Hutenmah414 Geplaatst: 29 januari 2006 Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 (bewerkt) Hey, Ik heb net de computer van mijn pa gekregen omdat die beter is om op te gamen, maar het is een 2x2x Mirror Stripe en die chrast namelijk telkens ! Ik start mijn computer op en dan komt het gebruikelijke scherm 2x2x Mirror Stripe, maar dan staat er achter Offline, de andere keer komt er achter te staan critical, dus ik kan de computer niet meer opstarten dus ik steekt de Windows XP CD in de lade en zeg dat hij het moet herstellen maar dat gaat niet met een schijf die offline is, samenvatting van het verhaal: weet er iemand hie je die schijf (in fasttrack) terug online kan krijgen en er eventueel voor zorgt dat mijn computer niet telkens chrast, want ik had hen de zaterdag geformateerd (al de 4de keer deze maand) en de dag daarnaa chrasst hij al terug ! Bewerkt: 27 december 2011 door Hutenmah414 Reageren
DaBeast Geplaatst: 29 januari 2006 Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 Kijk eens als hij op slave staat in plaats van master. kijk ook je boot instellingen na en als alle kabels goed vast zitten. Greetz Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 Waar staat dat ? Ik open fasttrack met control f en dan kan ik tussen 6 opties kiezen, welke moet ik dan kiezen om bij slave of master te geraken Reageren
JGuntherS Geplaatst: 29 januari 2006 Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 Wil je hem Mirror Stripe houden, of wil je er gewoon 4 losse schijven van maken (of een Raid 0/1)? Master en Slave kun je instellen op de achterkant van je harde schijf zelf, met een jumper. Kan er ook iets aan de hand zijn met de harde schijf? (Kapot ofzo) Kun je vertellen welke 6 opties je in Fasttrack kunt selecteren? Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 (bewerkt) Wil je hem Mirror Stripe houden, of wil je er gewoon 4 losse schijven van maken (of een Raid 0/1)?Master en Slave kun je instellen op de achterkant van je harde schijf zelf, met een jumper. Kan er ook iets aan de hand zijn met de harde schijf? (Kapot ofzo) Kun je vertellen welke opties je in Fasttrack kunt selecteren? Je kan deze 6 opties in fasttrack kiezen : Auto Setup Vieuw Driver Assignments Define Array Delete Array Rebuild Array Controller Configuration Ik heb hem nu Mirror Stripe maar hij crhast gewoon IEDERE keer Kan het zijn als je er 4 losse schijven van maakt dat het dan niet meer gebeurt ? En wat is een Raid 0/1)? Hoe kan je chekken of je harde schijf kapot is, nu staat de C schijf gewoon op offline Bewerkt: 27 december 2011 door Hutenmah414 Reageren
JGuntherS Geplaatst: 29 januari 2006 Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 (bewerkt) Probeer eens 'Rebuild Array', misschien werkt het dan. Anders 'Delete Array' of 'Auto Setup', maar dan ben je al je gegevens kwijt! Bewerkt: 29 januari 2006 door JGuntherS Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 29 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 'Rebuild Array' werkt niet, er staat druk op enter om een array aan te duiden ik duw 20 keer op enter en hij doet nog geen kik 'Delete Array' of 'Auto Setup' ik heb hem gedelet en dan zegt hij gewoon dat er geen array is om op te starten dus heb ik hem terug op nieuw gemaakt en dan dacht dat het gemaakt zou zijn maar hij blijft op online staan ! Maar ook al is er ooit een oplossing voor dit probleem het zal zich blijven herhalen, ik heb mijn PC nu al 4 keer moeten formateren en nu crhast ie nog steeds Reageren
JGuntherS Geplaatst: 29 januari 2006 Rapport Geplaatst: 29 januari 2006 Probeer RAID eens gewoon uit te schakelen, meestal moet je dan de kast openschroeven en de kabels in andere poorten drukken (niet-RAID-poorten), dat staat waarschijnlijk wel in de handleiding van je moederbord. Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2006 Ik heb gekeken in mijn boekje van mijn moederbord gekeken maar ik snap er niet echt veel van, heb ook eens in mijn computerkast gekeken maar daar zag ik niet direkt waar ik het moets in steken :$ Is er misschien geen andre optie om het terug goed te krijgen ? Reageren
JGuntherS Geplaatst: 1 februari 2006 Rapport Geplaatst: 1 februari 2006 (bewerkt) Wat voor moederbord heb je en wat voor RAID-controller heb je? Ik weet eigenlijk geen andere oplossing Bewerkt: 1 februari 2006 door JGuntherS Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2006 (bewerkt) Socket 478 P4 Motherboard, Asus RAID-controller, dat zet ik er straks wel in, dat weet ik niet van buiten Edit : Computer werkt terug, heb geformateerd Normaal kon ik niet formateren omdat de computer zij dat er geen schijven zijn om windows op te zetten, maar ineens herkende de computer ze, dus heb ik men computer gefrmateerd. Alees werkt nu terug fijn Bewerkt: 27 december 2011 door Hutenmah414 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.