roeiertje Geplaatst: 2 februari 2006 Rapport Geplaatst: 2 februari 2006 k'heb een vraagje : hoe kan je 2 monitors hebben???en heeft iemand daar ervaring mee? greetz roeiertje Reageren
-Niels- Geplaatst: 2 februari 2006 Rapport Geplaatst: 2 februari 2006 Mmm...ervaring niet echt. Heb een tijdje geleden een beeldscherm aangesloten op de laptop van mijn broer. Dan kun je instellen: - Beeld op allebei de schermen - Beeld op de eerste scherm (Die er al stond) - Beeld op de net geplaatste scherm Het is een simpele klus. Maar met die ''split'' screen heb ik geen ervaring, dat lukte mij ook niet...ik kon het namelijk niet vinden. Reageren
X-TX Geplaatst: 2 februari 2006 Rapport Geplaatst: 2 februari 2006 1 Videokaart moet 2 poorten hebben zodat je beide schermen erin kunt stoppen. Dan heb je vaak software bij je videokaart die je kan helpen. Bij mij heb ik bijv. Nvidia Tool waar ik alles mee kan, ook schermen splitsen enzo. Nvidia is the best! Reageren
roeiertje Geplaatst: 3 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2006 oke.... toch bedankt. greetz roeiertje Reageren
Gunslinger Geplaatst: 3 februari 2006 Rapport Geplaatst: 3 februari 2006 Ik heb er wel wat ervaring mee. Op school gebruik ik een computer met dual screen. Het enige wat ik hierover te melden heb, is dat het alleen nuttig is op kantoor. Je hebt meer "werkruimte" op je computer. Een spelletje spelen gaat echter erg moeilijk, omdat het midden van het beeld "uit elkaar" staat. Je ziet wel alles, maar met een "gat" in het midden. Dat speelt echt super irritant, want je focust je toch vooral op het midden van het beeld. Als je het dus doet voor een betere speelervaring, raad ik je dit echt niet aan. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 februari 2006 Rapport Geplaatst: 3 februari 2006 (bewerkt) Het komt nog uit de tijd van Windows 98. Die zwart-wit monitor zal nu misschien wel ook een kleuren monitor zijn. Twee monitoren Een van de dingen waar Windows 98 prat op gaat, is de mogelijkheid om twee of meer monitoren op één pc te gebruiken. Ik zal iets verklappen: op alle pc's kunnen twee monitoren worden aangesloten: een monochrome ('zwart-wit'-)monitor en een kleurenmonitor. Er is dus niks nieuws onder de zon. In Windows 98 en met de juiste hardware kun je twee of meer monitoren op je pc aansluiten. Let op de woorden'juiste hardware'. Met alleen een tweede videokaart ben je er nog niet. Dat moet een speciale kaart zijn die het gebruik van een tweede monitor op één pc ondersteunt. Als aan die voorwaarde is voldaan, kun je twee (of meer) monitoren op je pc aansluiten. Het instellen van de twee aangesloten monitoren doe je in het venster Eigenschappen voor Beeldscherm. Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en kies Eigenschappen uit het snelmenu. In het venster Eigenschappen voor Beeldscherm klik je op het tabblad Instellingen. Je ziet dat er nu twee monitoren worden weergegeven. Je kunt het beeld van de monitor binnen het dialoogvenster naar links, rechts, boven of beneden slepen. De getallen op de monitoren komen overeen met de monitoren die genoemd worden in de vervoigkeuzelijst Beeldscherm. Wat is nu het voordeel? Het is duidelijk dat je met twee monitoren meer schermruimte hebt. Je kunt op de ene monitor je e-mail lezen en op de andere monitor een Web-pagina bekijken. Het is niets dan hebzucht! Als de tweede monitor is herkend, laat Windows een bericht zien op die monitor nadat je de pc opnieuw hebt gestart. Dit veroorzaakt nogal eens een jubelstemming bij de gebruiker. Het betekent dat het werkt. Je activeert een monitor door op het bijbehorende pictogram te klikken in het venster Eigenschappen voor Beeldscherm. Klik op Ja als gevraagd wordt of je de monitor in gebruik wilt nemen. Elke monitor heeft een eigen resolutie en eigen instellingen. Kies de monitor uit de vervolgkeuzelijst Beeldscherm en selecteer de gewenste instellingen. De ingestelde bureaubladachtergrond verschijnt op beide monitoren. Je kunt vensters van de ene naar de andere monitor slepen. Dat is leuk! Spelletjes kun je alleen op de hoofdmonitor spelen (dat is de monitor die als eerste geactiveerd wordt bij het starten van de pc). Ook DOS-programma's kun je alleen maar op deze monitor uitvoeren. In de toekomst zullen er spelletjes komen die je op twee of meer monitoren kunt spelen, maar daar zullen we nog even op moeten wachten. (misschien nu als, want dit komt uit 1999) Als je een venster maximaliseert, vult dat het gehele scherm van slechts één monitor. Je kunt echter ook een venster over twee monitoren uitstrekken. Addertje onder het gras: de schermbeveiliging verschijnt op beide monitoren. (Ik heb nog geen schermbeveiliger gevonden die op maar één van de monitoren wordt ingeschakeld.) Bewerkt: 3 februari 2006 door flitskikker Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.