linkeronderhoek van de speler. De knop schakelt tussen willekeurige volgorde en herhalen in- en uitschakelen. Klik meermalen op de knop totdat u de gewenste instelling hebt.

1.19 In deze Veelgestelde vragen wordt mijn vraag niet beantwoord. Wat moet ik doen?

Als u een vraag over Windows Media Player hebt die niet wordt beantwoord in de Veelgestelde vragen of in de Help, is de flag.gifWindows Media Player-nieuwsgroep een goede bron voor het vinden van een antwoord. De nieuwsgroep wordt onderhouden door een groep deskundige gebruikers die hun collega's hulp bieden.

Als u in de nieuwsgroep een vraag stelt, formuleer deze dan zo specifiek mogelijk. Vermeld bijvoorbeeld de volgende basisgegevens:

• De versie van Windows Media Player (klik in het menu Help op Info). Bijvoorbeeld 10.00.00.xxxx.
  • De versie van het Windows-besturingssysteem (klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik vervolgens op Eigenschappen). Vermeld in uw vraag de volledige versienaam (bijvoorbeeld Windows XP Professional Service Pack 2).
  • Vermeld de taak die u probeerde uit te voeren voordat het probleem optrad.
  • Als er een foutbericht wordt weergegeven, noteert u de tekst van het foutbericht (bijvoorbeeld 'Er is een onbekende fout opgetreden').
  • Als er een foutbericht wordt weergegeven, noteert u het id-nummer van het foutbericht (bijvoorbeeld 'C00D11CD'). U kunt het id-nummer vaststellen door te klikken op de knop Help op het web of Meer informatie wanneer het foutbericht wordt weergegeven.
  • Als het probleem optreedt terwijl u een bepaald bestand, een webkoppeling of een URL gebruikt, geeft u details over dit item op.

Vergeet niet dat de nieuwsgroep wordt onderhouden door gebruikers zoals uzelf. Het is geen officiële technische ondersteuningsbron van Microsoft. Daarom kan Microsoft niet garanderen dat uw vraag wordt beantwoord.

1.20 Zijn er weblogs over Windows Media Player?

Er zijn veel weblogs (blogs) over digitale mediatechnologie in al haar vormen. Een populaire blog speciaal over Windows Media Player is flag.gifChris Lanier's Blog.

arwBacktoTop.gifTerug naar het begin

Installatie

2.1 Waarom kan ik de speler niet op een andere locatie installeren?

De locatie voor de installatie is een vereiste van het Microsoft Windows-besturingssysteem. Deze kan niet worden gewijzigd.

2.2 Hoe schakel ik de functie voor automatisch bijwerken uit?

Zie artikel 279960, 'How To Disable Automatic Updates with Windows Media Player' , in de flag.gifMicrosoft Knowledge Base voor meer informatie over het uitschakelen van automatisch bijwerken in Windows Media Player.

2.3 Hoe kan ik Windows Media Player 9 of hoger verwijderen?

De procedure varieert afhankelijk van de versie van de speler die u uitvoert.

Windows Media Player 10

Als u Windows Media Player 10 hebt geïnstalleerd, kunt u teruggaan naar de versie van de speler die op de computer stond vóór de installatie van Windows Media Player 10.

Van Windows Media Player 10 teruggaan naar een eerder systeem

1. Klik in het Configuratiescherm (Categorieweergave) op Software.
  2. Klik nogmaals op Software en voer een van de volgende handelingen uit: Als u Windows XP Service Pack 2 uitvoert, schakelt u het selectievakje Update weergeven in (boven aan de lijst), klikt u op Windows Media Player 10 en klikt u vervolgens op Wijzigen/Verwijderen.- of -Als u Windows XP Service Pack 1 of eerder uitvoert, klikt u op Windows Media Player 10 en klikt u vervolgens op Wijzigen/Verwijderen.

Dit haal ik van deze site.

Geplaatst:

MP 11 is er nog niet, al weet ik dat het al een hele tijd illegaal te krijgen is. Dat zijn meestal programma's die door andere programmeurs en niet die van Microsoft bewerkt/aangepast aan de hand van geruchten over de volgende versie. Dat wil niet zeggen dat Microsoft het echt werkelijk heeft uitgebracht.

Het is eigenlijk wel illegaal want je bent in bezit van iets wat je eigenlijk niet mag hebben. Ik test zelf ook geen software dat nog niet echt uitgebracht is dus kan ik je er verder ook niet mee helpen. Gewoon bij MP10 blijven, je bent heus niet stoer als je 11 hebt, voor MSN 8.0 geld uitgenlijk hetzelfde, die heb ik al een tijdje op het internet zien vliegen maar nooit naar uitgekeken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...