Jump to content

[TUT|PHP|Script] Simpel IP ban systeem


Jarno

Recommended Posts

Ja, en zorg er dan voor dat je het niet opslaat als .txt, want dan werkt het nog niet.

Daarnaast het verzoek om niet telkens het bericht boven je te quoten. Mocht je dat wel graag willen om te laten zien dat je daarop reageert, haal dan de tekst uit de quote. Staat wat overzichtelijker en is minder scrollwerk. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    8

  • Thundercover

    4

  • Gta Ripper

    3

  • K.O.

    3

Serieus, leer eens Googelen. Dit is gewoon wéér zo'n vraagje dat je in een paar muisklikken had kunnen vinden. Bovendien, wat voor forumbeheerder ben jij wanneer je niet eens de log files kunt doorlezen? Een Apache server logt standaard vrijwel alles en daar kun je de IP adressen gemakkelijk uitvissen. Daarnaast kun je met $_SERVER['REMOTE_ADDR'] vrij gemakkelijk IP adressen achterhalen. Maak gewoon een bestandje dat het IP adres ergens logt en voeg dit op elke pagina in.

Link to comment
Delen op andere websites

Serieus, leer eens Googelen. Dit is gewoon wéér zo'n vraagje dat je in een paar muisklikken had kunnen vinden. Bovendien, wat voor forumbeheerder ben jij wanneer je niet eens de log files kunt doorlezen? Een Apache server logt standaard vrijwel alles en daar kun je de IP adressen gemakkelijk uitvissen. Daarnaast kun je met $_SERVER['REMOTE_ADDR'] vrij gemakkelijk IP adressen achterhalen. Maak gewoon een bestandje dat het IP adres ergens logt en voeg dit op elke pagina in.

Ik had het niet over het forum eigenlijk.... Ik heb ook nog een normale site waar ik aan werk (gewoon op HTML etc.) en hoe zou ik het dan moeten vinden? Ik heb dan ook geen MySQL voor die site.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie heeft het over MySQL? Ik had het over Apache en PHP. Ik ga er vanuit dat je 'normale site' runt op een Apache server en dat je PHP geïnstalleerd hebt. Zo niet, dan had je dat moeten vermelden. Elk stuk server software logt eigenlijk alles al automatisch... En als je daar niet bij kunt (de log files), dan maak je gewoon zelf een IP logger met PHP.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Wie heeft het over MySQL? Ik had het over Apache en PHP. Ik ga er vanuit dat je 'normale site' runt op een Apache server en dat je PHP geïnstalleerd hebt. Zo niet, dan had je dat moeten vermelden. Elk stuk server software logt eigenlijk alles al automatisch... En als je daar niet bij kunt (de log files), dan maak je gewoon zelf een IP logger met PHP.

Ik zal eens op google zoeken ;) Maar eigenlijk snap ik dan nog niet het echte nut hiervan... Want er zijn twee dingen.... Hoe zou ik dan kunnen zien of ik de goede persoon ban? En waarom zou ik eigenlijk iemand van mijn site moeten verbannen? Ik installeer dit wel omdat het toch handig kan zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Alweer een bumpje :$ Maar ik ga het nu voor een normale site gebruiken maar ik zit met een probleempje.... Ik zou best willen bannen enzo maar hoe kan ik dan het IP van gebruikers verkrijgen?
Hoe zou ik dan kunnen zien of ik de goede persoon ban? En waarom zou ik eigenlijk iemand van mijn site moeten verbannen? Ik installeer dit wel omdat het toch handig kan zijn

Eerst zeg je dat je mensen wilt kunnen bannen, en nu vraag je waarom je dat zou willen?

Hoeveel persoonlijkheden heb je nog meer ?

En ten tweede op een HTML site die je niet vanuit php genereerd kun je dit niet installeren, aangezien het een php script is.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is het wel zo dat je je het beste eerst af kan vragen wat het nut is, vóórdat je je af gaat vragen hoe je dit in je site wil zetten. Want aan de andere kant zeg je dat je het in je site gaat verwerken "omdat het best handig kan zijn", terwijl je aan de andere kant vraagt wat voor nut het heeft. Misschien is het handig om eerst zelf een antwoord te bedenken voordat je een post plaatst, om vervolgens die post ook goed te formuleren.

Maar goed, dit systeem heeft waarschijnlijk enkel nut als je een site hebt waar bijvoorbeeld reacties kunnen worden achtergelaten op artikelen of als je bijvoorbeeld een eigen gemaakt gastenboek hebt. Mochten bezoekers dan ongewenste reacties plaatsen (bijvoorbeeld spam), dan kan je ze met dit script dus van je site weren. Heb je niet zulke functies op je site, dan heb je er dus niets aan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
*bump*

maar een jonge uit mijn klas zit de hele tijd te spammen op me gastenboek

nu wil ik hem dus bannen maar hoe krijg je zijn ip?

heb je apache of heb je een gratis webhost?

met apache kan je gewoon in de logs kijken naar welke client telkens contact maakt..

Link to comment
Delen op andere websites

En zoniet, verwerk in het gastenboek-systeem een ip-logger.

Dus bij elk bericht gewoon het ip in de database stoppen, via een of andere $_SERVER[] variabele.

Bij zijn naam krijg je meteen het ip.

Daarna kun je via dezelfde $_SERVER[] variabele de pagina weergeven of blokkeren ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld dit systeem om te zetten naar een systeem dat alleen bepaalde IP's toestaat in een map?

Dat kan ja, maar ik zou het eerder met behulp van .htaccess doen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld dit systeem om te zetten naar een systeem dat alleen bepaalde IP's toestaat in een map?

Dat kan ja, maar ik zou het eerder met behulp van .htaccess doen. ;)

Kun je me dan uitleggen wat ik in dat bestandje moet zetten om met IP's te beveiligen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...